• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Heeft deze slimme cosmetica de toekomst?

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Heeft deze slimme cosmetica de toekomst?

  • 5 september 2019
  • Reageren
ua-skin

geschreven door 

Hans Blommaert

Cosmetica als maatwerk op basis van genen en lifestyle, dankzij big data en slimme electronica

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

BapScarCare zeer dun siliconen littekenverband

BapScarCare zeer dun siliconen littekenverband is ideaal onder kleding en op plekjes waar goede kleefkracht zo nodig is. Extra dun en onzichtbaar.
BEKIJK

Stel je toch voor: een crème die op maat is gemaakt voor je DNA, een haarmasker dat weet dat je vorige week je haar liet kleuren en een serum dat jou beter begrijpt dan je man doet. Zou dat niet geweldig zijn?

En er wordt aan gewerkt; sommige revolutionaire innovaties zijn er al, anderen zitten in de pijplijn. We keken wat Allure er over schreef:

Een sheetmasker dat wel op je gezicht past, met stofjes per zone

Sheet maskers zijn op zich best fijn maar ze passen helaas zelden. Neutrogena heeft nu echter 3D geprinte maskers bedacht die geheel op maat zijn gemaakt voor ieder gezicht. Bij de ontwikkeling werkte het merk samen met deskundigen die zijn gespecialiseerd in het 3D printen van kunstgewrichten. Niet alleen de vorm van het masker is gepersonaliseerd, maar ook de ingrediënten; verschillende ingrediënten voor het voorhoofd, de wangen en de huid rond de ogen.

  • Dat sheetmaskers niet altijd goed passen, lees je ook in deze reviews op BeautyJournaal

Neutrogena heeft al een app, de 360 Skin Scanner, waarmee door middel van sensoren het vochtgehalte, de diepte van rimpels en de grootte van de poriën gemeten kan worden. De serums voor het masker worden op basis van deze gegevens samengesteld uit vooralsnog vijf ingrediënten, waaronder hyaluronzuur en vitamine C.  Het merk wil de mogelijkheden in de toekomst verder vergroten.

Lees ook

Loading...
ua-beautyproduct
ua-beautyproduct

Dit zijn de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year 2019

Bekijk hieronder een filmpje over de 360 Skin Scanner van Neutrogena:

3D-geprinte foundation

Eerder dit jaar werd in de VS het Opté Precision Skin System onthult. Dit apparaat, dat zo groot is als een elektrisch scheerapparaat, scant je gezicht en vindt elke onzuiverheid, elk puistje, en stelt daarvan de grootte, vorm en kleur vast.

Vervolgens print het over iedere onzuiverheid een minuscule hoeveelheid foundation in exact de goede kleur, waardoor de teint weer geheel egaal is. De foundation, die door Opté Tone Perfecting Serum is genoemd, bevat het ontstekingsremmende niacinamide, waardoor het vlekjes doet vervagen en puistjes helpt genezen.

  • Lees ook: In 2014 schreef BeautyJournaal al over de uitvinding van de make-up printer

Slimme serums

Het nieuwe cosmeticamerk Atolla werkt aan een collectie serums die geheel zijn gepersonaliseerd. Het merk doet dit door middel van een app, een algoritme en speciale sensoren die op de huid geplakt moeten worden zodat vet-, vocht- en pH-waarden gemeten kunnen worden. Aan de hand van de resultaten wordt een persoonlijk serum samengesteld, genoeg voor een maand.

Is het serum op dan meet je je huid opnieuw, zodat er een nieuw, eventueel aangepast serum geleverd kan worden. Het merk werkt met goede ingrediënten, waarvan duizenden verschillende combinaties gemaakt kunnen worden. Hoe vaker je de app gebruikt, hoe beter het algoritme je huid leert kennen, waardoor de serums steeds beter op de behoefte van je huid aansluiten.

Benieuwd naar hoe dit precies in zijn werking gaat? Je ziet het in onderstaande video:

  • Lees ook: In 2016 kreeg Monique al een DNA test van haar huid en testte ze Genoxage op haar DNA afgestemd

Genetische huidverzorging

Net zoals een speekselmonster familieverwantschap kan vaststellen, kan het ook gebruikt worden om te voorspellen hoe je huid zal verouderen – en hoe je daar op in kunt grijpen – door je complete genenpakket in kaart te brengen. Naarmate we ouder worden en meer zijn blootgesteld aan bijvoorbeeld de zon, worden bepaalde genen ingeschakeld die enzymen ruim baan geven om collageen af te breken, met rimpels en huidverslapping tot gevolg.

Lees ook

Loading...
ua-ijskoud
ua-ijskoud
Gezicht Zakenpraat

IJSKOUD! De voordelen van verkoelende huidverzorging + shoptips!

Als je dat ruim van tevoren weet kun je daar op aangepaste ingrediënten gebruiken die die overactieve genen kalmeren, weinig actieve genen aansporen en zo de boel in balans houden. Merken als HomeDNA en Skintelli werken hier momenteel aan. Er is echter nog aardig wat onderzoek nodig, maar het lijkt er op dat dit systeem al binnen een paar jaar op de markt zou kunnen komen.

Verder zijn er al merken op de markt die het concept bieden, maar daarvoor moet je naar een salon voor een meting.

  • Wij vinden dit ook heel innovatief: dermalspray tegen acne, echt even lezen.

