Vol eye- lip- en cheek candy!

03:22 - 02:01
luistertijd 03:22 - leestijd 02:01

Marc Jacobs lanceert vandaag in samenwerking met Sephora een eigen make-upcollectie. De Amerikaanse ontwerper die we natuurlijk allemaal kennen van zijn werk voor Louis Vuitton, zijn eigen lijnen Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs, Little Marc Jacobs, boekenshop Bookmarc en snabbels voor o.a Coca Cola Light, kan nu ook een eigen make-upcollectie op zijn C.V. zetten. Hoera!

Naast je Chanel lipstick, Dior mascara en Givenchy oogschaduwpalet kun je nu ook een echte Marc Jacobs blush aan je badkamerplankje toevoegen (wel zo chique). Marc Jacobs is in beautyland geen onbekende: zo trekken zijn vrolijke parfumflesjes, vaak vol met bloemen of bijen als decoratie (Marc Jacobs lanceerde onlangs zijn nieuwste geur, Honey), de nodige aandacht. Hoewel hij zijn parfums, kleding, schoenen en accessoires vaak zijn voorzien van de nodige speelse accenten, is de make-uplijn juist strak vorm gegeven in het zwart met een wit letterlogo. Voor deze verpakking vormde zijn zwart gelakte koffietafel in zijn New Yorkse appartement de grootste inspiratiebron, is te lezen op de website van de Wallstreet Journal. Het blijkt niet zomaar een tafeltje te zijn: Marc kocht het ding tijdens een veiling voor een schamele $232.000.

Marc Jacobs is voor zijn make-uplijn creatief met de namen geweest. Zo zijn de kleuren van de lipglosses geïnspireerd op Marc’s favoriete muziek wat namen als ‘Boom Boom’ (verwijst hij nou naar de Vengaboys?!), ‘Studded Kiss’ en ‘Truth or Dare’ als gevolg heeft. Voor de nagellakjes ïnspireerde hij zich op zijn ‘latest runway delights’ (Shocking Fuchsia, Baby Jane Mocha, Lola Bright Red), is te lezen op zijn site.

De make-uplijn bevat 122 producten variërend van $18 tot $78:

De make-uplijn van Marc Jacobs is vanaf vandaag verkrijgbaar via zijn website, die van Sephora en via geselecteerde Marc Jacobs winkels.

Lees ook:

Lees ook