En shop deze succesformule met 15% korting!

07:00 - 04:12
luistertijd 07:00 - leestijd 04:12

Hoe Noelle O’Connor funding kreeg voor haar idee voor TanOrganic

Je hebt ze ongetwijfeld voorbij zien komen op BeautyJournaal… de heerlijke en organic selftan producten van TanOrganic. Monique en Corine testten ze afgelopen jaar voor je uit. Review gemist? Lees het artikel hier nogmaals.

Omdat de lente inmiddels is begonnen en de zomer waarschijnlijk ook niet lang meer op zich laat wachten, zijn wij op de redactie in gedachten al weer bezig met het voorbruinen van onze benen. Juist ja… de zomerjurkjes kunnen over niet al te lange tijd weer uit de kast. En mocht je daarvoor niet in de ‘echte’ zon willen of kunnen liggen, dan is TanOrganic een schitterend alternatief. Corine sprak onlangs met Noelle O’Connor, de oprichter van TanOrganic, over onder meer het ontstaan van dit merk en haar toekomstdromen.

Vertel ons eens iets over jezelf. Hoe en wanneer is je passie voor beauty en skin care ontstaan, bijvoorbeeld?

Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor innovaties en natuurlijke beauty producten. Ik ben eigenlijk met helemaal niets begonnen in een kleine kapperszaak. Mijn passie voor beauty bracht me vervolgens tot grote en duizelingwekkende hoogte en successen. Om daarna ook weer alles te moeten verliezen in de economische crisis. Ik was daardoor gedwongen helemaal overnieuw te beginnen. Die nieuwe start begon met een idee. Een wens. Ik wilde ’s werelds eerste en enige organic selftan merk lanceren.

Wat is je visie op beauty en skin care?

Ik ben altijd gefascineerd door nieuwe ideeën op beautygebied, vooral wanneer dat ideeën betreft die ons er langer jong uit laten zien op een natuurlijke wijze. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wanneer je het belangrijk vindt wat je eet, je het ook belangrijk zou moeten vinden wat je op je huid smeert. Je huid is je grootste orgaan van je lichaam; je dient het te respecteren en goed te verzorgen met uitsluitend natuurlijke en organic ingrediënten, als je het mij vraagt.

Hoe kwam je op het idee van TanOrganic?

Ik heb van nature een zeer lichte huidskleur en gebruik eigenlijk al mijn hele leven zelfbruiners. Toen ik me bewust werd van de toch wel aanzienlijke hoeveelheden zelfbruiner je over een langere periode op de huid aanbrengt, ben ik op zoek gegaan naar een organic variant. Toen bleek dat deze nog niet bestond, begon mijn missie voor een nieuw bedrijf. Het spreekwoordelijke zaadje voor TanOrganic was geplant.

Wat gebeurde er nadat dit idee was geboren? Hoe heb je de TanOrganic producten ontwikkeld, besloten welke ingrediënten je wel en welke je niet wilde gebruiken?

Het  begin was erg lastig. Er was weinig interesse in het idee van TanOrganic, mede omdat ik eerder alles al was kwijtgeraakt. Ik besloot daarom om me aan te melden als kandidaat voor het televisieprogramma Dragons Den. Een van de Dragons wilde in mij investeren.

Hierdoor kon ik met verschillende productformuleerders werken. We hebben verschillende zelfbruinformules getest, net zolang tot we een variant vonden die in aanmerking kwam voor de Eco-certificering, volledig organic was en bovendien superieure resultaten gaf. Daarna hebben we gewerkt aan een veelzijdige droge olie, aangezien oliën de huid beter hydrateren doordat ze beter in de huid doordringen. Dat was mijn tweede product.

Uniek: de zelfbruinende olie

Mijn derde en tevens sterproduct was een soort van toevallige samenloop van omstandigheden, een happy accident, toen mensen mij vroegen of de droge olie ook een zelfbruiner was. En zie daar… het idee voor ’s werelds eerste zelfbruinende olie was geboren.

Je vertelde net over de Dragons Den. Hoe reageerden de Dragons eigenlijk op TanOrganic?

Ze waren allemaal dol op het idee. Bekijk ook de volgende terugblik:

De Dragons hebben het nog steeds wel over mij als “the one that got away.” Zeker de Dragons die tijdens de opname niet in mijn idee wilden investeren. Inmiddels is TanOrganic namelijk het meest succesvolle bedrijf dat is voortgekomen uit de Dragons Den van Ierland. Ook het publiek was dol op TanOrganic, nadat de uitzending op televisie verscheen. Alleen al in de eerste drie maanden hebben we voor ruim een miljoen euro verkocht.

Hoe gaat het nu met TanOrganic, enkele jaren later?

De producten van TanOrganic zijn inmiddels in 14 landen verkrijgbaar. TanOrganic is het best verkochte beauty product aan boord van de vliegtuigen van Aer Lingus, British Airways , Virgin Atlantic, KLM, Air Iceland , Thomas Cook en nog veel meer. Kort geleden zijn we een verkoopkanaal gestart in de Verenigde Staten. Voor TanOrganic is the sky the limit op dit moment.

Waar hoop je over een jaar of 10 te staan met TanOrgaic? Wat is je droom?

Ik zou graag willen dat TanOrganic over enkele jaren het best gewaardeerde premium selftan merk in de wereld is. En dat onze liefdadigheidswerkzaamheden het verschil hebben mogen maken voor vele mensenlevens. En… ik hoop dat mijn Research & Development team erin slaagt om ’s werelds eerste 100% organic zonbescherming te ontwikkelen.

Uiteraard zijn er nog veel meer ideeën en dromen, maar die houd ik nog eventjes geheim.

Wil je tot slot nog iets zeggen tegen de lezers van BeautyJournaal?

Ik wil iedereen die TanOrganic heeft geprobeerd graag bedanken voor het vertrouwen. Wie TanOrganic nog nooit heeft gebruikt, zou ik willen aanmoedigen om het gewoon een keertje te proberen. De kans is vrij groot dat je aangenaam verrast bent door het eenvoudige gebruik en het natuurlijke resultaat. En dat allemaal zonder je huid te beschadigen of verouderen.

Leestip: Monique schreef een interessant artikel in de categorie ‘feiten en fabels’: word je niet bruin in de zon door zelfbruiner? Je leest hier hier.

*** Kortingsactie voor BeautyJournaal lezers ***

Speciaal voor de lezers van BeautyJournaal biedt de importeur van TanOrganic namens Noelle een fijne korting van 15%, wanneer je bestelt via de webshop van Truecos. Je gebruikt hiervoor de code BEAUTY15 bij het afrekenen. De code is niet alleen geldig op de producten van TanOrganic, maar op het gehele assortiment van Truecos. Ook Miss W, een ander schitterend organic merk dat BeautyJournaal al eens uitgebreid testte (lees de review van het testteam hier), vind je bijvoorbeeld in de webshop van Truecos. De kortingscode is twee weken geldig, tot en met 26 april aanstaande. Naar hartelust shoppen dus!

Lees ook