• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Trend! Pleidooi voor heldere taal bij huidveroudering

  • Marketingtrends, Psychologie, Zakenpraat

Trend! Pleidooi voor heldere taal bij huidveroudering

  • 31 oktober 2018
  • Reageren
like
Enlight351

geschreven door 

Hans Blommaert

+ een overzicht van nieuwe grondstoffen tegen huidverslapping

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Iconic Elements Mineral Sunscreen spf 30 Face

Ongeparfumeerd, géén nanotechnologie, wel 97% beschermd tegen UV
BEKIJK

Er is een evolutie gaande in de wereld van de anti-aging cosmetica.

  • Een evolutie in het denken over leeftijd
  • Een evolutie in hoe de doelgroep zichzelf ziet en een evolutie in het benoemen van leeftijdsspecifieke problemen.
  • En een evolutie in de ontwikkeling van nieuwe producten.
dna

Een analyse van een huid DNA test

Tot voor kort werd binnen de wetenschap algemeen aangenomen dat onze chromosomen de bepalende factor waren in hoe zeer en hoe snel onze huid verouderde. Inmiddels weet men, door meer onderzoek, dat er veel meer factoren zijn die invloed op huidveroudering hebben.

  • Lees ook Monique’s artikel over gezondheidstips voor je schoonheid

Externe invloeden van groter belang

Wetenschappers noemen deze factoren ‘het exposoom’ en definiëren dit als ‘de optelsom van zaken waaraan een individu wordt blootgesteld van de verwekking tot de dood, zowel intern als extern’.

Veroudering ligt vast in je genen, maar deze zaken kunnen het versnellen

Het gaat om onder meer blootstelling aan UV en IR licht, luchtvervuiling, voeding, al dan niet roken, stress, slaaptekort, cosmetica. Al deze zaken dragen bij aan het tempo en de mate van zichtbare huidveroudering, veroudering die niet per definitie gelijk opgaat met onze kalenderleeftijd.

Lees ook

ua-trends
ua-trends
Gezicht Gezondheid Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100% Seksualiteit Zakenpraat

Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

In 2022 is 32% van de Amerikanen 55 jaar en ouder

Niet alleen de wetenschappelijke visie op huidveroudering is veranderd, de groep consumenten die er mee te maken hebben is dat ook. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat in 2022 zo’n 32% van de bevolking van de VS bestaat uit vrouwen van 55 jaar en ouder.

50 plus vrouw

echt ja….50+!

55+ met een actief tweede leven

Deze vrouwen zijn niet te vergelijken met de 55-plussers van pakweg dertig jaar geleden. Ze bereiden zich niet voor op een leven achter de geraniums, maar werken, zijn daardoor vaker kapitaalkrachtig, gaan uit, daten, (her)trouwen en staan midden in het leven.

  • Lees ook de: de relatie tussen depressie en een verslechterd darmmilieu

Ze weten wat ze waard zijn, so cut the crap

Ze weten wat ze waard zijn, denken anders over ouder worden en stellen daardoor andere eisen aan hun cosmetica. Ze willen cosmetica die hen helpt er goed en natuurlijk uit te zien, geen cosmetica die tracht te camoufleren wie ze zijn.

Liever meer gezondheid dan een anti-rimpel strijd

Alhoewel uit onderzoek is gebleken dat de meeste vrouwen vinden dat leeftijd minder belangrijk is geworden, vinden toch veel vrouwen dat de cosmetica-industrie vrouwen nog steeds een jeugdig uiterlijk opdringt en zich te weinig bezig houdt met gezondheid en je goed voelen over hoe je er uit ziet.

Teveel (?) druk op eeuwig jong eruit zien?

En alhoewel de 55-plussers tegenwoordig heel anders tegen ouder worden aankijken, blijkt dat de helft van hen (en een kwart van de mannen) nog steeds de druk voelt om er eeuwig jong uit te blijven zien. We hebben wat dat betreft nog een lange weg te gaan…

  • Lees hier meer over het fantastisch boek van Ehrenreich over stoppen met piekeren over ouder worden en overdreven gezond leven: LEEF!

Producten voor jouw leeftijd

Tevens blijkt dat het overgrote deel van de vrouwen van 55 jaar en ouder op zoek is naar producten die bedoeld zijn voor hun specifieke leeftijdsfase.

Noem het bij de naam: de menopauze is gewoon een feit, een marker in de tijd

Deze vrouwen zijn van mening dat beautymerken veroudering openlijk moeten benoemen en bespreken, ook als het bijvoorbeeld gaat om huid- en haarproblemen die het gevolg zijn van de menopauze. Merken als SK-II, Shiseido en Bioeffect gaven hier reeds gehoor aan in hun campagnes.

  • Het fraaie Australische huidverzorgingsmerk Alpha-H besteedt veel aandacht aan jouw huid in de menopauze, kijk wat het merk allemaal voor jou heeft!

menopauze alpha h

In Azië neemt de bevolkingsveroudering met nog rapper tempo toe

In Azië veroudert de bevolking in rap tempo. De cosmetica-industrie moest hier wel op inspelen, en hoe ze dat doen kan een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld. Aziatische consumenten zijn al vroeg bezig met huidveroudering.

Mannen in het Verre Oosten hebben meer vrees voor rimpels

Lees ook

ua-beautyaward
ua-beautyaward
De cijfers Gezicht Haar Lichaam Make-up Marketingtrends Zakenpraat

Dutch Beauty Award 2020: deze cosmetica producten zijn de winnaars!

Zo koopt 20% van de Indonesische mannen tussen de 16 en 24 al anti-aging huidcrèmes en gebruikt bijna 90% van de vrouwen onder de 39 anti-aging producten. Chinese vrouwen tussen de 20 en 49 maken zich vooral druk om rimpeltjes, een doffe en verzakkende huid.

  • Het mooi geformuleerde Spaanse huidverzorgingsmerk Alissi Bronte geeft je doffer wordende huid een snelle oppepper. Kijk naar Mandy’s video met de zuurstofbehandeling.

Creme voor vrouwen in de overgang

Cosmeticamerken in Azië maken inmiddels tal van producten die specifiek bedoeld zijn voor oudere consumenten, zoals crèmes voor vrouwen in de overgang en deodorant voor oude mannen. Belangrijke claims zijn versterken van de huidbarrière, herstel van de pH balans en het verbeteren van de teint.

Stop de vage terminologie rond veroudering en cosmeticagebruik

Omdat er jarenlang zo’n taboe was op ouder worden en veroudering is de terminologie die fabrikanten, journalisten, bloggers en ook consumenten gebruiken om veroudering en anti-aging producten te beschrijven nogal vaag geworden.

  • Lees hoe Monique haar decollete en halshuid laat verstrakken met Venus behandelingen

Verschillende groepen gebruiken ook vaak verschillende terminologie, zo is uit onderzoek gebleken. Het zou handig zijn als voortaan iedereen duidelijk is, zodat vooral fabrikanten en consumenten elkaar goed begrijpen. Het is fijn als zij precies weten wat wij willen en dat wij precies weten wat zij beloven.

Tot slot vijf voorbeelden van de nieuwste innovaties uit de wereld van de grondstofproducenten voor cosmetica:

  1. Snelle resultaten

BASF ontdekte dat vrouwen er het liefst vijf tot tien jaar jonger uit willen zien en op zoek zijn naar cosmetica waarmee ze dat doel kunnen bereiken.

Het gaat dan vooral om versteviging van de huid, de vochthuishouding en het aanpakken van rimpels. De vrouwen willen snel resultaat zien. Met gebruik van deze gegevens ontwikkelde BASF Replexium, een product dat diverse soorten rimpels aanpakt en een stevigere, strakkere huid belooft.

BeautyJournaals beste tips voor snelle resultaten:

  • De lijntjes in het gezicht van Loes verdwenen als sneeuw voor de zon met Dermatude
  • Monique krijgt de beste compacte topbehandeling ever met Meso T8+ – video!
  • Bodyhuid verstrakking is de nieuwste trend: en deze all-in-one machine van Pascaud dus ook!
  • De mooiste tool voor huidverstrakking thuis is van NuFace! Lees de review.
  1. Herstel

Reproage Peptide van Lipotec USA Inc. Pakt de onderste huidlaag, ofwel de kiemlaag, aan en helpt daar de zelfherstellende functies van de huid, die afnemen als we ouder worden, te reactiveren. Daardoor gaat de huid er beter uitzien.

  • Onze toptip voor excellent huidherstel met de allerbeste vrije radicaal bescherming heet Combray. Lees waarom.
  1. Natuurlijk

Venuceane van Sederma bevat alleen natuurlijke, gefermenteerde ingrediënten en beschermt de verouderende huid tegen externe invloeden zoals onder meer UV en IR licht en luchtvervuiling.