Slimme zonbescherming

De technologie die ingrediënten activeert als de temperatuur en de hoeveelheid licht stijgt bestaat al. Een logische stap is zonbescherming die beter gaat beschermen als de UV-straling toeneemt, waardoor niet steeds opnieuw gesmeerd moet worden

Dermatoloog Ellen Marmur maakt voor haar merk MMSkincare al gebruik van ingrediënten die onder invloed van licht en warmte geactiveerd worden, zoals bepaalde algen die onder invloed van UV-straling huidschade repareren. Meer onderzoek is nodig maar verwacht wordt dat dergelijke crèmes over een paar jaar realiteit zijn.

  • Wij zijn benieuwd of zo’n filtersysteem ook GRASE wordt goedgekeurd door de FDA?

Toekomstmuziek

Huidanalyse in de parfumerie

Meteen een mooie glans! Een volle huid! Nog voor 2030 zal in elke parfumerie een huidanalyse-apparaat staan, apparaten die je nu alleen vindt bij salons en klinieken. Met deze apparatuur kunnen zaken gezien worden die het blote oog niet ziet: de hoeveelheid vet en vocht in de huid, de diepte van rimpels en het pigment dat in de diepste huidlagen ligt maar ooit ouderdomsvlekjes gaat vormen.

Gebaseerd op deze analyse kan heel precies bepaald worden welke producten van welke merken je huid nodig heeft. Je gebruikt de producten een paar weken en gaat terug voor een nieuwe analyse, zodat je exact weet of je regime werkt of aangepast moet worden. je hoeft niet meer af te gaan op verkooppraatjes, verpakkingen of lovende berichten van je beste vriendin.

  • Lees hier waarom huidtherapeuten Marieke en Saartje met de huidscan van Observ werken + foto’s
  • Ook dit vinden wij innovatief: injectables injecteren onder echogeleiding!

 

In de verdere toekomst

Gepersonaliseerde haar- en huidverzorging

Op basis van een vragenlijst maken merken als Prose en Function of Beauty nu al gepersonaliseerde shampoos, conditioners en haarmaskers.

Prose houdt daarbij zelfs rekening met de vervuiling en de hardheid van het water op de plek waar je woont. Maar aangezien de producten met de hand worden gemengd zijn ze erg duur. In de toekomst zal het mogelijk worden om zelf met een apparaatje de conditie van je haar te meten waarna een algoritme bepaalt welke producten jouw haar nodig heeft.

  • Lees ook: Monique kreeg van Wella een Profiling consult met Energy Code

Deze producten kunnen geheel geautomatiseerd worden samengesteld: een basisshampoo gaat over een lopende band en op basis van het algoritme worden aangepaste hoeveelheden verzorgende stoffen toegevoegd, twee milliliter van dit, vijf milliliter van dat, en voilà, je persoonlijke shampoo kan naar je opgestuurd worden.

  • En hoe innovatief is dit wel niet, lees het bijzondere verhaal achter Combray huidolie, van een hoogleraar in de chemie

Dit alles kan ook de toekomst zijn van huidverzorging. Alles digitaal, alles geautomatiseerd. Het betekent het einde van de traditionele parfumerie, maar het ziet er wel degelijk naar uit dat dit de toekomst wordt.

Lees ook

Loading...
Enlight307
Enlight307
Lichaam

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

Zelf make-up printen

Stel je voor dat je zelf al je make-up thuis kunt printen! Experts voorspellen dat dit over tien jaar al mogelijk is. 3D-printen is inmiddels zo ver dat een 3D make-upprinter zeker tot de mogelijkheden behoort. Waarom het nu nog niet kan?

  • In 2014 schreef BeautyJournaal al over het printen van je make-up

Vloeibare substanties als foundations zijn met de huidige generatie 3D-printers al te maken, maar meer ‘vaste’ producten als bijvoorbeeld oogschaduw is nog niet mogelijk, aangezien printers substanties die dikker zijn dan melk nog niet aankunnen

Om een oogschaduw te printen zouden de ingrediënten gemengd moeten worden met een oplosmiddel, waarna de make-up uren moet drogen. Het is dus wachten op een generatie 3D-printers die meer aankan.

En dan wordt het leuk: je kunt zelf de exacte kleur, textuur en glans bepalen en hebt zo je eigen, unieke make-up! Verpakking en verzenden is niet meer nodig, wat heel goed is voor het milieu. Je kunt je eigen verpakking steeds weer opnieuw gebruiken.

Ook mogelijk: in plaats van een product van je favoriete merk te kopen scan je een barcode en je printer maakt het product binnen enkele minuten. Je kunt zo ook je eigen pallet maken, waardoor je nooit meer een pallet met overbodige kleuren hebt. Was het maar vast zo ver….

Lees ook:

  • Dit is de toekomst: het etiket praat tegen jou en geeft je informatie
  • Lees hier meer over marketingtrends, op BeautyJournaal

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
ua-beautyproduct
ua-beautyproduct

Dit zijn de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year 2019

ua-ijskoud
ua-ijskoud
Gezicht Zakenpraat

IJSKOUD! De voordelen van verkoelende huidverzorging + shoptips!

Enlight307
Enlight307
Lichaam

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

ua-sensoryreality
ua-sensoryreality
Zakenpraat

Augmented reality: worden pratende labels de toekomst op je product?

Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Zakenpraat

Unilever en Procter & Gamble wisselen potjes bij jou thuis met Terracycle Loop om

UA-amazon
UA-amazon
Zakenpraat

Amazon.com komt met eigen cosmetica, wordt dat de mokerslag?

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De Sublime Rituals Facial van Maria Galland. Ultiem verwennen.

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen