• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. David Mosmuller
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Inge Deceuninck
      • Mardge Pascaud
      • Sacha Sommers
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • Prescription by SOAP
    • TheraVine
  • Video’s
  • Podcasts
  • Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » De cijfers » Skincare trends wereldwijd: organic en beautytools

Archief artikel

Archief artikel

  • De cijfers, Zakenpraat

Archief: Skincare trends wereldwijd: organic en beautytools

  • 20 april 2016

geschreven door 

redactie, Corine

En de term anti-aging raakt uit

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Iconic Elements Mineral Sunscreen spf 30 Face

Ongeparfumeerd, géén nanotechnologie, wel 97% beschermd tegen UV
BEKIJK

Experts voorspellen een grote wereldwijde groei voor skin care, veroorzaakt door opkomende internationale markten, nieuwe product- en ingrediëntinnovaties en bovendien een toenemend besef van het belang van een gezonde huid bij consumenten.

Hoe groot is groot?

Volgens cijfers verzameld door onderzoeksbureau Trefis zal er in 2016 ongeveer US$ 121 miljard omgaan in de skin care markt. In 2020 zal dit bedrag naar verwachting 154 miljard bedragen.

Analyse van onderzoeksbureau Euromonitor toont aan dat consumenten wereldwijd ongeveer US$ 15 aan skin care besteden per jaar per persoon, vergeleken met US$ 10 voor haarverzorgingsproducten. De verwachting is dat de komende vijf jaar een derde van de opbrengsten in de beauty industrie valt toe te schrijven aan skin care. Landen als Asia en China, waar skin care enorm in opkomst is, zullen hier een grote bijdrage aan leveren.

Gezichtsverzorging met stip op één

Gezichtsverzorging staat zonder enige twijfel met stip op één in de skin care markt. Het neemt tenminste 65% van de markt voor zijn rekening, gevolgd door lichaamsverzorging, zonbescherming, handverzorging, ontharingsproducten en make-up removers.

Onderverdeling claims

Onderzoeksbureau Datamonitor heeft onderzoek gedaan naar de onderverdeling in claims, waar consumenten wereldwijd belang aan hechten bij de aanschaf van een skin care product. Dit leverde het volgende resultaat op:

  • Zonbescherming: 62%
  • Natuurlijk of organisch: 54%
  • Hypoallergeen: 51%
  • Anti-aging: 45%
  • Anti-acne: 43%
  • Teint verhelderend of corrigerend: 37%

INCI-lijstjes opschonen

Uit bovenstaand overzicht van claims blijkt dat wereldwijd meer dan de helft van de consumenten waarde hecht aan natuurlijke of organische ingrediënten. Vooral in Amerika is het voor consumenten belangrijk dat producten geen ‘onnodige’ ingrediënten bevatten, zoals chemische toevoegingen, parabenen of vulstoffen. Of met andere woorden: de INCI-lijst moet worden opgeschoond.

Volgens onderzoeksbureau Nutrition Business Journal groeit de natuurlijke en organische skin care markt momenteel sneller dan de skin care markt in zijn geheel. Populaire merken zijn RMS Beauty, Tracy Martyn, Seventh Generation, JR Watkins en 100% Pure.

Wil je weten wat natuurlijk en organisch nu precies inhoudt? Lees dan hier het artikel van Hans.

Nieuwe kijk op anti-aging

Anti-aging gaat tegenwoordig niet meer alleen om het aanpakken van rimpels, maar ook om het bestrijden van een droge huid, oneffen teint, hyperpigmentatie en donkere cirkels onder de ogen. Verrassend genoeg concludeerde onderzoeksbureau Euromonitor onlangs dat het merendeel van de consumenten van 60 jaar en ouder helemaal geen producten met anti-aging claims gebruikt. Slechts een derde van de ondervraagden gaf aan in de afgelopen drie maanden een anti-aging product te hebben gebruikt.

In 2014 was het nummer één skin care merk in de Verenigde Staten een anti-aging merk: Olay Regenerist van Procter & Gamble. In dat jaar bedroeg de omzet van Olay ongeveer US$ 103 miljoen.

Ook BeautyJournaal heeft een nieuwe kijk op anti-aging. We noemen het active aging. Lees hier ons artikel over deze nieuwe trend. Of klik hier voor active aging inspiratie.

Aziatische innovaties

Trends in de Aziatische landen wijken af van de skin care trends in de Westerse landen. Daar waar in de Aziatische landen de focus ligt op het voorkomen van huidschade, ligt in het Westen de focus vooral op het repareren van huidschade. Azië is ook de bakermat van de facial sheet mask trend. Een trend die momenteel in Amerika en Europa ook razend populair begint te worden.

Volgens Euromonitor zal het segment facial sheet masks tot 2018 met tenminste 6% toenemen, daar waar het gehele skin care segment in deze periode naar verwachting met 4% zal groeien.

Schoonheidsspecialiste Su Chen testte onlangs voor BeautyJournaal facial sheet masks. Lees haar review hier. Of lees hier de review van tester Gerti, die zich eveneens op deze Aziatische innovatie stortte.

Slangengif en witmakers

In Azië zijn producten die bestaan uit meerdere stappen en bijzondere ingrediënten, zoals slangengif en witmakers, razend populair. En ook producten met claims die zich vooral op hydratatie richten doen het goed. Het Westen neemt ook deze trends over met de lanceren van producten als NARS’ Pure Radiant Tinted Moisturizer en Murad’s Hydro-Dynamic Quenching Essence.

Volgens Euromonitor zal de Aziatische consument verantwoordelijk zijn voor 75% van de absolute groei van de skin care industrie tot en met 2019. Voor deze Aziatische consument zijn anti-aging claims erg belangrijk, gevolgd door teint verhelderende of corrigerende claims.

What’s next?

Nu de grote spelers op de skin care markt niche en natuurlijke skin care merken opkopen, is de verwachting dat we de komende jaren veel nieuwe unieke merken zullen zien. Aanvullend zullen ook de tools voor thuisgebruik (zoals sonische reinigingsborstels) steeds beter en effectiever worden. De opkomst van nieuwe technologieën, zoals DNA-tests en draagbare huidmonitoren, kan een nieuwe dimensie toevoegen aan zelfonderzoek.

BeautyJournaal signaleerde al eerder dat beauty tools hot zijn. Lees hier ons artikel.

Bron

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De Maria Galland Hydra’Global facial voor Manous bij Sjoerd Vis

Mircobioom van je huid is net zo belangrijk als die van je darmen

maart
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Het huid microbioom: hoe ziet dat eruit en hoe houd je het gezond? Monique ging naar Zuid-Afrika, op training 

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • @Kitty Dijcks , Wanneer je een olie als afsluiter gebruikt kun je inderda… Spreekuur met Mardge: wordt je huid droog door gebruik van oliën alleen? Mardge Pascaud
  • Ik las juist ergens (weet niet meer waar) dat je olie als laatste stap moet… Spreekuur met Mardge: wordt je huid droog door gebruik van oliën alleen? Kitty dijcks
  • Hoi Esther, neem contact op met een orthodontist die met invisalign werkt, … Monique’s review: Mijn eerste 3 maanden met Invisalign Redactie, Monique
  • Beste Tonnie, je kunt hiervoor het beste contact opnemen met je verzekeraar… Insight! LPG endermologie® inzetbaar bij sclerodermie Redactie, Monique
  • Wat zijn de kosten voor de sclerodermie behandeling? Word het vergoed door… Insight! LPG endermologie® inzetbaar bij sclerodermie Tonnie Jansen
  • Ik zou ook graag mijn tanden wat rechter willen hebben. Vooral mijn voortan… Monique’s review: Mijn eerste 3 maanden met Invisalign Esther
  • wat weer een fijne produkten. Ik denk er over de shampoo te gaan bestellen:… BeautyJournaal testpanel favorieten februari 2023 Mary
  • Ik ben intolerant voor histamine, wat inhoudt dat je beter geen gefermentee… Wordt je risico op borstkanker groter als je zuivel eet? Een wetenschappelijk overzicht. Jeannette Pathuis
  • Dag Madeleine, De meeste gebruikers brengen Esthecin s'avonds aan en late… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Hans van Montfort
  • Moet men na het inmasseren van Esthecin iedere maal het haar wassen voorale… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? De Troch Madeleine

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen