Half mei liet de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) een communique naar buiten brengen waarin zij aankondigt dat de regels voor reclames voor behandelingen aangescherpt gaan worden.
Schermen met gratis consults en kortingen op behandelingen mag niet meer. Ook winacties voor behandelingen worden uit den boze. De NVPC benadrukt dat het om je lichaam gaat en dat veranderingen daaraan een weloverwogen beslissing moeten zijn, die niet overhaast genomen dienen te worden – gepusht door reclame.
Ook moeten de behandelaars meer zichtbaar worden: zowel in advertenties moet duidelijk vermeld staan wie de ingreep uitvoert en deze personen dienen ook duidelijk op de website van de aanbieder terug te vinden te zijn.
BeautyJournaal juicht dit alleen maar toe.
Lees ook:
- In UK zijn kortingen en bewerkte na-foto’s verboden nu
- Voorlichting rond borstreconstructies moet eerlijker
- Steeds meer (huis)artsen klussen bij in cosmetische sector
- Boze reacties op Grouponacties voor cosmetische chirurgie