Cosmeticaclaims De cijfers Gezicht Gezicht Lichaam Lichaam Lichaam en zon Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat Zon Zon Special

Maar 15% van de mannen smeert antizonnebrandcreme

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Alle feiten en fabels op een rij over de zon en waarom we niet smeren

Antizonnebrandcreme blijft een heikel product

Ik was deze week aanwezig bij het grote In-Cosmetics congres in Amsterdam waar leveranciers van grondstoffen aan de cosmetica industrie hun innovaties laten zien. Er zijn ook lezingen. DSM, onder andere producent van uv-filters vertelde over hoe minzaam wij mensen eigenlijk antizonnebrand producten smeren, en dat de strijd tegen huidkanker beter gestreden moet worden.

De cijfers waren schokkend vond ik, gebaseerd op data uit de Verenigde Staten:

Zo beschermen we onszelf met antizonnebrandcreme

  • 15% van de mannen smeert uv-bescherming
  • 30% van de vrouwen smeert uv-bescherming
  • als we smeren gebruiken we maar 1/5 van de hoeveelheid die echt nodig is om verbranding te voorkomen (want verbranden betekent dna schade en dus een groter risico voor huidkanker)

 

Dit zijn onze vooroordelen over bescherming tegen uv-straling

 

Leestip: Monique legt uit hoe je met de zonkracht informatie tot de juiste beschermingsfilter sterkte kan komen (klik hier)

 

 

Note: graag aan bronvermelding doen als je informatie uit ons artikel overneemt. Dank!

Wil jij voor je bedrijf meer weten over cosmeticatrends? Heb je hulp nodig je communicatiestrategie te bepalen? BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom is al 24 jaar journalist en kan als consultant het verschil maken voor je propositie. Mail haar op info@beautyjournaal.nl

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren