De markt voorspelt drie grote beautytrends de komende tien jaar:
- wellness
- technologie
- cosmeceuticals
Wellness behoort vooral tot het domein van de spa’s en en grote beautyinstituten waar ontstressen naast huidverbetering centraal staat. De laastste jaren is steeds duidelijker geworden welke impact stress op onze huid heeft. En in een steeds drukker wordend leven is er steeds minder tijd en bereidheid om te ontstressen. Spa’s nemen hierin het voortouw en doen dat met name in het buitenland erg succesvol.
Geen schoonheid zonder ontspanning
Ook in ons koude kikkerlandje moeten we er niet aan voorbij gaan welke impact ontspanning heeft in de ligstoel bij de schoonheidsspecialiste. In het blad Cosmpolitan stond onlangs dat in slaap vallen een van de grootste ergenissen van de schoonheidsspecialiste is, maar een rondgang langs BeautyJournaal’s vele schoonheidsspecialisten die met ons meelezen, leert ons dat ze het juist als een compliment beschouwen. En zo is het. Ontspanning zou samen met huidverbetering in een traject aangeboden moeten worden. Beauty from within hoort erbij.
Do it yourself…technology
Technologie staat voor de hausse aan nieuwe beauty devices die op ons af komt. Voor huidverbetering, minder haar, of juist meer haar, zachtere voetjes en mooiere nagels. Noem het maar op.Aanvankelijk was dit segment voorbehouden aan de professional maar de technologische kennis schrijdt voort en aanbieders zien een grote markt voor thuisgebruikers. Meest outstanding de afgelopen jaren vond ik de komst (eindelijk) van Clarisonic naar ons land (lees mijn vergelijkend onderzoek van borstels), de introductie van de laser Reaura van Philips, verbeterde versies van ontharingsapparaten en epileertools (bekijk mijn film over de Braun Spa, met Sabine), en de gloednieuwe introductie van de Remington I-Light IPL voor ontharing thuis – lees hier de review van cosmetisch arts Annebeth Kroeskop. Bekijk ook het merkdossier van FreshWater Valley op BeautyJournaal dat de nieuwste beautytools aanbiedt, rechtstreeks uit Amerika.
Van huidonderhoud naar huidverbetering
Tot de verdere opmars van cosmeceuticals, met bewezen werkzame stoffen (lees dit artikel van mij nog eens), de toenemende populariteit van peelings, de toenemende kennis van plantenstoffen en hoe deze op biotechnologische wijze nog krachtiger werkzaam te maken met als doel het synthetische tijdperk steeds meer achter ons te laten (gebaseerd op de petrochemische industrie en de oldskool chemicus). De komst van Novexpert vind ik een prachtig voorbeeld van een merk dat dit omard heeft (lees mijn artikel erover).
Ook in nieuwe markten scoort het plantenverhaal goed, omdat deze verre werelddelen een veel sterkere traditie hebben in het werken met natuurlijke stoffen.
Ook in het veld van de schoonheidsspecialiste maakt de cosmeceutical steeds meer plaats voor de wat klassiekere merken die vooral verwennen, of wordt er naast gezet als tweede lijn, gericht op hardcore huidverbetering.
Lees BeautyJournaal, en blijf bij…
Ook op BeautyJournaal ga je de komende tijd nog meer horen van merken die een hele interessante propositie op huidverbetering te bieden hebben. Voor de consument, en voor de schoonheidsspecialiste. BeautyJournaal bedient met haar verrassende, hoogwaardige en veelzijdige nieuws twee hele leuke doelgroepen, en daar zijn we beretrots op!
Laat BeautyJournaal je merk ‘branden’….en Monique komt trendwatchen!
Wil jij weten als professional wat ons nieuwsplatform je bieden heeft, voor je salon, instituut, medische praktijk, of je merk en producten? Mail naar info@beautyjournaal.nl. En als je het interessant vindt om mij eens te boeken voor een trendwatch lezing – dan kom ik graag!