• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. David Mosmuller
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Inge Deceuninck
      • Mardge Pascaud
      • Sacha Sommers
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • Prescription by SOAP
    • TheraVine
  • Video’s
  • Podcast
  • Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Nivea brengt oude waarden terug in nieuwe verpakkingen

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Nivea brengt oude waarden terug in nieuwe verpakkingen

  • 18 januari 2013

geschreven door 

Redactie, Monique

Herwaardering voor context bij Nivea

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Australian Bodycare Heel Repair voetcrème

Onovertroffen en zo betaalbaar! Deze hielencrème met maar liefst 25% urea houdt de kloofjes echt onder controle. Urea is de beste stof die we kennen hiervoor en nog niet eerder kwamen we een product tegen met zo’n hoog percentage. We zijn om. Dit is een toppertje.
BEKIJK

Niets is zo belangrijk in cosmetica als een verpakking. Daar weet BeautyJournaal expert, branddesigner Joost la Housse alles van. Voor BeautyJournaal ontwikkelt hij prachtige magazines, voor cosmetica merken ontwikkelt hij prachtige verpakkingen. Zo tekende hij vorig jaar nog voor de restyling van de Dr. van der Hoog producten. Heeft hij onlangs de huisstijl van make-upartist Dominique Samuel gemaakt, en ook voor Annindriya Perfume Lounge. En nog meer, maar dat mogen wij nog niet verklappen:-)

Deze week maakte Nivea bekend dat ze haar verpakkingen een nieuw jasje geeft. Het goede hierbij is dat er niet alleen maar naar de vluchtige moderne tijd gekeken wordt, maar ook naar de kernwaarden van het merk, de historie, het gevoel dat altijd is gebleven: het blauwe blikken doosje. Wie kent het…

Geweldig! Ik ben zelf ook erg voorstander van behoud van kernwaarden, context, en boodschap. Ik zie teveel cosmeticamerken momenteel rare bokkesprongen maken die interessant zijn in het momentum van de tijd, in het nu, maar morgen weer vervlogen zijn. Korte termijn visies waarbij de historische context uit het oog verloren is geraakt. Moedwillig, uit gebrek aan visie, uit gebrek aan rust, uit gebrek aan ervaring.

Nivea had het gevoel het contact te verliezen met het heden en zocht naar mogelijkheden voor vernieuwing in uitstraling en verpakking (met het oog op duurzaamheid) zonder de historische waarden te veronachtzamen. Het blikje uit de jaren 20 kwam weer naarvoren. Het koele blauw met wit en het onovertroffen lettertype in Bauhaus stijl.

Met de nieuwe verpakkingen hoopt Nivea dat haar producten echt wereldwijd in een oogopslag op de plank in de winkel herkenbaar zijn. De nieuwe verpakkingen zijn ook recyclebaar en er wordt 15% minder materiaal voor gebruikt nu.

  • Ben je ondernemer/producent en zou je eens van gedachten willen wisselen met ons over de branding van je producten, de communicatie, het design en de verpakking? Neem gerust contact met ons op.
Bekijk hier een filmpje over het redesign van Nivea:


Lees ook:

  • Lanvin’s Alber Elbaz gaat Lancome make-up collectie ontwikkelen
  • HEMA goes beauty met ultramoderne beautyshops
  • De duurzame ondernemingsstrategie van Clarins
  • cKOne herinterpreteert haar make-upverpakkingen….
  • De restyling van Dr. van der Hoog – wat een lef!
  • Crisis heeft weinig geduld met kleine make-upmerken

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Cherish behandelt Janissa’s acne en pigmentvlekken met Circadia. Wow!

Het is een knap staaltje chirurgisch werk

Mei
dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Johanna, daar gaan we het met Inge ook over hebben: kan je couperose ve… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Redactie, Monique
  • Lange tijd heb ik ook gedacht, dat bindweefselmassages het voor mijn oudere… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Johanna
  • klopt, meestal was het tussen de 16-20 uur. het belangrijkste is dat de set… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Redactie, Monique
  • hoi juno, ik snap je vraag niet helemaal. wil je weten hoe veilig injectabl… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Redactie, Monique
  • Voor trends ben ik niet gevoelig en ik vind dit ook absoluut niet mooi. Heb… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Juno
  • Nee, ik gebruik het serum ook niet. Ik heb in de UK een ander merk gekocht:… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Marianne H.
  • Hoi Monique! Vraagje,ik ga in juni starten.Nu denk ik dus hoe doe je dit o… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Annemarie
  • Ha Marianne, wat goed om te horen dat jij ook zo'n fan bent van Hairlust. I… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Redactie, Monique
  • Een combinatie van covid en een gevorderde leeftijd heeft de structuur van … Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Marianne H.
  • kijk eens naar de reactie's " keto en migraine " en " keto en diabeet " bij… Neuroloog (in opleiding) Wardell heeft een droom: Pacea, een nieuwe aanpak van migraine nina

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen