Indian Summer event, Jessica doet verslag

06:21 - 03:48
luistertijd 06:21 - leestijd 03:48

Voor Beautyjournaal was ik aanwezig bij het Procter & Gamble Indian Summer Brand Event. Dit persevent vond plaats op een geweldige locatie, namelijk in de Passenger Terminal van Amsterdam. Olaz, Aussie, Max Factor en Wellaflex gaven presentaties over de nieuwe producten die wij binnenkort kunnen verwachten.

Kick-off met Olaz Regenerist

Eenmaal binnen krijg ik een kaartje, waarop staat met welke presentatie ik begin. Olaz is als eerste aan de beurt om mij te verassen met een productpresentatie. Olaz Regenerist Rimpel ontspannende Dagcrème. Monique schreef eerder over de Olaz professional lijn en ze was erg onder de indruk. Dit kon dus nog wel eens interessant worden dacht ik zo. Al snel werd het mij duidelijk dat Olaz niet zomaar een product ontwikkelde voor de rijpere huid. Wetenschappers van Olaz voerden een acht jaar durend onderzoek uit naar de verschillen tussen de jonge en oude huid. Om een goed beeld te krijgen van de verschillen, namen er 122 vrouwen tussen de 10 tot 72 jaar deel aan het onderzoek.  De resultaten van dit onderzoek zijn overigens gepubliceerd in the British Journal of Dermatology. Naarmate je ouder wordt verliest je huid de fijne structuur, omdat je meer te maken krijgt met oneffenheden zoals rimpels. Een jonge huid daarentegen heeft een oplichtend effect, omdat de structuur er van binnen glad uitziet. Op basis van deze uitkomsten heeft Olaz een de Regenerist Rimpel ontspannende dagcrème ontwikkelt. Deze dagcrème bevat microscopische deeltjes die volgens Olaz rimpels en lijntjes van de oudere huid opvullen, waardoor er een jeugdigere uitstraling wordt gecreëerd. Door middel van het nieuwe ingrediënt Peptamide YS wordt de vochtbarrière van de huid verbeterd Dit ingrediënt is afkomstig van gist. De rimpel ontspannende Dagcrème is een aanvulling op de extra intensieve lijn van Regenerist. €32,99 (50 ml)

Claims:

Wellaflex

Het kwartiertje was al snel voorbij. Het was tijd om naar de presentatie van Wella te gaan. Daar stond internationaal Wellaflex hairstylist Sasha Breuer ons al op te wachten. Hij verzorgt o.a. het haar van Anne Hathaway en Kate Beckinsale. Sasha liet bij zijn modellen haartrends zien, en maakte daarbij gebruik van de nieuwe Wellaflex hairspray collectie. Volgens hem blijft de vlecht nog altijd even populair, maar verandert de look ervan wel elk seizoen. Voor de eerste look liet hij zich inspireren door modeontwerpster Vivienne Westwood. Bij de fashionshow van haar najaarscollectie werd er gebruikt gemaakt van plastic in het haar. Sasha liet ons deze look zien. Dit klinkt natuurlijk best gek een plastic in het haar, maar het zag er helemaal niet verkeerd uit. Sasha vindt het fijn om met de nieuwe Wellaflex hairspray te werken. De fine mist hairspray heeft namelijk een verbeterde technologie met 30% kleinere druppels dan voorheen.  Zo kun je het haar flexibel stijlen en blijft je haar zacht in plaats van dat het gaat plakken. De nieuwe collectie van Wella bestaat uit 8 verschillende hairsprays. Prijzen variëren van €4,06 voor de Wellaflex hairspray Creations Ultra Strong (250 ml) tot €5,61 voor de Wellaflex hairspray Extra Strong Hold (400 ml).

Max Factor experience

Toen ik de opleiding allround schoonheidspecialiste volgde, was visagie een van mijn favoriete onderdelen. Ik keek dus erg uit naar de Max Factor experience. Marie Sophie Steenaert, make-up Artist van Max Factor was hierbij ook aanwezig. Max Factor doet regelmatig onderzoek naar de verschillende trends op het gebied van make-up. Het westen laat zich beïnvloeden door het Oosten en vice versa. Marie Sophie liet ons de Jade Allure trend zien van deze zomer. Gebaseerd op deze trend ontwikkelde Max Factor de Clump Defy Volumising mascara. Een hele mond vol, maar als wij Marie Sophie moeten geloven is het een fijne mascara. De borstelhaartjes staan zo dicht op elkaar dat volgens Marie Sophie klontjes worden voorkomen. In het persbericht staat dat de ruimte tussen de borstelhaartjes kleiner is dan het gemiddelde klontje en alle wimpers worden voorzien van de juiste hoeveelheid mascara. Deze mascara is vanaf 1 juli 2013 verkrijgbaar bij drogisterijen in de kleuren Black en Black Waterproof voor €14,99.

De tweede look maakte Marie Sophie met de nieuwe Max Factor Wild collectie. Felle oogschaduw kleuren, waar je mee kunt experimenteren. “Als make-up artist ben je hier natuurlijk heel blij mee, omdat je helemaal los kunt gaan. Voor deze look heb ik het toch iets subtiel gehouden om jullie te laten zien dat een fel kleurtje toch draagbaar kan zijn,” aldus Marie Sophie. Volgens haar helpt het om veel te oefenen met felle kleuren, en dan verder van de spiegel af te staan.

De Max Factor Wild collectie bestaat uit:

Tot slot was er nog de gelegenheid om een lekker hapje en drankje te nuttigen in de Aussie’s street-art room. Hier werd bekend gemaakt dat de 3 Minute Miracles van Aussie nu in de winkel liggen met een mooi street-art design. Ondanks dat alle presentaties in een korte tijd werden gegeven en ik meer het idee kreeg dat het ging om promoten dan informeren, heb ik een leuke ochtend gehad. Op de vroege morgen zoveel informatie verwerken is niet altijd een groot succes. Ik denk dat ik wel toe was aan een bakje koffie.

Lees ook:

en nog meer happenings zien?

 

 

Lees ook