De verfijnde nude look…

02:17 - 01:22
luistertijd 02:17 - leestijd 01:22

Het is voor het eerst dat Estée Lauder de beauty look sponsort van ontwerpster Isabel  Marant. Haar 2013 Fall collectie werd op vrijdag 1 maart getoond in Frankrijk. Creative make-up director van Estée Lauder, Tom Pecheux creëerde een bijpassende beauty look voor de Isabel Marant’s Fall 2013 runway show.

De nude look

Tom Pecheux wilde een make-up look creëren die zowel een feministische als een jongensachtige kant had. “De focus ligt op de wenkbrauwen, die moeiteloos maar gecontroleerd zijn vol, met volume, bijna mannelijk. Make-up op het gezicht is zeer licht. Zeer puur als een sluier, terwijl de lippen eenvoudig zijn, natuurlijk en naakt,” aldus Tom. Modellen Arizon Muse en Liu Wen liepen allebei de runway voor deze show.   

 Model Arizon Muse met Tom Pecheux.

Voor de ogen maakte Tom gebruik van de nieuwe trio oogschaduw van Estée Lauder. Smoked Chrome zal gelanceerd worden in augustus. Voor het echte nude effect bracht hij op het binnenste gedeelte van het ooglid de Pure Color EyeShadow Duo in Vanilla Pods aan. Zo creëert hij het totale plaatje van een subtiele nude ooglook. De mascara is weg gelaten, er is wel een wimperkruller aan te pas gekomen. De wenkbrauwen zijn aangezet met een wenkbrauwpotlood, vol volume.

Pure Color Nail Lacquer in Ballerina Pink.

Isabel Marant als kledingontwerpster

Broeken, jassen, t-shirts en jassen moeten voor Isabel in de eerste plaats functioneel zijn. Al haar creaties probeert ze uit voordat ze pas worden gelanceerd. “Als ik de kleding draag, zullen andere meisjes het ook fijn vinden om te dragen. – het is een emotionele reactie”. Waar andere ontwerpers fantaseren over vrouwen, richt Isabel zich op het kleden van vrouwen. Ze creëert kleding met de achterliggende gedachte dat het is wat meisjes op dat moment willen. Ze weet de simpele dingen te combineren met haar persoonlijkheid in de collecties die ze maakt.

 

Lees ook