shop La Roche-Posay Anthelios Mineral One spf 50 La Roche-Posay Anthelios Mineral One spf 50 bevat alleen titaandioxide en kleurpigmentjes. Heerlijk als dagbescherming en make-up. In 5 kleuren. Bekijken Demak’Up  heeft de stoute schoen aangetrokken. Tot nu toe stond het merk synoniem aan de beroemde ronde wattenschijfjes, maar nu zijn daar vloeibare reinigingsproducten bij gekomen. […]

02:51 - 01:42
luistertijd 02:51 - leestijd 01:42

Demak’Up  heeft de stoute schoen aangetrokken. Tot nu toe stond het merk synoniem aan de beroemde ronde wattenschijfjes, maar nu zijn daar vloeibare reinigingsproducten bij gekomen. Een reinigingsgel, een reinigingsmelk en een tonic. Dit presenteerde Demake’Up onlang in de Supperclub in Amsterdam met special guest Lieke van Lexmond. Beautyjournaal’s stagiair Sanne nam een kijkje en probeerde de nieuwe producten meteen uit.

Logische stap

De stap van reiningingspads en doekjes naar vloeibare stoffen is een logische, maar ook een onverwachte. We kennen het merk al vele jaren en verwachten bij het horen van de naam niets anders dat katoenproducten waar je dan een reinigingsproduct opdoet. Nu kun je dus ook de vloeistof van Demak’Up op dat watje doen. ‘Het is het vierde segment wat we hiermee aanboren,’ laat marketingmanager Caroline Delhaye ons weten.

Katoen extracten

Bij alle producten tot nu toe (wattenschijfjes, pads en reinigingsdoekjes) werd gebruik gemaakt van de katoenplant en dit heeft Demake’Up voortgezet bij de ontwikkeling van de vloeistoffen. De plant wordt op diverse manieren benut: katoenblad extract in de schuimende reinigingsgel, katoenbloem extract voor extra zachtheid en katoenzaadolie (voor een smeuïg huidgevoel) in de Smeuïge Reinigingsmelk. In alle producten is ook het anti-oxidant Phyto-Bourgeon verwerkt, een speciaal  concentraat uit de katoenplant. Deze stof zit ook in de miscellaire reiniger. Het is een uitvinding van de producent en dan ook een beschermde merknaam. Demak’Up belooft ons nog meer informatie over de werkzaamheid van de stof toe te sturen.

Tijdens de presentatie werd niet erg veel uitleg gegeven, het ging meer om het spektakel zelf met hapjes, drankjes, liggend in de Supper Club met een van Neerlands beroemdste celeb: Lieke van Lexmond.

Dit vindt Sanne ervan

Wat vind onze Sanne van de producten? Ze heeft er op de presentatie twee kunnen proberen, de derde was niet voorradig. ‘De smeuïge reinigingsmelk voelt lekker aan op de huid en reinigt goed. Mijn ogen waren na een paar keer wrijven wel rood en gevoelig. De tonic is erg lekker, ik had na het schoonmaken en verfrissen totaal geen rode of gevoelige huid.

De vloeibare producten zijn geschikt voor elk huidtype. Delhaye laat ons nog weten dat er inmiddels bij Kruidvat in België en bij o.a. Carrefour in Frankrijk ook een oogreiniger te koop is. Bij ons komt hij in 2012. ‘En er komen nog meer reinigers aan, maar daar kan ik nog niets over verklappen,’ besluit ze.

De producten zijn verkrijgbaar bij de drogist, voor de Demake’Up Tonic en Demake’Up Reinigingsmelk betaal je €4.89. Demake’Up Reinigingsgel kost €5.89.

(sanne cheret)

Lees ook