• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Anti-aging: dé trends en uitdagingen van dit moment

  • Gezicht, Marketingtrends, Rimpels en slapte, Zakenpraat

Anti-aging: dé trends en uitdagingen van dit moment

  • 17 november 2017
  • Reageren

geschreven door 

Fabienne Oonk

De consument wordt steeds kritischer...

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Australian Bodycare Heel Repair voetcrème

Onovertroffen en zo betaalbaar! Deze hielencrème met maar liefst 25% urea houdt de kloofjes echt onder controle. Urea is de beste stof die we kennen hiervoor en nog niet eerder kwamen we een product tegen met zo’n hoog percentage. We zijn om. Dit is een toppertje.
BEKIJK

Anti-aging: dé trends en uitdagingen van dit moment

Omega 3 en cafeïne om het haar te beschermen tegen veroudering? Natuurlijke oliën in gezichtsverzorging tegen huidveroudering? Wat zijn de trends op gebied van anti-aging? En wat zijn de uitdagingen voor fabrikanten en merken? In dit artikel zetten we de consumententrends op gebied van anti-aging voor je op een rij.

Rimpels worden niet langer beschouwd als het enige teken van veroudering

Ouderdomsvlekken, hyperpigmentatie, een droge huid, een onregelmatige teint, donkere kringen onder de ogen en zelfs haarbeschadiging zijn nu voorbeelden van verouderingsproblemen bij consumenten.

Lees ook

Loading...
ua tiktok trends
ua tiktok trends
Gezicht Make-up

TikTok beauty trends voor 2023: make-up, nagels en huid!

We zien ook dat consumenten weer meer en meer aankopen doen, dus het is geen verrassing dat merken, fabrikanten en leveranciers over de hele wereld de consumententrends nauwlettend volgen.

De constante vraag naar nieuwe schoonheidsproducten leidt tot interessante innovaties op het gebied van anti-zonnebrandmiddelen, natuurlijke producten, multifunctionele ingrediënten en anti-aging haarverzorgingsproducten.

Anti-zonnebrandmiddelen

In de afgelopen tijd hebben enkele van de meest interessante innovaties op het gebied van productformulering plaatsgevonden in het segment van anti-zonnebrandmiddelen.

Voor een bevolking die zich in toenemende mate bezighoudt met huidkanker en tekenen van veroudering wil voorkomen, wordt zonbescherming gemakkelijker toegevoegd aan allerlei soorten producten. Van sprays tot lotions, van make-up tot serums.

De afgelopen paar jaar hebben productontwikkelaars veel tijd besteed aan het verminderen van de kleverigheid en het wit worden van producten, om tegelijkertijd een hoogstaand zonnebrandproduct te maken dat langdurige bescherming geeft.

Hiertoe zijn verschillende soorten siliconen ontwikkeld om de SPF van een product te verhogen, terwijl de textuur en het gewicht zijn verbeterd. Ook waterbestendigheid is natuurlijk nog steeds een punt van aandacht.

Natuurlijke producten

Op het gebied van anti-aging en schoonheid is het verlangen van de consument naar meer natuurlijke ingrediënten één van de snelst groeiende trend over de hele wereld.

Hierdoor worden productontwikkelaars uitgedaagd om nieuwe ingrediënten en formuleringen te vinden die natuurlijk zijn en dezelfde resultaten opleveren, zoals consumenten die van synthetische producten verwachten.

Lees ook ons artikel over natuurlijke producten, biotechnologisch en green chemistry, waarin we je wegwijs maken in al deze marketingkreten.

Lees ook

Loading...
UA trinny gerti
UA trinny gerti
Geteste producten Gezicht

Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur

Natuurlijke oliën zoals argan, marula, kokosnoot en amandel zijn van oudsher populaire ingrediënten voor haarverzorging, maar tegenwoordig worden deze oliën ook vaker gezien als een veelzijdige optie voor huidverzorgingsproducten. Productontwikkelaars innoveren wereldwijd met plantaardige oliën en boters, zoals zonnebloem en shea. Actieve ingrediënten, zoals maïs of bieten, worden tevens gebruikt om melkzuur te ontwikkelen voor toepassing in producten.

De industrie heeft grote vooruitgang geboekt op het gebied van natuurlijke producten, maar er is nog veel meer te doen. De kosten van natuurlijke ingrediënten overtreffen vaak die van de synthetische tegenhangers, waardoor er nog meer uitdagingen ontstaan ​​voor de merken en productontwikkelaars.

Multifunctioneel

Drukke, budget-gedreven consumenten vragen om slimmere producten die meer dan één voordeel bieden. Volgens onderzoeksbureau Mintel wekken producten die zowel hydraterende bestanddelen als antioxidanten bevatten, de grootste belangstelling van consumenten.

Als gevolg hiervan is er in de branche meer focus op het maken van producten die ten minste twee functies vervullen. De snelle groei in de populariteit van BB- en CC-crèmes, die zowel huidverzorging als cosmetische voordelen bieden, is hiervan een voorbeeld. Het gebruik van BB-crèmes is naar verluidt sinds 2012 met 5% toegenomen.

Dit geeft aan hoe de industrie steeds beter inspeelt op de vraag van de consument en meerdere functionaliteiten heeft samengebracht in één product. Het in balans brengen van ingrediënten is van cruciaal belang voor het creëren van multifunctionele producten.

Het product mag niet te kleverig zijn, niet te vet en moet daarnaast ook fris en poederachtig zijn. De toevoeging van olie-in-water of water-in-olie emulgatoren kan ook helpen om een ​​stabieler multifunctioneel product te creëren.

Anti-aging in haarverzorging

Een van de nieuwste trends in anti-aging is haarverzorging. Net zoals de huid ouder wordt met de tijd, wordt het haar ook vatbaarder voor breuk, wat resulteert in ruwer, doffer en minder volumineus haar. Om dit aan te pakken en te voldoen aan de groeiende vraag van de consument, creëert de industrie nieuwe producten die zijn ontworpen om haar te beschermen tegen schade door vrije radicalen en andere elementen die het haar kunnen verzwakken naarmate het ouder wordt.

Lees ook

Loading...
UA waterland kliniek
UA waterland kliniek
Cosmetisch medisch Expertadvies Gezicht

In gesprek met Margaritha Adams van Waterland Kliniek: ‘Een beetje rust in het gezicht is mooi’

Anti-aging formuleringen worden toegevoegd aan producten, variërend van shampoos en conditioners tot volumizers en serums om aan deze groeiende vraag te voldoen. Veel gebruikte ingrediënten voor anti-aging haarverzorging zijn onder meer niacinamide, omega 3, cafeïne, panthenol en essentiële vetzuren.

Ontwikkelaars worden uitgedaagd

Zoals met alle nieuwe beauty- en persoonlijke verzorgingsproducten worden ontwikkelaars van haarverzorging uitgedaagd om altijd de esthetische aantrekkingskracht te behouden die consumenten verwachten van een product: de verpakking, het gevoel, de textuur, de geur en de kleur, terwijl tegelijkertijd functionele ingrediënten worden toegevoegd die beschermen tegen UV-straling, overmatige hitte en schade door vrije radicalen.

Het naadloos integreren van deze voordelen in bestaande haarverzorgingsproducten zal chemische formuleerders en ontwikkelaars van schoonheidsproducten blijven uitdagen.

Bron Cosmetics & Toiletries.

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Fabienne Oonk

Fabienne Oonk

Fabienne is allround schoonheidsspecialiste en eigenaresse van The Browhouse in Amsterdam. Na haar studie tot schoonheidsspecialiste heeft zij twee jaar huidtherapie gestudeerd. Momenteel is zij bezig met de opleiding communicatie en loopt zij stage bij BeautyJournaal.
Zij/haar nieuwsberichten
Fabienne Oonk

Fabienne Oonk

Fabienne is allround schoonheidsspecialiste en eigenaresse van The Browhouse in Amsterdam. Na haar studie tot schoonheidsspecialiste heeft zij twee jaar huidtherapie gestudeerd. Momenteel is zij bezig met de opleiding communicatie en loopt zij stage bij BeautyJournaal.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
ua tiktok trends
ua tiktok trends
Gezicht Make-up

TikTok beauty trends voor 2023: make-up, nagels en huid!

UA trinny gerti
UA trinny gerti
Geteste producten Gezicht

Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur

UA waterland kliniek
UA waterland kliniek
Cosmetisch medisch Expertadvies Gezicht

In gesprek met Margaritha Adams van Waterland Kliniek: ‘Een beetje rust in het gezicht is mooi’

UA trinny-2
UA trinny-2
Gezicht Make-up

Nieuwe obsessie! Makeover expert Trinny Woodall lanceert de ‘The Trinny Takeover Show’

UA deliplus
UA deliplus
Geteste producten Gezicht

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

currentbody review ua
currentbody review ua
Geteste producten Gezicht

Monique test CurrentBody collageenstimulerend LED masker voor gezicht en decollete (+ 15% korting)

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Zo behandelt Rosita jouw rosacea huid

Sommige artsen houden minder van fillers, en meer van botox

februari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

In gesprek met Margaritha Adams van Waterland Kliniek: 'Een beetje rust in het gezicht is mooi'

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Mary, Ben benieuwd wat je van Bounce Back vindt. Van demake up producte… Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Gerti
  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen