Gevoelige huid Gezicht Haar In de spa Lichaam Lichaam en zon Marketingtrends Monique schrijft Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Stylen Voeding Wassen

Monique over de 12 grootste trends in beauty

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

BeautyJournaal’s uitgever Monique praat je even bij

12 grootste trends in beauty, welke zijn het?

 

Een echte lifestyle trend waarbij homecare, travel en het spa-gevoel samenkomen. Centraal staat het natuurlijke, de ontspanning, en ethische producten met respect voor mens, dier en natuur.

Gezichtsolie

Ohja! Niet meer weg te denken uit jouw stash. We zijn er de afgelopen paar jaar echt dol op geworden. Omdat de moderne olie niet zo vet meer is, waardoor hij prima matcht met je andere skincare en make-up producten.

  • Onze tip: de uber-antioxidant olie van Combray en Annemarie Börlind plantaardige olie die ook beschermt tegen blauw licht.

Luchtvervuiling

We schreven er zo’n vier jaar geleden al over: de opkomst van producten om je huid te wapenen tegen de inwerking van agressieve deeltjes uit luchtvervuiling. Vooral in grootstedelijke gebieden met uitlaatgassen. Eczematische klachten verergeren, maar ook pigmentvlekken worden erger en rimpelvorming.

Koreaanse beauty!

Zuid-Korea is de bakermat van de moderne beauty ontwikkelingen: van esthetische trends tot productontwikkeling. Razend populair zijn nu de sheetmaskers bijvoorbeeld, en een huidje dat zo transparant is als glas.

Ultrageconcentreerde serums

De nadruk ligt op hoge concentraties van werkzame stoffen die ook echt iets bijdragen aan de verbetering van je huidconditie. Dus niet zomaar wat hydrateren maar de celfuncties stimuleren op elk niveau!

  • Onze tip: de prachtige soloserums van PB Serum en de vitamine serums van Alpha-H

Zelfbruiners

Ze zijn niet meer weg te denken uit het beauty assortiment en ze worden steeds mooier van kleur, fijner van geur en van structuur.

Charcoal huidverzorging

Eigenlijk gewoon houtskoolstof, maar oh wat kun je daarmee je huid fijn reinigen! Heel zacht en toch effectief. Wist je dat het ondermeer gewonnen wordt uit de schaal van de kokosnoot?

Vegan haarverzorging

Cosmetica voor veganisten: waarmee bedoeld wordt dat er absoluut geen dierlijk producten gebruikt worden. Het is een leuke trend die hele zachte producten oplevert in kekke verpakkingen met gezellige benamingen. We hebben ons al eens afgevraagd of je gezonder blijft met vegan food (by the way;-)

Nutricosmetics

Zolang BeautyJournaal’s uitgever Monique het zich kan herinneren, schreef ze er al over: vitamine/mineralen/kruiden supplementen om je huid van binnenuit mooier te maken. De trend komt en gaat, al decennia lang. In Nederland is het nog altijd een kleine markt, wij Nederlanders zijn niet zo van het supplementen slikken. In Azie gebeurt dat op veel grotere schaal, ook met drankjes. Yakult is ingeburgerd, en we kunnen serieus melden dat het werkt bij diarree en verstopping, maar neem er dan wel vier per dag en geen 1! Er zijn heus ook stoffen die goed zijn voor je huid: zoals luteine (hydratant), lycopeen (anti oxidant), zink (huidbarriere versterkend)

Niche parfum

Bij beautyJournaal hebben we sinds de oprichting in 2009 het niche parfum omarmd, om tegenwicht te geven tegen de honderden geuren die jaarlijks uit de geurendatabase rolden bij grote parfumontwikkelaars en alleen maar meer van hetzelfde brachten – met weer een ander celeb-gezichtje erop. Times have changed. Kleine parfumhuizen zijn supergewild, en timmeren dankzij social media hard aan de weg. We willen anders ruiken, een eigen beleving creeeren, en niet een die gedicteerd is door de marketeers van grote cosmeticamerken.

Clean beauty

En dit gaat niet per definitie over organic of vegan, maar over stoffen die afbreekbaar zijn in het milieu en dus ook vanzelfsprekend in jouw lichaam. Vele malen belangrijker dan organic of vegan! Tenminste, voor wie huidverbetering wil met veilige stoffen…

  • Onze tip: REN Skincare stond al vele jaren aan het begin van deze trend en Novexpert doet het ook heel goed hiermee!

 

Women Power

De marketing van beautyproducten naar vrouwen is radicaal aan het veranderen. Multinationals claimen nu dat vrouwen zich decennia lang miskend voelden door de reclames waarin schoonheden te zien waren met voorkomens die niet realiseerbaar zijn voor ‘gewone’ vrouwen. Wat erin zou hebben geresulteerd dat vrouwen zich alleen maar lelijker voelden. BeautyJournaal’s Monique sprak hierover met Sylvie Moreau, de president van Coty. Lees het even, en je bent weer helemaal bij;-)

BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom

Wil jij voor je bedrijf meer weten over cosmeticatrends? Heb je hulp nodig je communicatiestrategie te bepalen? BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom is al 24 jaar journalist en kan als consultant het verschil maken voor je propositie. Mail haar op info@beautyjournaal.nl

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.