Lees ook

ua-menopauze
ua-menopauze
Beschadigd of droog haar Cosmeticaclaims Dermatologie Dermatologie Droge huid Fijn haar Gevoelige huid Gezicht Gezondheid Haar Lichaam Marketingtrends Rimpels en slapte Zakenpraat

De menopauze is sexy!? Met handige producttips voor diverse ongemakken

Er zijn producten voor het gezicht, de hals, het lichaam en zelfs de nagels. Daarnaast is er een serie zonneproducten.

  • Als je binnenkort naar Japan gaat, koop dan deze skincare op basis van gefermenteerde producten;-)
  1. Een doorbraak in de hydratatie van rimpels en verzakkende huid

Shiseido ontdekte dat gezichtsuitdrukking na verloop van tijd de hoornlaag van de huid beschadigen maar dat bepaalde ingrediënten deze beschadigingen kunnen herstellen en daardoor de vorming van rimpels voorkomen.

Daarnaast ontdekte het merk dat het krimpen van zweetklieren, iets wat gebeurt als we ouder worden, een van de oorzaken is van verzakkende en minder elastische huid. Een extract van rozemarijn zou dit proces kunnen tegengaan.

Uit onderzoek van Shiseido blijkt tevens dat naarmate we ouder worden onze lymfevaten steeds meer gaan ‘lekken’ waardoor ze afvalstoffen en vocht niet meer goed afvoeren. De huid gaat daardoor verzakken. Een extract uit kaneel zou volgens het merk de lymfevaten weer stabiliseren.

  1. Tarwekiemen

Laboratoires Expanscience wil de veroudering van de huid aanpakken met een combinatie van olie uit lupinezaad en tarwekiemolie. Deze combo moet de huidcellen beschermen tegen UV en IR licht en luchtvervuiling. De formule beschermt het DNA en de proteïne in de huid en gaat zo zichtbare veroudering tegen.

Bron.

Lees ook:

  • lees hier alle artikelen over de menopauze en je schoonheid: van mooie producten, seksualiteit, voeding
like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-trends
ua-trends
Gezicht Gezondheid Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100% Seksualiteit Zakenpraat

Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

ua-beautyaward
ua-beautyaward
De cijfers Gezicht Haar Lichaam Make-up Marketingtrends Zakenpraat

Dutch Beauty Award 2020: deze cosmetica producten zijn de winnaars!

ua-menopauze
ua-menopauze
Beschadigd of droog haar Cosmeticaclaims Dermatologie Dermatologie Droge huid Fijn haar Gevoelige huid Gezicht Gezondheid Haar Lichaam Marketingtrends Rimpels en slapte Zakenpraat

De menopauze is sexy!? Met handige producttips voor diverse ongemakken

Schermafbeelding 2020-03-30 om 20.56.19
Schermafbeelding 2020-03-30 om 20.56.19
Cosmeticaclaims Gezicht Lichaam Make-up Marketingtrends Monique schrijft Natuurlijk 100% Zakenpraat

Skincare trends 2020, met deze 7 moet je rekening houden

UA-DURECREMES
UA-DURECREMES
Marketingtrends Zakenpraat

Uit de media: Zijn dure crèmes echt beter?

ua-beautyproduct
ua-beautyproduct
Cosmeticaclaims De cijfers Marketingtrends

Dit zijn de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year 2019

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Met veel geduld is het echt bereikbaar

Januari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Monique test NIVEA Cellular Luminous630 Corrigerend Serum en Dagcrème spf50 bij pigmentvlekjes

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Zo ik dacht dat deze rampspoed goed was om ook even aandacht te vragen voo… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond COSSkidsNederland
  • Hoi Jacomijn, dank voor je visie. Het is inderdaad erg belangrijk dat er me… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Redactie, Monique
  • Goed dat er aandacht blijft voor plastics in cosmetica in het belang van de… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Jacomijn Oerlemans
  • Beste Lien, de adresgegevens staan onderaan in het artikel, je kunt er op d… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Redactie, Monique
  • Hallo, ik ben op zoek naar een huisanalysetoestel en kwam terecht op observ… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Lien
  • Beste Laura, Bedankt voor je reactie en natuurlijk je keuze voor de Derm… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Annabelle
  • Oei Laura, hoe kan dat? We gaan het ook eens navragen bij Dermalogica.… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Redactie, Monique
  • Ik heb de flacon in november vorig jaar gekocht en heb er maar 3 maanden me… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Laura
  • Ik wist dit niet. Gelukkig nu wel. Ik heb geen Corona en gelukkig ook niet … Corona besmetting door make-up te delen? Noortje
  • Oh Noortje, wat zal je dat nu Ook missen? Ik kan ook niet wachten om weer … Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Redactie, monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen