• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

  • Gezondheid, Lichaam, Marketingtrends, Psychologie, Seksualiteit

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

  • 7 september 2018
  • Reageren
2 likes
Enlight307

geschreven door 

Hans Blommaert

Het taboe op verzorging, je ongesteldheid en je genot doorbroken

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Doctor Eckstein Ultimate Supreme Night Cream

Topcrème, als je huid meer nodig heeft in barre tijden. Voedend & glowing. Lees Monique’s review.
BEKIJK

Marketingcampagnes voor vaginale verzorgingsproducten waren tot nu toe erg cliché: blauwe druppels op een maandverband met vleugels en stralende dames die, eindelijk tegen maandelijkse ongemakken beschermd door product X, Y of Z, in een wit jurkje een opgelucht dansje doen.

Het welzijn van je vagina

Daar komt nu verandering in. Het welzijn van je vagina is een hot topic geworden: het genot, maar ook het functioneren van je baarmoeder. Ongesteld zijn mag ‘gezien’ worden.

Yes! Love this advertisement! ‘What do you know about your vagina’ , from female sexshop Mail and Female ❤️❤️❤️ #sex #female #empowerment #sexuality #vagina

A post shared by BeautyJournaal Daily (@beautyjournaal_daily) on Aug 18, 2018 at 11:59am PDT

Lees ook

ua-podcasts
ua-podcasts
Cosmeticaclaims Marketingtrends Psychologie

De favoriete beauty podcasts van Harriet! So listen up, beauty lovers!

Campagnes worden eerlijker en directer, en daarnaast komen er tal van nieuwe producten op de markt die beter aansluiten bij de behoefte van een nieuwe generatie vrouwen. Global Cosmetic Industry ging op onderzoek uit, en we doen er verslag van.

Het gebruik van producten voor het reinigen en verzorgen van de vagina is altijd al omstreden geweest. Het absurde advies van actrice en ondernemer Gwyneth Paltrow om de vagina regelmatig schoon te stomen werd door deskundigen en het publiek gelukkig meteen weggelachen, maar ook over meer traditionele producten bestaat aardig wat gezonde scepsis.

Wat overigens niet wegneemt dat er in verschillende culturen wel speciale riten rond het schoonstomen van je vagina bestaan, zoals columnist Mick Boskamp al eens beschreef.

50% van de vrouwen zou geïnteresseerd zijn in vaginale verzorgingsproducten

Veel vrouwen zijn er namelijk niet van overtuigd dat ze speciale producten nodig hebben om hun vagina schoon en gezond te houden. Toch blijkt uit een Amerikaans onderzoek uit 2017 dat meer dan de helft van de vrouwen wel degelijk geïnteresseerd is in biologische en natuurlijke vaginale cosmetica, zoals producten tegen vaginale droogheid of een onaangename geur, tampons, glijmiddelen en reinigingsproducten.

  • Lees ook: voor jouw genot is er de O-shot

Kekke producten

Niet geheel onverwacht verschijnt er dan ook nog steeds een grote stroom aan nieuwe vaginale producten op de markt, vooral in de Verenigde Staten. Merken als Summer’s Eve, Deo Doc, Sweet Spot Labs, All About Eve en The Perfect V Specialties brengen een hoop nieuwe reinigingsdoekjes, wasproducten, sprays en mousses op de markt.

Allemaal houden ze de vagina fris en schoon, allemaal bestrijden ze bacteriën, ze zijn allemaal pH-neutraal en gynaecologisch getest, ze bevatten allemaal natuurlijke plantextracten en zijn allemaal biologisch afbreekbaar.

Get the glow?

De meesten ruiken naar mandarijntjes, kokos, grapefruit en bloemetjes. The Perfect V Specialties brengt zelfs Very V Luminizer op de markt, een highlighter die de huid rond de vagina er jeugdig, fris en egaal glanzend doet uitzien.

Lees ook

ua-trends
ua-trends
Gezicht Gezondheid Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100% Seksualiteit Zakenpraat

Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

Abonnementje op je tampon- of maandverband box

Vooral in Amerika zijn de laatste jaren ook abonnementen populair: voor tien tot dertig dollar per maand ontvangt men maandelijks een doos die de abonnee door de menstruatieperiode moet helpen, met daarin tampons, maandverband, vaginale verzorgingsproducten en tal van testertjes.

Afhankelijk van de cyclus kan men sommige dozen op de eerste of de vijftiende van maand ontvangen. Zo is er de Blume Comfort Box, Pink Parcel, The Lotus Box, en dozen van de merken Lola en Kali.

Ook de marketing van vaginale verzorgingsproducten is flink aan het veranderen in de zin dat de vagina en haar functie niet langer taboe lijken te zijn. Lees hier eens het artikel op BeautyJournaal over de aanpak van incontintentie en vaginale verslapping met Geneveve.

De blauwe druppels op maandverband en mysterieuze teksten over ‘intieme hygiëne’ lijken plaats te gaan maken voor campagnes die eerlijk, geestig en praktisch zijn. Bekijk hier maar eens een behoorlijk taboedoorbrekende commercial die vorig jaar verscheen.

Menstruatie ondergoed

“Voor veel mensen, inclusief vrouwen, is menstruatie nog steeds een mysterie”, zegt Meave Roughton van het merk Thinx, dat wasbaar, absorberend ondergoed dat tampons en maandverband kan vervangen produceert. “We moeten die taboes zo snel mogelijk doorbreken, daar is iedereen bij gebaat.”

Afbeeldingsresultaat voor thinx

Het merk Playtex lanceerde in 2017 Sport Compact, een zeer compacte tampon die is bedoeld voor tieners en sporters. Om deze groep, die is opgegroeid met sociale media, te bereiken bedacht het merk speciale automaten waar een pakje tampons uit kon worden gehaald zodra er een sporttip op Instagram werd geplaatst.

De automaten zijn te vinden bij diverse sportevenementen. Olympisch atlete Aly Raisman werd het gezicht van de campagne en voorzag de doosjes tampons van inspirerende teksten die de doelgroep moeten aanspreken.

Lees ook

ua-beautyaward
ua-beautyaward
De cijfers Gezicht Haar Lichaam Make-up Marketingtrends Zakenpraat

Dutch Beauty Award 2020: deze cosmetica producten zijn de winnaars!

Het eerder genoemde Thinx pakte het weer anders aan en reed in 2017 met een speciale vrachtwagen door Amerika. De Thinx Period Medical Service Truck was een showroom en voorlichtingskliniek in één en bood vrouwen de kans om de producten uit te proberen en tegelijk met elkaar en het merk te praten over menstruatie.

  • De marketingjungle van maandverband: Monique doet verslag….

Ook moeders zijn een belangrijke doelgroep, een doelgroep die, gelet op het enorme succes van bloggende en vloggende moeders, gevoelig is voor eerlijkheid en humor.

Being a mom does things to your body that you never expected. Big thanks to @Stayfree for always being there, like when my kegels don’t pay off #ad

A post shared by Jenny Mollen (@jennymollen) on May 1, 2018 at 9:07am PDT

Het merk Stayfree ging dan ook een samenwerking aan met comédienne Jenny Mollen om hun Utra Thin inlegkruisjes, die bescherming bieden tegen lekkage door zowel menstruatievocht als urine, voor die doelgroep te promoten. Een eerst video op de sociale media kanalen van het merk, waarin Mollen samen met andere moeders grappen maakte over gênante lekkage-momenten, werd binnen twee weken meer dan twee miljoen keer bekeken.

“Er zijn veel onvoorspelbare momenten in het leven”, zegt Danielle Duncan van Stayfree. “Zoals ongesteld worden en onverwachte lekkages. Je kunt er maar beter met vrienden en vriendinnen over praten en er om proberen te lachen. Dat maakt ons allemaal menselijk.” Lees hier ook nog eens de vermakelijke column van Mick Boskamp over menstruerende mannen.

  • Ook leuk: Monique onderging een vaginale ‘facial’ en doet verslag
  • En verder: pilletjes tegen vaginale droogheid
  • Het bestaat: parfum met de geur van sperma en vaginaal vocht
  • Alles over de schaamlipcorrectie
  • Om te lezen: als je partner zich schaamt voor jouw druipnatte vagina

 

2 likes

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-podcasts
ua-podcasts
Cosmeticaclaims Marketingtrends Psychologie

De favoriete beauty podcasts van Harriet! So listen up, beauty lovers!

ua-trends
ua-trends
Gezicht Gezondheid Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100% Seksualiteit Zakenpraat

Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

ua-beautyaward
ua-beautyaward
De cijfers Gezicht Haar Lichaam Make-up Marketingtrends Zakenpraat

Dutch Beauty Award 2020: deze cosmetica producten zijn de winnaars!

ua-menopauze
ua-menopauze
Beschadigd of droog haar Cosmeticaclaims Dermatologie Dermatologie Droge huid Fijn haar Gevoelige huid Gezicht Gezondheid Haar Lichaam Marketingtrends Rimpels en slapte Zakenpraat

De menopauze is sexy!? Met handige producttips voor diverse ongemakken

Schermafbeelding 2020-03-30 om 20.56.19
Schermafbeelding 2020-03-30 om 20.56.19
Cosmeticaclaims Gezicht Lichaam Make-up Marketingtrends Monique schrijft Natuurlijk 100% Zakenpraat

Skincare trends 2020, met deze 7 moet je rekening houden

UA-DURECREMES
UA-DURECREMES
Marketingtrends Zakenpraat

Uit de media: Zijn dure crèmes echt beter?

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Met veel geduld is het echt bereikbaar

Januari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Monique test NIVEA Cellular Luminous630 Corrigerend Serum en Dagcrème spf50 bij pigmentvlekjes

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Zo ik dacht dat deze rampspoed goed was om ook even aandacht te vragen voo… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond COSSkidsNederland
  • Hoi Jacomijn, dank voor je visie. Het is inderdaad erg belangrijk dat er me… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Redactie, Monique
  • Goed dat er aandacht blijft voor plastics in cosmetica in het belang van de… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Jacomijn Oerlemans
  • Beste Lien, de adresgegevens staan onderaan in het artikel, je kunt er op d… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Redactie, Monique
  • Hallo, ik ben op zoek naar een huisanalysetoestel en kwam terecht op observ… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Lien
  • Beste Laura, Bedankt voor je reactie en natuurlijk je keuze voor de Derm… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Annabelle
  • Oei Laura, hoe kan dat? We gaan het ook eens navragen bij Dermalogica.… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Redactie, Monique
  • Ik heb de flacon in november vorig jaar gekocht en heb er maar 3 maanden me… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Laura
  • Ik wist dit niet. Gelukkig nu wel. Ik heb geen Corona en gelukkig ook niet … Corona besmetting door make-up te delen? Noortje
  • Oh Noortje, wat zal je dat nu Ook missen? Ik kan ook niet wachten om weer … Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Redactie, monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen