Cosmetisch medisch Dermatologie Gezicht

HOT! Cosmeceuticals en at home beauty tools

redactie, Corine
Geschreven door redactie, Corine

De trend de komende jaren!

HOT! Cosmeceuticals en at home beauty tools
Dr. SchlessingerCosmetisch artsen en dermatologen die geen cosmeceuticals en at-home devices (apparaten voor thuisgebruik) aanbieden, zouden dit toch moeten overwegen. Aldus Dr. Joel Schlessinger, dermatoloog, cosmetisch arts en voorzitter van LovelySkin.com.

“Zowel patiënten als de kliniek zelf hebben hier baat bij. Het versterkt de relatie tussen de dermatoloog en de patiënt, aangezien de patiënt dan exact weet wat hij of zij moet gebruiken en niet langer hoeft te gissen naar het juiste product bij de apotheek of drogist,” zegt Schlessinger.

Best-selling cosmeceuticals

Dr. Schlessinger presenteerde afgelopen juni zijn ervaringen met cosmeceuticals en apparaten voor thuisgebruik tijdens het jaarlijkse symposium voor cosmetische chirurgie en esthetische dermatologie in Las Vegas. Zijn best-selling cosmeceutical? Obagi!

“Het Obagi NuDerm systeem biedt een fantastische ondersteuning bij de toepassing van vitamine a zuur en bevat bovendien 4% hydroquinon. Het is absoluut mijn favoriet,” legt Schlessinger uit.

Ook BeautyJournaal’s expert en cosmetisch arts Catharina Meijer is fan van Obagi. In dit artikel lees je hoe de aflever- en stabilseringstechnieken van Obagi de effectiviteit van werkzame stoffen vergroten.

In opmars: Teoxane

Schlessinger vervolgt: “Een ander product dat momenteel erg in opkomst is, is Teoxane van Teoxane Laboratories. Dit is het eerste hyaluronzuur preparaat dat daadwerkelijk gecrosslinked is, oftewel volledig resistent en stabiel. Dat maakt een enorm verschil. Tel daar nog eens bij op hun nieuwe groeifactorproduct, Alphaeon Revitalizing Serum en het is duidelijk dat Teoxane Laboratories een belangrijke speler is in de cosmeceuticals industrie.”

In het volgende YouTube filmpje legt Teoxane uit waarom hun hyaluronzuur zo uniek is:

At-home devices

De markt met apparaten voor thuisgebruik, de zogenaamde at-home devices, biedt eveneens enkele schitterende mogelijkheden. Dr. Schlessinger vertelt dat hij onder de druk is van de NuFace apparaten. “Met deze multifunctionele apparaten heb je de keuze uit diverse behandelingen: blauw licht, rood licht en kleine stroomstootjes. De grote variant heeft zelfs een opzetstuk voor behandeling van ogen en lippen.”

NuFace

Het NuFace apparaat heeft verschillende opzetstukken voor verschillende thuisbehandelingen.

Andere winnaars in de categorie apparaten voor thuisgebruik: de Clarisonic tools (lees de reviews op BeautyJournaal!) en in het bijzonder de Clarisonic Opal en het Pedi Sonic Foot System voor een at home pedicure. Dr. Schlessinger is ook erg te spreken over de Iluminage Touch (lees dit artikel op BeautyJournaal) voor het verwijderen van ongewenst lichaamshaar met licht en de Iluminage Skin Smoothing Laser voor huidverstrakking.

Leestip! In de webshop Freshwater Valley kun je de meest innovatieve beautytools vinden, straight from America.

Research blijft nodig

Echter niet alle apparaten voor thuisgebruik zijn even effectief. Vooral de apparaten met rood licht blijven enigszins achter in de ontwikkeling: “Er is nog meer research nodig naar wat het exacte effect is op de patiënt. De onderzoeken die we hebben gedaan met kweekjes in laboratoria zijn zeer hoopgevend, maar de resultaten die we in het echt bij patiënten zien, zijn minder indrukwekkend. Daar is nog ruimte voor verbetering,” aldus de arts.  Bron

BeautyJournaal’s Monique gaat binnenkort de Quasar testen van FreshWater Valley – we houden je op de hoogte, en ze gaat je meer vertellen over het insluizen van cosmeceutical werkstoffen met licht.

Meer weten over Cosmetisch medisch?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Over deze schrijver

redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.