• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Lichaam » Douchen en baden » Negen vragen aan Cattier-Parijs, het nieuwe groene merk in Nederland

Archief artikel

Archief artikel

  • Douchen en baden, Droge huid, Gevoelige huid, Gezicht, Haar, Lekker smeren, Lichaam, Marketingtrends, Natuurlijk 100%, Oogverzorging, Rimpels en slapte, Schone huid, Vette huid, Voeten en handen, Voor hem, Voor hem, Wassen, Zakenpraat

Archief: Negen vragen aan Cattier-Parijs, het nieuwe groene merk in Nederland

  • 25 oktober 2012

geschreven door 

Redactie, Monique

Nieuw in het schap naast Dr. Hauschka en Weleda

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Mr. Smith Pigments voor een gloedvolle haarkleur

Alle beautyjournalisten zijn groot fan van de fantastische kleurconditioners van het Australische merk Mr. Smith. Voor een opfrisbeurt van de tint of zelfs een lichte kleurverandering.
BEKIJK

De afgelopen maanden is onder de vlag van Kneipp Nederland een nieuw Frans merk in de markt gezet met groene, biologische inslag: Cattier. De producten werden zeer positief ontvangen door bloggers. Tijd voor BeautyJournaal om nog wat achtergronden te belichten. Een schriftelijk vraaggesprek met Emmy van Egmond van Kneipp Nederland.

Cattier bestaat al sinds 1968 en werd opgericht door Pierre Cattier die belangstelling had voor alternatieve geneeskunde. Hij ontwikkelde zijn producten op basis van minerale klei. Er zou een heilzame werking in zitten met name voor de onzuivere huid. In 1987 breidde farmaceut-cosmetoloog Daniel Aressy het merk verder uit en koppelde het ook aan begrippen als milieuvriendelijk en van biologische oorsprong. De producten zijn gecertificeerd volgens de keurmerken CosmeBio en Ecocert en worden nu in meer dan 28 landen verkocht. Onlangs nam de Kneipp groep het merk over.

Welke toegevoegde waarde heeft het merk internationaal voor de Kneipp groep? –        Beide R&D afdelingen kunnen know-how met elkaar uitwisselen. Cattier-Paris is meer een cosmeticamerk, Kneipp is meer een wellnessmerk voor baden en douchen, etc. Nu kunnen we ook de cosmeticamarkt beter bedienen. Bovendien betekent het meer distributie voor beide merken in Europa.

Welke toegevoegde waarde heeft het merk nationaal, dus voor Nederland? Zie mijn antwoord hierboven. Daarnaast heeft Kneipp Nederland BV nu meer mogelijkheden te bieden aan het Nederlandse reformkanaal (natuurvoedingswinkels- en drogisten.)

Naast welke concurrerende merken positioneren jullie Cattier in Nederland? Urtekram, Dr. Hauschka, Annemarie Borlind, Lavera, Weleda, PlanteSystem.

Cattier Paris-collectie op de site van Miss Lipgloss

Wat zijn belangrijke usp’s waarmee de harten van consumenten gewonnen moeten worden?

De producten bestaan grotendeels uit biologische ingrediënten (geen genetische manipulatie, geen pesticiden). Ze zijn voorzien van ecolabels (eer streng gecontroleerd en dus zeer betrouwbaar), en deze zegels geven een garantie af dat;

  • tenminste 95% van de ingrediënten  een natuurlijke oorsprong hebben
  • tenminste 95% van deze ingrediënten is  biologisch geteeld
  • tenminste 10% van het  gehele product is biologisch (water en klei mogen niet biologisch genoemd worden)

En het merk is toegankelijk voor zowel diverse gebruikswensen, huidtypen, haartypen en  leeftijden en de producten zijn niet te duur.

…en afgezet naast de merken die al in Nederland en in de gekozen retailkanalen aanwezig zijn?

De meeste andere merken hebben geen ECOCERT keurmerk. Cattier richt zich op toepassing en behoefte van de consument en zoekt daar de meest geschikte ingrediënten bij. Veel andere natuurcosmeticamerken richten zich meer op het ontwikkelen bepaalde geurlijnen. De meeste andere merken zijn duurder.

Bij welke retailketen is het merk nu te vinden en hoeveel verkooppunten zijn dat?
Gezond & Wel, Goodiefoods en overig reform. De verkoop is nog in volle gang.

Hoe milieuvriendelijk is het merk qua afbreekbaarheid van materialen, en daarnaast, hoe is het gesteld met de verwerking van plastic?
De productiewijze en verpakkingen worden zeer streng door ECOCERT gecontroleerd, net als het energie- en afvalmanagement van de  ondernemingen. Zelfs de schoonmaakmiddelen waarmee de machines worden schoongemaakt moeten biologisch afbreekbaar zijn.

In hoeverre wordt er rekening gehouden met de mogelijke allergene bijwerkingen van de natuurlijke stoffen die gebruikt worden (wetgeving parfumregulering is net vanuit Europa weer aangepast, er zijn ook weer meer natuurlijke geurstoffen aan toegevoegd)…

Cattier-Paris gebruikt natuurlijke geurstoffen op water- of alcoholbasis. Daardoor zijn de geurmoleculen in kleinere hoeveelheden aanwezig dan wanneer ze op synthetische wijze waren verkregen. Dit neemt niet weg dat er altijd nog wel mensen kunnen zijn die allergisch zijn voor natuurlijke geurstoffen. De producten bevatten overigens geen kleur- en geurstabilisatoren.

Uit de persinformatie blijkt dat bijvoorbeeld gezichtsverzorging vooral een hydraterend verhaal is. Er worden geen harde anti aging claims gemaakt. Betekent dit dat de producten vooral voor jongere huiden zijn?
We hebben een aparte anti-aging verzorgingslijn en een aparte anti-aging dagcrème. Hier kunnen we wel degelijk claims bij maken.

Hoe groot kan Cattier in Nederland worden?
Wij verwachten niet dat het binnen 1 jaar het grootste cosmeticamerk zal zijn, maar wel dat Cattier-Paris een van de meest bekende natuurcosmeticamerken wordt bij de milieubewuste / groene consument.

Lees ook:

  • BeautyJournaal’s tester Debbie over de make-upreiniger van Cattier
  • Nog meer natuurcosmetica getest door ons team
  • Zijn natuurcosmetica beter of niet? Column met een knipoog
  • Hoe zit het met nagellak op natuurlijke basis? Expert ligt toe…

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Een vollere bovenlip maken? Dat doet dr Frank Niessen zo…

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Heel erg graag! Ben al even op zoek naar een dagcrème met hoge zonbescherm… WIN! De nieuwe Louis Widmer Dagcrème UV 50: hoge UV-bescherming en een stralende teint Christine
  • ik zou ook graag weer willen stralen… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Anja
  • Fijn… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Jurgo
  • Heel graag maak ik kans, een mooiere huid wie wil dat nou niet?… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Miranda Mous
  • Dit zou ik heel graag winnen. Nadat ik vroeger een ongeluk heb gehad met br… WIN! De nieuwe Louis Widmer Dagcrème UV 50: hoge UV-bescherming en een stralende teint Nuray
  • Ah,dank voor de tip Gerti!… Dit is Amerikaans advies voor acne op de donkere huid! Redactie, Monique
  • Dat Youth to the people retinal serum lijkt me erg interessant. Via cultbea… Dit is Amerikaans advies voor acne op de donkere huid! Gerti
  • Ik zou deze gave prijs willen testen… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Riaat
  • Ik doe erg graag mee met de winactie, ben erg nieuwsgierig naar het product… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Anneliese de Waal
  • Lijkt me heerlijk! Huisje krijgt steeds meer kuren, dus een beetje TLC is h… Ontdek & WIN! Maria Galland Paris Uni’Perfect: prachtig shield tegen UV-straling, vervuiling en geeft glow! Jessica

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen