• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Beautymarkt voor mannen groeit twee keer zo snel als wereldeconomie

  • Gezicht, Haar, Injectables, Klinieken, Lichaam, Marketingtrends, Psychologie, Voor hem, Voor hem, Voor hem, Zakenpraat

Beautymarkt voor mannen groeit twee keer zo snel als wereldeconomie

  • 21 december 2019
  • Reageren
1 like
hims-ua

geschreven door 

Hans Blommaert

Journalist Hans is bezorgd over wanpraktijken

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Iconic Elements Nightcream met Co-enzym Q10

Deze veilige nachtcrème van huidarts Francis Wu bevat natuurlijke oliën, vitamine E en Q10. Lees Monique’s review
BEKIJK

Beautymarkt voor mannen groeit twee keer zo snel als wereldeconomie

Wij mannen geven inmiddels miljoenen uit aan wellness, want ook wij willen er tegenwoordig zo lang mogelijk goed en jong uit blijven zien. We geven ook steeds meer geld uit aan pillen en toverdrankjes die er voor moeten we zorgen dat we nooit kaal worden, altijd zelfverzekerd zijn, altijd op commando een stevige erectie krijgen en altijd urenlang verbluffende seks kunnen hebben.

Lees ook

Homepage Max Factor Campagne
Homepage Max Factor Campagne
Marketingtrends Zakenpraat

Max Factor: Vrouwen niet begrepen door de beauty industrie

Vooral in de VS zijn al die pillen en drankjes probleemloos online te koop, zonder recept en zonder enig serieus toezicht. En dat is geen al te beste ontwikkeling.

  • Lees hier wat BeautyJournaal’s haarexpert en arts Hans van Montfort te vertellen heeft over haargroeiserum Esthecin!

mediteren

Hims

Een goed voorbeeld van ondernemers die zich op de mannen wellness markt storten is Hims, een welness-website die in 2017 in de VS werd bedacht en gelanceerd door de nu 31-jarige ondernemer Andrew Dudum, een man met een prachtige glimlach en een zeer getalenteerde tandarts. Begin 2019 werd Hims in Groot Brittannië gelanceerd, de rest van Europa zal ongetwijfeld snel volgen.

De website van Hims

Een lucratief idee van Dudum. De wellness industrie heeft, volgens het Global Wellness Institute, dat deze sector in kaart brengt, een waarde van zo’n 3,7 biljoen euro en groeit twee keer zo snel dan de wereldeconomie.

Vrouwen zijn nog steeds de belangrijkste doelgroep, maar de markt voor mannen explodeert de laatste jaren. Voor ondernemers een gouden kans. Ze hoeven immers geen nieuwe producten te maken, ze hoeven bestaande producten alleen te voorzien van een nieuwe, stoere marketingcampagne, een nieuwe, stoere naam en een nieuwe, stoere verpakking.

  • Medik8 heeft prachtige nieuwe huidverzorgingssets voor mannen, echt even lezen

De receptuur in de potjes en tubetjes blijft hetzelfde, of het nu gaat om reinigers, maskers, serums of shampoos. Ik gebruik al decennia zowel mannen- als vrouwenproducten en, wat marketingmensen of campagnes ook beweren: het maakt echt geen bal uit, er is, afgezien van de verpakking en soms de geur, totaal geen verschil. Geen enkel.

Presteren

Hims heeft dit goed begrepen: de diverse cosmeticaproducten op de website hebben korte, duidelijke en stoere namen (de shampoo heet ‘shampoo’) en worden aangeprezen met übermannelijke kreten die blijkbaar vooral duidelijk willen maken dat je al die spullen nodig hebt om als man te blijven presteren; om succesvol te zijn en te blijven in werk en liefde moet je jong en knap zijnen blijven, anders wordt je weggevaagd door al die andere mannen die wél jong en knap zijn. De boodschap is duidelijk: we moeten perfect zijn.

Lees ook

ua-confettihuid
ua-confettihuid
De cijfers Zakenpraat

De confettihuid: het gevolg van een teveel aan zonnestralen!

Vrouwen horen dit al eeuwen, van hen werd altijd al verwacht dat ze voldoen aan een onmogelijk te bereiken ideaalbeeld. Maar waarom horen mannen dit nu ineens ook?

Dat kan wel eens te maken hebben met de instabiele economie: een vaste baan is niet meer zo vanzelfsprekend, het aantal ZZP-ers groeit en groeit, om iedere klus moet gevochten worden. Je moet jezelf steeds weer presenteren. Dat geldt overigens ook in de liefde; een levenslang huwelijk is al lang niet meer de norm. En dat alles maakt veel mannen onzeker.

  • Hans test sheetmask gezichtsmaskers van Starskin – for him

Wat zijn we nog waard als we geen bloeiende carrière hebben? Wat zijn we nog waard op de liefdesmarkt als we geen dertig meer zijn en er ooit wel eens beter uit hebben gezien?  Kortom: we moeten perfect zijn, er perfect uitzien en altijd perfect presteren. En we denken dat al die smeersels, pillen en drankjes ons daar bij zullen helpen.

Viagra

Hims verkoopt namelijk niet alleen crème en shampoo. De website wil ook de innerlijke man perfectioneren. Daarom verkoopt Hims, met name in de VS, ook vitaminen, bèta blokkers die angsten onderdrukken, antidepressiva (om, vreemd genoeg, te voorkomen dat je te snel klaarkomt tijdens seks), shampoo die hormonen blokkeert en zo kaalheid voorkomt,  pillen die goed moeten zijn voor het hart, pillen die het collageen in de huid weer opbouwen, en ook Viagra en andere potentiemiddelen.

  • Met deze huidsupplementen van BAP is ook jouw mannenhuid goed beschermd

Mochten er voor sommige middelen recepten nodig zijn, of wil de klant een doktersadvies, dan kan dat: Hims heeft een aantal dokters in dienst die dat op afstand allemaal voor je regelen.

Weliswaar zonder enige kennis van je gezondheid of medisch dossier, maar goed, voor een volle bos haar en een stevige erectie met je iets overhebben, nietwaar? Volgens Dudum is het allemaal een goed en nobel idee.

Lees ook

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

Informatie over Hims

Mannen gaan niet naar de dokter met problemen op het gebied van potentie, acne en haarverlies; ze vertrouwen hun dokter niet en lijden in stilte. Door Hims weten ze dat ze niet de enige zijn die problemen heeft met kaalheid en impotentie, en dus zijn de dokters van de website een uitkomst.

En dat zijn ze zeker – voor ondernemers die willen profiteren van de problemen van onzekere mannen. Op de Britse website van Hims is het assortiment pillen en drankjes van Hims overigens beduidend kleiner. Europese wetten beschermen ons goddank tegen dergelijke onverantwoorde praktijken.

  • Lees onze prachtige serie over mannelijke schoonheidsspecialisten!

Perfectie bestaat niet

Voor jezelf zorgen, er goed uit willen zien: het is allemaal geweldig. Koop naar hartenlust cosmetica, reinig, gebruik maskers, dagcrème, nachtcrème en serums. Maar verwacht geen wonderen. Perfectie bestaat niet. Wil je er zo lang mogelijk jong en gezond uit blijven zien, leef dan ook gezond.

  • Cosmetisch arts Frodo Gaymans over injectables in het mannengezicht

Eet goed en beweeg veel. Heb je gezondheidsklachten, ga dan naar je huisarts. Hij of zij kan je onderzoeken, je de juiste medicijnen voorschrijven en je eventueel doorverwijzen naar een specialist of therapeut. Ook als het gaat om klachten over haarverlies, impotentie of onzekerheid. Want dat valt allemaal onder gezondheid, niet onder wellness. Antidepressiva en Viagra haal je bij de apotheek, niet in een webwinkel die ook dagcrème en shampoo verkoopt.Bron

  • Lees hier meer nieuws waar de man wat aan heeft!
1 like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Homepage Max Factor Campagne
Homepage Max Factor Campagne
Marketingtrends Zakenpraat

Max Factor: Vrouwen niet begrepen door de beauty industrie

ua-confettihuid
ua-confettihuid
De cijfers Zakenpraat

De confettihuid: het gevolg van een teveel aan zonnestralen!

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

ua-beautysector
ua-beautysector
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Tamara van Dam is druk met de FB-actiegroep Beautysector in de Kou

ua-suchen
ua-suchen
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Su Chen blijft vrolijk aanwezig op social media

ua-nieuws
ua-nieuws
Cosmeticaclaims Marketingtrends Zakenpraat

Nieuws in het kort! Bobbi Brown, Rituals, dr Hauschka, huidflora, fillers en Isa Hoes

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Mary, als de zon nog feller wordt kun je er nog steeds voor kiezen om Combr… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. redactie, monique
  • Ha Mary en Monique, ik sluit me graag aan bij Monique... Combray gebruik ik… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Corine
  • He Monique, dank voor je reactie. Welk zonbeschermingsproduct gebruik ji… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Ha Monique ! Leuk dat je zo snel weer reageert.... ik ben zeker tevreden m… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, het is spijtig maar het is niet anders als een bedrijf daar geen … Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Ha Monique, nee hoor, ik werk niet met deze merken. Ik gebruik wat producte… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Jose, werk je zelf met deze merken, of wil je ermee gaan werken?… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Mary, wat ik geleerd heb is dat je de combray olie helemaal solo gebruikt. … Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, Monique
  • ik heb Combray nog wel even via mail gevraagd of ik mijn normale dagcreme m… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen