Couperose Droge huid Gezicht Grove porien Oogverzorging Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Vette huid

PCA Professional in de spotlight: Lindsay van der Looij

PCA Skin
Geschreven door PCA Skin

“Vooral onze Lunchtime Peel loopt erg goed”

PCA Professional in de spotlight: Lindsay van der Looij

Het uit Amerika afkomstige skin care merk PCA Skin is relatief nieuw op de Nederlandse markt. Ondanks dat heeft het huidverbeterende merk in de vier jaar dat in Nederland verkrijgbaar is inmiddels de harten veroverd van consumenten en professionals. In deze artikelenreeks interviewen we huidspecialistes die werken met PCA Skin. Hoe zijn zij met het merk in aanraking gekomen, wat zijn hun ervaringen tot nu toe en – misschien nog wel het allerbelangrijkste – welke zichtbare resultaten hebben ze geboekt bij de klanten in hun salon of instituut?

Eerder las je al de interviews met Anja Marra en Michael Heffels op BeautyJournaal. Vandaag richten we de spotlight op huidspecialiste Lindsay van der Looij, eigenaar van KNAP Institute, om de hoek van de Amsterdamse Zuidas.

Lindsay van der Looij

Vertel eens iets over jezelf, Lindsay

Op 18 jarige leeftijd ben ik begonnen met de opleiding tot schoonheidsspecialiste niveau 4. Dit is de meest uitgebreide opleiding. Daarna heb ik bij U-Consultancy de basis- en vervolgopleiding dermatologie gevolgd, plus een opleiding voor ondernemerschap. Verder heb ik nog meerdere cursussen en masterclasses gevolgd. Inmiddels ben ik 33 jaar oud en dus al meer dan 15 jaar actief in de branche.

Ondernemerschap & huidspecialist

Ik heb vanaf dag één voor mezelf gewerkt. Eerst in een salon aan huis. Daarnaast was ik bedrijfsleidster van een beginnende parfumerie. Ik heb in die tijd de parfumerie opgezet en zodoende veel ervaring opgedaan met de zakelijke, bedrijfsmatige kant van het vak. Van marketing tot financiën.

 

Ook ben ik nog drie jaar accountmanager van verschillende skin care merken geweest. Je kunt dus gerust stellen dat ik altijd druk ben. Dat doe ik vanuit passie. Omdat ik nog elke dag leer en er energie van krijg. Zo kwam ik in mijn tijd als accountmanager bij ruim 160 salons over de vloer, waar ik een kijkje in de spreekwoordelijke keuken kon nemen. Daar heb ik onwijs veel van geleerd.

Je bent nu eigenaar van KNAP Institute. Da’s heel wat anders dan een salon aan huis…

Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij Amsterdam Oud Zuid. Ik kwam er regelmatig om vriendinnen op te zoeken. Ik heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd en in 2012 KNAP geopend, op steenworp afstand van de Zuidas. Ik ben eerst alleen begonnen, maar binnen een jaar kwam cosmetisch arts Annebeth Kroeskop er al bij. Vanaf dat moment hebben we samen de zaak uitgebouwd. Inmiddels heeft KNAP 10 medewerkers en is het een goed lopende kliniek. Ik houd me vooral bezig met de bedrijfsvoering, de aansturing van het team. Ook zorg ik ervoor dat behandelingen goed worden uitgevoerd, dat de protocollen kloppen, dat mijn medewerkers de juiste trainingen ontvangen en altijd up to date zijn. Kwaliteit vind ik erg belangrijk.

Het team van KNAP Institute.

Wat is jouw visie op huidverzorging en huidverbetering?

Ik wil klanten helpen om beter in hun vel te zitten, letterlijk en figuurlijk. Zodat ze weer blij en zelfverzekerd zijn met hun huid. Als klanten zich echt storen aan een rimpel, dan ben ik geen tegenstander van een filler. Maar… botox of een filler heeft geen enkele zin, als de huid in een slechte conditie is. Je kunt weliswaar een wang opvullen, maar als de huid zelf geen collageen bevat, zal het resultaat niet mooi zijn. Goede skin care is onmisbaar om de huidconditie te verbeteren.

Waarom heb je ervoor gekozen met PCA Skin te werken in je salon?

PCA Skin is razend populair in de Verenigde Staten, je komt het merk regelmatig tegen in buitenlandse vakbladen. Het is een high end merk dat heel geschikt is voor de getinte huiden die we hier in Amsterdam veel hebben. Toen het merk naar Nederland kwam, zijn we er dan ook meteen mee gestart. Als derde salon in Nederland. Inmiddels werken we al ruim vier jaar met PCA.

Welke behandelingen bied je aan? En naar welke behandelingen is veel vraag?

We bieden alle mogelijke behandelingen van PCA Skin aan bij KNAP. Vooral onze Lunchtime Peel loopt erg goed. Deze peeling kan je tijdens je middagpauze doen. Doordat de peelings van PCA geen downtime hebben, kunnen klanten daarna gewoon weer terug naar kantoor. We merken dat daar vanaf de Zuidas veel vraag naar is, we hebben veel zakenmensen en advocaten in onze klantenkring. Ook Irene van der Laar laat regelmatig de PCA Skin Retinol Peeling uitvoeren. In verband met fotoshoots en televisieopnames kan zij zich geen enkele downtime permitteren. Irene gebruikt overigens ook trouw de thuisproducten van PCA.

Daarnaast is de Detox behandeling van PCA heel populair. Deze zetten we in bij behandeling van de acnehuid en de onzuivere huid. De Detox bevat salicylzuur dat talgoplossend werkt en melkzuur voor het verzachten van roodheid en littekens. Deze combinatie van werkzame stoffen is ideaal voor acne.

Wil jij weten wat de BeautyJournaal testers van de PCA Skin Retinol peeling en het SOS-kitje voor na de peeling vinden? Dat lees je hier.

Welke merken gebruik je nog meer? En hoe vult PCA dit aan?

Naast PCA Skin werken we ook met QMS. Dit merk gebruiken we vooral voor anti-aging en de huid zonder problemen. Bij klanten met acne, couperose of pigmentatieproblemen zetten we eigenlijk altijd PCA Skin in. En bij de klanten die graag de focus leggen op peelings.

 

Welke producten van PCA Skin verkoop je veel in de salon?

Naar de Facial Wash, Rebalance en Clear Skin crèmes is veel vraag. Dit zijn producten die heel geschikt zijn voor de acne huid. Klanten die bij KNAP komen voor de Detox behandeling, nemen meestal deze producten mee naar huis. Daarnaast zien we de laatste tijd de verkoop van de C&E Strength toenemen. Dit product werkt huidverstevigend en verfijnt de poriestructuur. Het is bovendien een hele goede preventieve anti-ager.

Wat vinden jouw klanten van PCA Skin?

In het begin vonden klanten het best spannend, vooral omdat je in de PCA behandelprotocollen veel met peelende producten werkt. Mensen zijn bij peelings toch altijd nog wat bang voor de downtime. Gelukkig zijn klanten snel overtuigd wanneer ze eenmaal een PCA peeling hebben gehad. Als je aan den lijve ondervindt dat het goed komt, dat je geen of slechts een lichte downtime ervaart, verdwijnt ook de angst voor peelings.

Ik mag wel zeggen dat we hier in Amsterdam Oud Zuid veel kritische en mondige klanten hebben. Vaak zijn het klanten die al overal zijn geweest met hun huidprobleem en daardoor aanvankelijk sceptisch zijn. Bij deze klanten moet je resultaten laten zien om ze te overtuigen. Dat lukt met PCA Skin. En dan worden het opeens hele loyale klanten, die nooit meer anders willen dan PCA Skin.

Kan je daar een voorbeeld van geven?

Jazeker. Een van mijn klanten had ernstige rosacea toen ze voor het eerst bij KNAP kwam. Door haar rosacea was ze erg onzeker, ze durfde nergens meer naar toe. We hebben haar behandeld met de Detox peeling (iedere twee weken) in combinatie met het Anti Redness Serum en de Sensipeel. Ze heeft nu een schitterende huid en is weer volop zelfvertrouwen. Het is mooi om op die manier iemand te kunnen helpen. Niet alleen een mooie huid, maar ook weer goed in je vel zitten.

Lees hier meer achtergronden over het anti-roodheidsserum van PCA Skin.

Gebruik je zelf ook producten van PCA Skin?

Ik ben dol op het Retinol Serum. Dat werkt heel mooi huidvernieuwend. Het serum heeft een peelend effect, waardoor de huid meer collageen aanmaakt. De poriestructuur wordt gladder en de huid voller. Daarnaast doe ik zelf regelmatig een 6% Retinol Peeling in mijn eigen salon.

Welke ontwikkelingen en trends in de beauty industrie vallen je op of spreken je aan?

Consumenten worden steeds kritischer, ze zoeken veel online op. Mensen zijn tegenwoordig een stuk veeleisender dan een paar jaar geleden; ze willen resultaten zien. Daarom werken we bij KNAP uitsluitend met apparatuur en merken waarover wetenschappelijk onderzoek bestaat. Als keihard bewijs dat een behandeling 100% veilig is. Klanten kunnen dit online nalezen, als ze nog niet overtuigd zijn.

We kiezen dus expres niet voor apparatuur en behandelingen die nieuw op de markt zijn, juist omdat daarbij de langetermijnresultaten nog niet zijn vastgesteld. De producten van PCA bijvoorbeeld zijn al 20 jaar op de markt en het dermatologenteam in de VS heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van de producten op de huid.

Hoe zie jij het vak van schoonheidsspecialiste over 10 jaar? En hoe past PCA Skin binnen deze toekomstvisie?

Ik hoop van harte dat de wet het ook in de toekomst blijft toestaan dat schoonheidsspecialisten al hun huidige behandelingen kunnen uitvoeren, zoals de laserbehandelingen waar nu veel discussie over bestaat. Wanneer het daarvoor nodig is om een soort zwaardere ‘niveau 5’ opleiding in het leven te roepen – met aandacht voor laser, micro needling en de zwaardere peelings – dan heb ik daar begrip voor. Sterker nog… dat kan ik alleen maar toejuichen, want ik vind het belangrijk dat schoonheidsspecialisten goed geschoold zijn. Huidtherapeuten hebben het nu al razend druk en wanneer wij in de toekomst bepaalde behandelingen niet meer mogen uitvoeren, krijgen ze het nog drukker. Terwijl schoonheidsspecialisten heel goed in staat zijn deze behandelingen veilig uit te voeren.

Hoe PCA Skin in deze visie past? Doordat PCA enkel met gecontroleerde peelings werkt, loopt de klant geen enkel risico. Er is dan ook geen enkele reden om schoonheidsspecialisten te verbieden deze peelings uit te voeren.

 

Lees hier meer artikelen over PCA Skin op BeautyJournaal

 

Over deze schrijver

PCA Skin

PCA Skin

PCA skin is vooruitstrevend in zachte maar doeltreffende peelings. Maximaal resultaat, beleving en luxe staan voorop. PCA Skin behandelingen kennen geen herstelperiode met bijbehorende sociale belemmeringen. Dit Amerikaanse merk is effectief en wetenschappelijk; populair bij Oprah Winfrey en de luxe schoonheidssalon. Meer informatie vind je op www.pca-skin.nl

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.