• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Nivea brengt oude waarden terug in nieuwe verpakkingen

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Nivea brengt oude waarden terug in nieuwe verpakkingen

  • 18 januari 2013

geschreven door 

Redactie, Monique

Herwaardering voor context bij Nivea

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Revitalash Advanced Wimperserum

Wij vinden dit het állerbeste wimpergroeiserum ter wereld. Het bestaat al even en daarmee heeft het een bewijs voor werkzaamheid wel geleverd.
BEKIJK

Niets is zo belangrijk in cosmetica als een verpakking. Daar weet BeautyJournaal expert, branddesigner Joost la Housse alles van. Voor BeautyJournaal ontwikkelt hij prachtige magazines, voor cosmetica merken ontwikkelt hij prachtige verpakkingen. Zo tekende hij vorig jaar nog voor de restyling van de Dr. van der Hoog producten. Heeft hij onlangs de huisstijl van make-upartist Dominique Samuel gemaakt, en ook voor Annindriya Perfume Lounge. En nog meer, maar dat mogen wij nog niet verklappen:-)

Deze week maakte Nivea bekend dat ze haar verpakkingen een nieuw jasje geeft. Het goede hierbij is dat er niet alleen maar naar de vluchtige moderne tijd gekeken wordt, maar ook naar de kernwaarden van het merk, de historie, het gevoel dat altijd is gebleven: het blauwe blikken doosje. Wie kent het…

Geweldig! Ik ben zelf ook erg voorstander van behoud van kernwaarden, context, en boodschap. Ik zie teveel cosmeticamerken momenteel rare bokkesprongen maken die interessant zijn in het momentum van de tijd, in het nu, maar morgen weer vervlogen zijn. Korte termijn visies waarbij de historische context uit het oog verloren is geraakt. Moedwillig, uit gebrek aan visie, uit gebrek aan rust, uit gebrek aan ervaring.

Nivea had het gevoel het contact te verliezen met het heden en zocht naar mogelijkheden voor vernieuwing in uitstraling en verpakking (met het oog op duurzaamheid) zonder de historische waarden te veronachtzamen. Het blikje uit de jaren 20 kwam weer naarvoren. Het koele blauw met wit en het onovertroffen lettertype in Bauhaus stijl.

Met de nieuwe verpakkingen hoopt Nivea dat haar producten echt wereldwijd in een oogopslag op de plank in de winkel herkenbaar zijn. De nieuwe verpakkingen zijn ook recyclebaar en er wordt 15% minder materiaal voor gebruikt nu.

  • Ben je ondernemer/producent en zou je eens van gedachten willen wisselen met ons over de branding van je producten, de communicatie, het design en de verpakking? Neem gerust contact met ons op.
Bekijk hier een filmpje over het redesign van Nivea:


Lees ook:

  • Lanvin’s Alber Elbaz gaat Lancome make-up collectie ontwikkelen
  • HEMA goes beauty met ultramoderne beautyshops
  • De duurzame ondernemingsstrategie van Clarins
  • cKOne herinterpreteert haar make-upverpakkingen….
  • De restyling van Dr. van der Hoog – wat een lef!
  • Crisis heeft weinig geduld met kleine make-upmerken
like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Zalig! Bekijk de video van mijn behandeling!

Januari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Video! Monique krijgt een fantastische facial van Sjoerd Vis met Maria Galland Paris

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Hoi Jacomijn, dank voor je visie. Het is inderdaad erg belangrijk dat er me… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Redactie, Monique
  • Goed dat er aandacht blijft voor plastics in cosmetica in het belang van de… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Jacomijn Oerlemans
  • Beste Lien, de adresgegevens staan onderaan in het artikel, je kunt er op d… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Redactie, Monique
  • Hallo, ik ben op zoek naar een huisanalysetoestel en kwam terecht op observ… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Lien
  • Beste Laura, Bedankt voor je reactie en natuurlijk je keuze voor de Derm… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Annabelle
  • Oei Laura, hoe kan dat? We gaan het ook eens navragen bij Dermalogica.… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Redactie, Monique
  • Ik heb de flacon in november vorig jaar gekocht en heb er maar 3 maanden me… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Laura
  • Ik wist dit niet. Gelukkig nu wel. Ik heb geen Corona en gelukkig ook niet … Corona besmetting door make-up te delen? Noortje
  • Oh Noortje, wat zal je dat nu Ook missen? Ik kan ook niet wachten om weer … Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Redactie, monique
  • Ik heb geen relatie meer. Maar ik laat me maandelijks masseren. Het klopt d… Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Noortje

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen