Beauty Trade Special is dé vakbeurs voor de persoonlijke verzorgingsbranche en staat in het voorjaar geheel in het teken van schoonheid. Allerhande nieuwe producten en apparaten voor de schoonheidsspecialiste, nagelstyliste, visagiste en cosmetische voetverzorging zijn op deze beurs te vinden. Stuur hier een professionele schoonheidsspecialiste en een make-up junk naar toe en de toon van een gezellige- maar ook informatieve dag is gezet!
Op naar hannah
Berna en Anja hebben om 11 uur afgesproken bij de stand van Hannah. Het is een blind date, en dat is voor allebei spannend. We herkennen elkaar direct. Kus kus, wat gezellig om elkaar nu in het echt te zien. De stand is direct achter de ingang en die kan je gewoon niet missen. Echt prachtig! Omdat Anja al eens een workshop in Voorthuizen had gevolgd en er kind aan huis was, kende ze de meeste medewerksters. Berna vindt het erg leuk om Monica van Ee nu eens in real life te ontmoeten. Omdat Hannah een nieuw product, Opulence Serum, op de markt brengt, en wij van Beautyjournaal hier erg in geïnteresseerd zijn, schuiven we aan voor meer informatie.
20% vitamine C gestabiliseerd
Marjan Katuin legt ons uit wat Opulence, (betekent rijkdom en weelderigheid) aan ingrediënten bevat en wat de werking van dit serum is. De belangrijkste werkstoffen in het Opulence Serum zijn Wonderlight™ en 20% vitamine C in een triglyceriden basis. Dit is een in olie oplosbare Vitamine C, een stabiele vorm met de naam ascorbyl tetra-isopalmitate. Een stof die de huid niet zal doen schilferen of irriteren en op de cellen werkt, cross-linking, en huidveroudering kan voorkomen. Dit, in tegenstelling tot andere vitamine C, kan dus in hoge dosering gebruikt worden. Berna vraagt of Marjan naar haar hals wil kijken i.v.m. pigmentatie en deze blijkt hormonaal te zijn.
Dit nieuwe serum kan goed op dit soort pigmentatie werken, aldus Marjan. Das mooi, de testpanelleden gaan dit serum binnenkort uittesten, de resultaten zullen op Beautyjournaal worden gepubliceerd.
Ook hebben we nog even met Vanessa Warmerdam gesproken. Zij heeft de Beauty Award 2013 gewonnen. Wat een heerlijke en inspirerende dame met inderdaad, een overtuigende uitstraling.
Cream eyeliner bij MakeUp Studio
Op naar de stand van Make-Up Studio voor de nieuwe make-up kleuren. Prachtig! We krijgen de tip om komend seizoen een zwarte eyeliner te gebruiken en deze vervolgens met een glitter eyeshadow, op het oog, te vermengen zodat er een soort smokey-eye ontstaat. Je kunt en mag de oogschaduw droog gebruiken maar als je het kwastje in wat water doopt, zal de kleur van de oogschaduw versterkt worden. Het is een kwestie van uitproberen. Make-Up Studio heeft nu ook een nieuwe cream eyeliner met een ingebouwd, uitschuifbaar, kwastje.
Je kunt het penseel overigens ook nat maken om een mooie, strakke lijn te trekken waardoor het lijkt of je een vloeibare eyeliner hebt gebruikt. Wanneer je de cream-eyeliner “droog” gebruikt krijg je een mooie basis voor o.a. smokey-eyes. Je kunt de eyeliner dan prima vervagen. Deze eyeliner is verkrijgbaar in 5 kleuren: zwart, bruin, groen, purple en blauw. Berna gaat overstag en gaat voor de groene, en Anja? Tja, zij kan geen keuze maken en gaat dus voor groen en de purple one. Ook koopt Anja nog een flesje Seal. Seal It is een vloeistof waarmee je de oogschaduw op je oog kunt fixeren, maar je kunt er ook de oogschaduw mee intensiveren van kleur, én een strakkere eyeliner lijn mee trekken. Het effect wordt veeg- en watervast.
Pigmentverminderaars bij Medik8
Op naar Medik8! Zij hebben een vernieuwde White Balance met click-systeem. Een depigmenterend serum wat dé oplossing moet zijn tegen uv-schades als ouderdomsvlekken, maar ook sproeten en melasma. Om stabiliteit van dit serum te garanderen, is dit click-systeem ontwikkeld. De ingrediënten in poedervorm zitten in het deksel en met een druk op het knopje, komt het vrij in het pipetje waarna je het druppelsgewijs kunt doseren. Omdat er zoveel over het gebruik van vitamine C te doen is, kwam het gesprek op de CE-Thione. Volgens Medik8 een doorbraak omdat het in tegenstelling tot alle andere vitamine C serums, gebruik van hun handelsmerk ‘Oplaadbare Vitamine C™’. CE-Thione helpt de huid te beschermen tegen vrije radicalen (de belangrijkste oorzaak van huidveroudering), terwijl het de vorming minimaliseert van donkere vlekken voor een zichtbaar heldere teint en een verbeterde en steviger huid textuur. Je leest er meer over op BeautyJournaal. Berna krijgt een flesje CE-Thione mee om te testen. Anja is via BJ op de workshop bij Medik8 geweest en weet veel over de producten, dus op advies van beiden heeft Berna het één en ander aangeschaft.
En ja hoor, leuk. Komen we Beautyjournaals Debbie Wassink tegen! Ietwat rood van de door haar ondergane Ayurvedische gezichtsbehandeling. Even een babbeltje, en hop, op weg naar de Lounge voor een klein hapje en een drankje om de informatie en indrukken met elkaar te bepraten.
Lopend over de beurs vallen onze ogen op een nieuw soort Wellness bank. Een vierkante bak gevuld met korrels en een soort matrasje waarop je kunt relaxen. We kijken elkaar aan en denken hetzelfde. Het lijkt wel of er iemand opgebaard ligt. Het ziet er naar ons idee niet heel uitnodigend uit. Veel tijd om naar apparatuur e.d. te kijken hebben we overigens niet gehad. Daar is 1 dag beurs te kort voor. Wellicht dat we de volgende keer 2 dagen gaan.
Tja, dan toch weer even shoppen bij Peggy Sage. Anja is gek op dit merk. Echt, hele goede cosmetica voor mooie prijzen. Kiezen blijft lastig, dus koopt zij 3 kohlpotloden in de kleuren: taupe, antraciet en nachtblauw. 3 Lipsticks gescoord en dan blijkt bij thuiskomst dat je 1 van de 3 al hebt. Deze lipstick heeft inmiddels een ander baasje gevonden. Bekijk hier nog eens de buit van Anja op de beurs gescoord:
Nagelspullen bij Alessandro, terug van weggeweest, in Nederland
Dan gaan we op weg voor de professionele aankopen voor Berna. Allereerst naar Alessandro. Berna heeft gelezen over de nieuwe Striplac. Deze Striplac kan je zonder vloeistof na een dag of 10 in één keer van de nagels halen. Er is een starters kit te koop voor thuis gebruik. In deze set zit een Led lamp, Twin Coat, nagellak kleur rood, bokkenpoot, nagelvijl en reinigingsdoekjes.
Meteen wat andere kleurtjes erbij gekocht… Helaas de rode dubbel. Inmiddels zijn de nagels van Berna gelakt en wordt er gekeken hoe lang de Striplac nu echt blijft zitten en of je het er inderdaad in 1 keer af kunt halen. Er is ook een vloeistof te koop waarbij je de Striplac binnen 10 dagen kunt verwijderen. Berna heeft deze inmiddels uitgeprobeerd en het werkt!
Neusharen waxen
Vervolgens het wax-gebeuren. Anja heeft niet zulke goede ervaringen met harsen van de bovenlip. Maar Berna gebruikt een ander merk en hanteert een andere manier van werken. Dus op naar Smooth and Co. Het grote verschil van waxen/harsen met Lycon t.o.v. andere harssoorten is, dat je de hars tegen de haargroei in aanbrengt, en ook tegen de haargroei in afhaalt. Door dit te doen komen de haartjes omhoog, je draait daarna met spatel de haartjes weer naar beneden. De wax kan je gebruiken op een lage temperatuur en is erg flexibel. Doordat je onder de hars wat olie aanbrengt hecht de hars niet op de huid, vandaar minder gevoelig en veel minder irritatie. Wanneer je na gebruik van de roze Lycon hars nog met de Lyconjet erover heen gaat, hars je zelfs haartjes van 1 mm.. De wax heeft natuurlijke ingrediënten en aromatische oliën.
Anja moet er aan geloven! Nadat een aantal dames, zonder een kik gegeven te hebben, de behandelstoel verlieten, is zij aan de beurt. De bovenlip wordt eerst ontsmet, vervolgens met olie ingesmeerd, wax erop, afhalen, nabehandeling, klaar. Helemaal pijnloos is, maar aanzienlijk minder dan bij haar vorige behandelingen en ze krijgt geen irritatie.
Nieuwe trend is neusharen waxen. Tjee, dat lijkt Berna pijnlijk! Trek maar eens met een pincet een neushaar uit! Dat is au! Omdat zij deze behandeling zelf wil ervaren is ze gaan liggen. Kom op Ber, tanden op elkaar en harsen maar….en geloof Berna maar…neusharen harsen is NIET gevoelig, het valt echt reuze mee!
Nog even wat inkopen doen en dan op weg naar Sandra Jacobs-Mink om kennis te gaan maken met het merk Mineralogie Berna en Anja zijn benieuwd naar deze minerale make- up, de kleuren, de vormgeving van de producten en de manier van opbrengen. Maar helaas, het is inmiddels 16.10 uur en Sandra heeft net een interview met ook nog eens een camera erbij. We blijven even staan, maar de tijd tikt door. Eigenlijk zijn we toe aan: naar huis gaan.
“Thanks Anja, ik heb erg gelachen en genoten met en van je!” “Dat is wederzijds Berna, en dit is zeer zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht de volgende vakbeurs Beauty Salon Dimension van 21 t/m 23 September te Utrecht?” “Bij leven en welzijn zeer zeker!”
Bekijk hieronder ook nog de film van Babs en Debbie die in 2011 de beurs bezochten, en hun verhaal uit 2012:
[media id=145 width=620 height=350]
Lees hieronder nog wat zakelijke feiten over het beursbezoek in zijn totaliteit deze editie, afkomstig van organisator VNU:
Deze 21ste beurs trok in drie dagen 17.807 bezoekers. Zondag was de drukste dag. 68% is tevreden over de volledigheid van het aanbod op de beurs. Bezoekers zijn met name geïnteresseerd in producten voor gezichtsverzorging (54%), producten voor hand- en nagelverzorging (54%) en salonrichting (50%). Bezoekers geven de beurs een 7,3 als rapportcijfer.
De belangrijkste redenen voor een bezoek aan de beurs waren op de hoogte blijven van branche- en productontwikkelingen (74%). Dit bleek onder meer uit de workshops en presentaties die drukbezocht zijn. Meer dan de helft van de bezoekers gaf ook aan dat ze dit soort activiteiten een belangrijk onderdeel van de beurs vonden. Op de tweede plaats staat het plaatsen van orders en inkoop (58%) en bijna de helft gaf aan dat ze naar de beurs kwamen om zich te oriënteren op investeringen.
89% is eigenaar of directeur en 92% is eind- of medebeslisser. Kijkend naar de herkomst naar branche is meer dan de helft afkomstig van een schoonheidssalon (53%), iets meer dan eenvijfde werkt bij een hand- en nagelstudio, 8% komt van de pedicuresalon en 7% is kapper.
Beauty Innovation Tour
De Beauty Innovation Tour, dit jaar als nieuwe activiteit op de beurs, was erg in trek. Bezoekers kregen binnen één uur de belangrijkste beursinnovaties te zien. De tour werd twee maal per dag georganiseerd met een maximum van 15 deelnemers per tour. Exposanten konden in een korte ‘elevator pitch’ hun innovatie toelichten. En bij het vertrekpunt van de tour waren ook de genomineerde en winnende producten van de Beauty Press Innovation Award 2013 te bekijken.
De volgende editie van Beauty Trade special is van 29 tot en met 31 maart 2014. De beurs vindt plaats in combinatie met MassageDagen. Eerst volgt in het najaar nog Beauty Salon dimensions, van 21 tot en met 23 september 2013. Die vindt gecombineerd plaats met Dermafair.
Lees ook:
Alexandra bezocht de Huishoudbeurs voorjaar 2013