Geïnspireerd op skincare met ‘eetbare’ stoffen

04:33 - 02:44
luistertijd 04:33 - leestijd 02:44

BeautyJournaal was aanwezig bij de officiële introductie van de nieuwe haarverzorgingproducten in de Oolaboo brandstore in Amsterdam. Het is een aanvulling op de al eerder uitgebrachte skincare lijn. Zo wordt het Nederlandse merk steeds completer.

In de Van Baerlestraat in Amsterdam staat een mooi hoekpand waar dagelijks geknipt en geverfd en waar gezichtsbehandelingen gegeven worden: de Oolaboo brandstore. Een all-round verzorgingswalhalla. BeautyJournaal werd er met open armen ontvangen. Alle hapjes werden verzorgd door Chris van Hooijveld, sous-chef van Brasserie van Baerle, en daar was over nagedacht. Alle ingrediënten zijn ook terug te vinden in de nieuwe haarverzorgingsproducten. Van kaviaar tot truffel tot zeewier en bamboo.

Bronnen uit voeding

Volgens Oolaboo zijn dit de kenmerken van de belangrijkste werkzame stoffen in de nieuwe lijn:

Truffel is één van de rijkste bronnen op het gebied van vitamine B. Goed voor de stimulering van haargroei en bescherming van de kleur van het haar.  Bamboe bevat een rijke bron aan silica. Deze werkzame stof speelt een belangrijke rol in het behouden van mooi haar en een gezonde huid. Rijst, ofwel rijstproteïnen versterken en vergroten op een natuurlijke wijze het haar.  Kaviaar staat bekend om luxe delicatesse maar bezitten ook enorm veel aminozuren, minerale zouten, structurele eiwitten en hydraterende proteïnen die ons haar helpen te herstellen en hoofdhuid voedt.  Zeewier heeft een antibacteriële werking en bevat oliën die door het haar en hoofdhuid worden opgenomen.

Ook zit er het superfood Quinoa in. Het natuurlijke proteïncomplex is rijk aan 16 verschillende aminozuren en is in alle shampoo’s en conditioners verwerkt. “Alle werkstoffen die gebruikt zijn zou je bij wijze van zelfs kunnen opeten”, aldus directeur Richard Wilmink. Het programma bestaat uit zes haarverzorgingprogramma’s:

Modern statement

Alle producten van Oolaboo 100% vrij zijn van parabenen en sodium laureth sulfaat. CEO Richard Wilmink vindt het belangrijk om te investeren in veilige ingrediënten die goed voor de huid en het haar zijn. Niet alleen voor de mens maar ook voor de dieren en de natuur. Oolaboo wil hiermee echt een statement mee maken en laat dat ook op de verpakkingen duidelijk blijken: ‘Made with love 100% paraben & sulfate free. Non animal cruelty.’ Nu is dat laatste niet echt een halszaak meer natuurlijk, vanaf deze zomer is de dierproef verboden.

Maatschappelijk betrokken

Oolaboo toont haar maatschappelijke betrokkenheid met Aqua Servo. Dit betekent in het Latijns ‘water sparen’. Dit initiatief werd opgezet door Oolaboo. Bedrijven die zich hebben aangesloten bij Aqua Servo, verbruiken tot 60% minder water en 30% minder energie. Ook zorgen zij voor een lagere CO2 uitstoot. Oolaboo wilt zich ook inzetten voor het goede doel en is daarom sponsor geworden van Stichting Waterpas. Stichting Waterpas maakt zich sterk voor schoon drinkwater voor iedereen ter wereld. Met de opbrengst van ieder verkocht huid-of haarverzorgingsproduct doneert Oolaboo 3 cent aan de stichting, dit staat gelijk aan één liter schoon drinkwater.

Store manager Peter ten Cate demonstreerde tijdens het event een hair ceremony treatment, dat bestaat uit een cleanse & care ritueel. Na de cleansing krijgt het haar een bijpassende conditioner of masker en dit wordt met shiatsu ingrepen op het haar en de hoofdhuid aangebracht, om extra inspanning te creëren. Na deze behandeling wordt het haar in stijl geföhnd, zo kun je weer mooi de deur uit. Ca. 25 minuten voor € 37,50.

De prijzen van de haarproducten variëren van €30,50 voor de glam former haarspray tot €50,75 voor de dazzling taming pomade uit het Smoothy caviar programma. Niet goedkoop, wij hopen dat de beloften waargemaakt worden. Binnenkort maar eens testen dus;-)

Lees ook:

Lees ook