Marketingtrends Zakenpraat

L’Oréal komt met custom made foundation!

redactie, Corine
Geschreven door redactie, Corine

Van maatwerk foundation tot een slimme borstel

De nieuwste connected beauty innovaties van L’Oréal

Het cosmeticaconcern L’Oréal presenteerde medio juni zijn nieuwste connected beauty innovaties tijdens de Viva Technology vakbeurs in Parijs. Paradepaardjes waren de custom made foundation technologie en een update van de Makeup Genius app.

De internationale beauty gigant presenteerde tijdens de show eveneens drie van zijn nieuwe partner startups, waarmee het concern laat zien hoe het iedereen een stapje voorblijft door samen te werken met kleine, jonge en dynamische bedrijfjes. De Viva Technology vakbeurs biedt een podium voor startups, digitale transformatie en innovatie, en beschouwt het als zijn missie kleine startups te laten (door-)groeien tot grote spelers. Dit is het tweede jaar in rij dat L’Oréal aanwezig was tijdens deze vakbeurs.

Maatwerk make-up door techniek

Het was de eerste keer dat L’Oréal zijn Lancome Le Teint Particulier Custom Made Foundation presenteerde aan de Europese markt. In de Verenigde Staten is deze techniek al wel bekend. Het is een gepatenteerde techniek die de unieke huidteint van de klant in kaart brengt en hier in de parfumerie ter plaatse een matching foundation voor creëert. Het resultaat is een volledig maatwerk en gepersonaliseerde make-up. Bekijk ook het volgende filmpje:

Smart Brush

Vergeet je smart phone en smart watch… L’Oréal introduceert ’s werelds eerste smart brush, die in staat is de kwaliteit van je haar te meten, het effect van verzorgingsproducten in kaart te brengen en daarnaast productaanbevelingen te doen. Deze beauty gadget heet de Kérastase Hair Coach.

Makeup Genius Update

Waarschijnlijk heb je als beauty addict de Makeup Genius app van L’Oréal wel op je smart phone staan. Deze app maakt gebruik van augmented reality en is wereldwijd inmiddels meer dan 20 miljoen keer gedownload. BeautyJournaals Laura testte de app al eens voor je uit.

De app laat je zien hoe de cosmetica van L’Oreal jou staat, zonder dat je deze eerst hoeft aan te schaffen. Naast een update van de app lanceerde L’Oreal tevens de variant Nail Genius, die het mogelijk maakt om in virtual reality verschillende kleuren nagellak uit te proberen.

My UV Patch

De My UV Patch van La Roche-Posay, de eerste stretchable huidsensor die UV-straling meet, werd ook getoond en uitgetest tijdens de vakbeurs. BeautyJournaal schreef hier vorig jaar al over. Bekijk ook het volgende filmpje:

Bron

Meer weten over Marketingtrends?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Over deze schrijver

redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.