• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Monique schrijft » De week van Monique: we zoeken detail

Archief artikel

Archief artikel

  • Monique schrijft

Archief: De week van Monique: we zoeken detail

  • 28 april 2015

geschreven door 

Redactie, Monique

Onafhankelijke merken verdienen het geld dankzij hun innovatieve aanpak

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Color Wow Dreamcoat supernatural anti-pluis haarspray

Dit is een van de mooiste anti-pluis haarsprays die Monique in lange tijd heeft gebruikt. Het maakt glad en geeft glans, zonder het haar te verzwaren. Dit effect houdt de hele dag aan.
BEKIJK

De week van Monique: we zoeken detail

Koop jij nog een ‘gewone’ dagcreme tegen een droge huid, of gewoon een eyeliner, of een peelingproduct? Nee, we nemen geen genoegen meer met generieke producten, en de gevorderde gebruikers natuurlijk onder ons al jaren niet meer. Maar er is een kentering gaande, want ook de ‘massa’ hoef je geen allemans vriendin meer voor te zetten. Detail is key, zo zeggen marktanalisten in Amerika.

Je dagcrème uitzoeken is als een menu samenstellen

Je wilt een dagcreme met die specifieke combinatie van A,C en E en dan het liefst ook nog ferulisch zuur erin, je wilt alleen nog peelingproducten op basis van glycolzuur, je wenkbrauwen laat je door de specialist doen (zoals ik afgelopen week). Parfums van celebs lopen we tegenwoordig straal voorbij, we gaan voor niche (lees de parfumreviews op BeautyJournaal, met onze nieuwe filtermogelijkheden). Je gaat niet meer voor een gezichtspoeder, je wilt een shapingkit. En we willen les! In huidverzorging, in make-up aanbrengen! BeautyJournaal gaat je daartoe dit jaar ook zeker verrassen!

Het gevoel van maatwerk

We willen ons onderscheiden, we hebben alles al, we willen alleen nog het beste voor onszelf. Maatwerk, en dat zoeken we ook in het schap, en bijvoorkeur weer bij de specialist(e). Bij deze expert ook om onze pigmentvlekken, rosacea en acne te laten behandelen, omdat doorrommelen met te generieke producten niet helpt, weten we inmiddels (lees de adviezen van huidcoach Marielle).

En we zijn bezig met voeding. Het merendeel van de producten die in de supermarkt ligt, kunnen we missen als kiespijn. De nieuwe, welopgevoede consument zoekt naar verse producten waaraan ook echt smaak zit, naar regionale producten omdat we dat leuk vinden, naar echt lekkere koffietjes en theetjes, naar kek ambachtelijk brood.

De hipster cultuur

En dat laatste raakt ook meteen een nieuwe subcultuur: die van de hipsters. Die alles anders willen, het zoeken in detail, die houden van retro, van ogenschijnlijk ongepolijst maar oh zo gegroomed zijn volgens een speciaal ritueel – de barbershops zijn hot (lees het verhaal van Hans over terugkeer hiervan)!

Onderscheid zit in het detail, niet meer in het merk op zich

Over deze cultuur stond afgelopen week een super tongue in cheek artikel in Het Parool. Met als insteek dat de schrijvers, en zij zouden namens de Amsterdamse bevolking praten (hihi), al die gewoonten en gebruiken van hipsters nu wel zat zijn: het haar in de knot, de horecagelegenheden waar je op vijfde hands meubelen zit om je businessplan voor een zelfgemaakt picalillymerk uit te werken, het drinken van koffie met boter, het nuttigen van talloze superfoods, conceptstores voor de meest ogenschijnlijk nutteloze hebbedingen zoals opgezette vlinders of een houten baardkam – want dergelijke buit doet het zo leuk op Instagram, et cetera.

Home-made, home-found, lekker op social media

Wat leren we hiervan? Detail is key, we hebben alles al, we willen ons onderscheiden met speciale dingen die ons een goed gevoel geven maar ook het gevoel geven dat niet iedereen ze heeft. Het mag niet te duur zijn, want high-end is ook zo’n beetje uit. Het moet bijna gevonden zijn, gesharend, lekker om over te kletsen op social media, duidelijk maken dat je heel selectief bent en bijna deel uit maakt van een geheim genootschap. Je bent heel erg ervaringsdeskundig….

Trigger voor innovatie

En weet je wat het leukste van alles is? Het geeft niet alleen een kick, het dwingt ontwikkelaars en industrie ook om echt naar vernieuwing te zoeken. Het geld wordt momenteel verdiend door niche-merken en niet door de grote jongens, zo melden analisten.

Huidverzorging is het algemeen is momenteel een traag segment. Zoals gezegd, er is gebrek aan innovatie. Ik snap het wel, ik ben zelf erg moe van alle producten waarin vooral veel siliconen zitten en kortstondig gehypte stoffen. Ik heb een top tien lijst van actives, en daar ga ik voor, omdat ik weet dat ze werken (hierover schreef ik deze maand ook in Sante).

Sexy is het niet. Maar ik ga niet voor sexy. Ik ga voor werkzaamheid. Mijn product moet niet sexy zijn, het resultaat moet sexy zijn: een schitterende huidconditie! Dat is mijn detail.

Ik ben benieuwd naar het jouwe…..laat je reactie hier achter.

Geniet van je huid, Monique

Ps: we zijn een lezersonderzoek gestart om BeautyJournaal future-proof te houden. Wil je het alsjeblieft invullen?

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Wat goed dat er onderzoek gedaan gaat worden naar ontstaan , hoe en waardoo… Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten José
  • Dank je wel, Monique… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Hoi Oxana, wat leuk dank je wel. Het is een Silhouet bril met degrade blauw… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Redactie, Monique
  • Monique, jij hebt een mooie bril. Wat voor merk is het?… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Beste Else Vlieland, dit artikel gaat alleen over mijn geval en ervaring. … Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Adriana Villadiego Pereira
  • Beste Veronique, dank je wel voor je vraag. Een goede! Er wordt inderdaad i… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Redactie, Monique
  • Leuk! We zijn benieuwd. Ook op Instagram zijn prachtige voorbeelden te vind… Haartrend alert! De Franse Balayage Shadow van L’Oréal Professionnel Redactie, Monique
  • Hallo Else, Adriana zal zelf nog reageren op jouw commentaar onder dit arti… Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Redactie, Monique
  • Ik heb deze geur ook van Elie Saab en de geur is geweldig. Zomers, fris, bl… Dian test het frisse Elie Saab Girl of Now Lovely parfum met fruitjes en amandel Angela
  • Waarom zet je de naam van de creme hier gewoon niet bij?… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Veronique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen