Zakenpraat

Raymond Cloosterman van Rituals Retailpersonality 2009

raymond-cloosterman1Toen ik hem jaren geleden voor Adformatie interviewde vond ik het al een aimabele vent met een erg leuke visie op cosmetica, wellness en de retail. De ex-Unilever marketeer reisde ooit voor de multinational als trendwatcher over de wereld en deed zoveel ideeen op dat hij zin kreeg om ze te gaan verwezenlijken. Het werd Rituals. Een winkel vol Aziatisch en inmiddels ook Midden-Oosterse geurbelevingen, met verwencosmetica en schoonmaakmiddelen. Nu ook uitgebreid met wellness kleding voor meditatieve sporten en mooie spa’s in Almere en Knokke. Wereldwijd heeft Rituals inmiddels 100 verkooppunten in tien landen. Mijn laatste aankoop bij Rituals was een tray van namaak zwarte natuursteen met drie mooie flessen: handzeep, afwasmiddel en hand/bodylotion. Uitstekende producten die erg leuk staan in mijn oud-Amsterdamse keuken.

Naast Cloosterman waren ook Marlies Dekkers en Ronald van Zetten (HEMA) genomineerd. Cloosterman won de prijs vanwege zijn vermogen een heel sterk merk neer te zetten, en dat is een feit. Rituals Rules.

Lees ook:

De Infinity handlotion staat standaard op mijn bureau

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

1 reactie

  • Erg leuk voor hem, vind het een leuk en heerlijk concept. Ik ben bezig geweest om het merk voor mijn salon te regelen, maar dat willen ze op een bepaalde basis, jammer want het is zo’n heerlijk merk.
    Ze hebben in Almere een waanzinnige Spa met dit merk. Ken je de produkten ook, Monique?

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.