Waarom Katie Bobbi zo leuk vindt en vice versa

04:40 - 02:48
luistertijd 04:40 - leestijd 02:48

BeautyJournaal’s stagiair Jessica nam deel aan een exclusieve Global webcast met Beauty Guru Bobbi Brown en Katie Holmes. Katie is het eerste model waarmee Bobbi dit seizoen campagne is gaan draaien. Tot nu toe waren in advertenties van het cosmeticamerk alleen producten te zien, maar nooit modellen.

Tijdschrift editor Eva Chen die o.a. werkte voor ELLE, interviewde deze twee inspirerende vrouwen. Het gesprek vond plaats op basis van vragen die al eerder vanuit de hele wereld waren ingestuurd. Het was voor het eerst dat ik een webcast meemaakte, ik heb met veel bewondering gekeken naar het interview met deze twee succesvolle vrouwen.

Het gesprek opende met een spelletje woordassociaties. Zo mocht Katie vertellen wat er in haar opkwam als ze naar Bobbi kijkt: vriendelijk, een harde werker en een sterke vrouw. Bobbi reageert tussendoor, “lang en groot”. Ze lachen. “Ja heel groot”, reageert Katie. Bobbi vindt Katie verbluffend mooi, gewoon, cool, leuk. “Gewoon wil voor mij zeggen dat je met beide benen op de grond staat.” “Ja, misschien wel te gewoon”, reageert Katie.

De ontmoeting

Bobbi was niet speciaal op zoek naar een beroemdheid voor haar campagne – als een woordvoerster. Ze ontmoetten elkaar tijdens een lunch. Bobbi: “Het viel mij op hoe mooi ze was zonder make-up. Het was eigenlijk de bedoeling om samen te gaan werken voor Katies kledinglabel Holmes & Yang.  Maar opeens kreeg ik een ingeving om Katie te kiezen als allereerste gezicht van Bobbi Brown cosmetics”, aldus Bobbi.

Op de vraag hoe Katie past bij de visie van de typische Bobbi Brown-vrouw, reageerde Bobbi met het volgende: “Afgezien van het feit dat ze een bekend persoon is – wat voor mij nooit essentieel was-  denk ik dat Katie zo perfect voldoet omdat ze een aantal kernzaken voor mij combineert; ze ziet er goed uit met make-up, ze is bijzonder fotogeniek, een werkende moeder én een zakenvrouw . Vrouwen kunnen zich aan haar spiegelen en dat is uniek. Ze heeft ook een heel vriendelijke persoonlijkheid, en daarmee kunnen mensen zich makkelijk verbonden voelen.”

Schoonheid komt van binnen

De twee vrouwen voelen zich echt mooi als: “Als ik op vakantie ben met mijn hele familie, ik mij lekker ontspannen voel en mijn man mij ook verteld dat ik mooi ben, antwoordt Bobbi.  “Als ik iets bereikt heb wat ik graag wilde bereiken”, aldus Katie.

De schijnwerpers staan vaak op Katie gericht. Dat geeft psychologische druk, maar ze blijft hoe dan ook het meisje dat opgroeide in Ohio. Ook de rode loper: het blijft voor haar een ervaring als ‘een eerste keer’, hoe vaak ze hem ook al betreden heeft. Katie’s moeder leerde Katie dat schoonheid van binnenin komt, maar dat make-up hierbij helpt. Op de vraag hoe haar beautyroutine is verandert nu ze het gezicht voor Bobbi Brown is, vertelt ze: “Mijn waardering voor beautyproducten is wel groter geworden, mijn routine is ook veranderd. Ik weet nu wat beter wat wel en niet werkt voor mij. De hulp van een goede make-upartist is van grote waarde.”

Langhoudende foundation

Katie is het gezicht van de Long-wear even finish compact foundation en de Long-wear cream shadow stick eyeshadow campagne. Een foundation in compacte vorm die volgens Bobbi achttien uur blijft zitten. Het product is perfect voor de normale tot vettere huid en ideaal bij vochtig weer. Het geeft een vlekkeloze teint. De Long-wear stick is een gemakkelijk oogschaduwstick die je aanbrengt en je ogen in twee seconden opmaakt.

Volgens Bobbi vind je de perfecte look door goed te kijken wat je bij anderen mooi vindt en hoe je dit naar je eigen gezicht kunt vertalen. “Make-up artist kunnen je daarbij helpen. Daarnaast is het een kwestie van veel oefenen, tijdschriften bekijken en make-upboeken met tips lezen. Probeer gewoon van alles uit. Maar fixeer je niet op al die kleine dingen die je nou juist niet mooi vindt aan jezelf.”

Tot slot: In 2012 bracht Bobbi haar boek uit ‘Beauty Stories – to inspire confidence’, waarin ze Amerikaanse vrouwen interviewt die haar inspireren vanwege hun levensstijl: de combinatie van moederschap, zakelijk succes en aandacht voor innerlijke schoonheid.

Lees ook:

Lees ook