Een leuke copycat

02:02 - 01:13
luistertijd 02:02 - leestijd 01:13

Het deed wat stof opwaaien toen het eind 2012 geïntroduceerd werd: bodybalm die je na de wasbeurt onder de douche op je natte huid smeert, dan water erover en Klaar is Kees: je bent ingesmeerd, gehydrateerd. Wat een leuke gimmick en het werkt ook, zo zal BeautyJournaal’s testpanelvrouw Jolanda binnenkort vertellen. Afgezien van het feit dat er wel een serieuze waarschuwing op de verpakking moet voor ouderen omdat je douchevloer spiegelglad wordt, en uitglijden een reeel gevaar vormt.

Maar hoe innovatief is dit product eigenlijk? Het pr-bureau presenteerde het als dé innovatie op het gebied van lichaamsverzorging; de eerste bodylotion voor onder de douche. Wellicht voor Nivea, maar niet industrie-breed. De technologie blijkt na gering speurwerk toch wel een leuke copycat te zijn, van een product van Procter & Gamble in Amerika: Moisturinse In-Shower Body Lotions, van Olay, in 2004 in de markt gezet.

Het speelse chemische trucje zit ‘ em in twee stoffen in het product: Cera Microcristallina en Paraffinum Liquidum. Olie-achtige stoffen die zich makkelijk aan de huid hechten en zich maar heel moeilijk met water laten verwijderen. Prima huidverzachters dus, ze leggen een filmpje over de huid.

Apart trouwens dat P & G deze bodybalms nooit bij ons heeft geintroduceerd. Nivea’s bodyproduct won dit jaar de eerste prijs bij de Beauty Astir Awards voor ‘ Best Body’ – vanwege het innovatieve karakter.

Sommige lezers vragen zich af of je wel tijd wint als je je toch nog apart moet insmeren en je jezelf met het product niet kan wassen. Ben jij benieuwd wat onze tester Jolanda ervan vindt? Dat lees je hier.

Lees ook:

 

Lees ook