De nieuwste connected beauty innovaties van L’Oréal
Het cosmeticaconcern L’Oréal presenteerde medio juni zijn nieuwste connected beauty innovaties tijdens de Viva Technology vakbeurs in Parijs. Paradepaardjes waren de custom made foundation technologie en een update van de Makeup Genius app.
De internationale beauty gigant presenteerde tijdens de show eveneens drie van zijn nieuwe partner startups, waarmee het concern laat zien hoe het iedereen een stapje voorblijft door samen te werken met kleine, jonge en dynamische bedrijfjes. De Viva Technology vakbeurs biedt een podium voor startups, digitale transformatie en innovatie, en beschouwt het als zijn missie kleine startups te laten (door-)groeien tot grote spelers. Dit is het tweede jaar in rij dat L’Oréal aanwezig was tijdens deze vakbeurs.
Maatwerk make-up door techniek
Het was de eerste keer dat L’Oréal zijn Lancome Le Teint Particulier Custom Made Foundation presenteerde aan de Europese markt. In de Verenigde Staten is deze techniek al wel bekend. Het is een gepatenteerde techniek die de unieke huidteint van de klant in kaart brengt en hier in de parfumerie ter plaatse een matching foundation voor creëert. Het resultaat is een volledig maatwerk en gepersonaliseerde make-up. Bekijk ook het volgende filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=-hhc6Fl-AuE
Smart Brush
Vergeet je smart phone en smart watch… L’Oréal introduceert ’s werelds eerste smart brush, die in staat is de kwaliteit van je haar te meten, het effect van verzorgingsproducten in kaart te brengen en daarnaast productaanbevelingen te doen. Deze beauty gadget heet de Kérastase Hair Coach.
Makeup Genius Update
Waarschijnlijk heb je als beauty addict de Makeup Genius app van L’Oréal wel op je smart phone staan. Deze app maakt gebruik van augmented reality en is wereldwijd inmiddels meer dan 20 miljoen keer gedownload. BeautyJournaals Laura testte de app al eens voor je uit.
De app laat je zien hoe de cosmetica van L’Oreal jou staat, zonder dat je deze eerst hoeft aan te schaffen. Naast een update van de app lanceerde L’Oreal tevens de variant Nail Genius, die het mogelijk maakt om in virtual reality verschillende kleuren nagellak uit te proberen.
My UV Patch
De My UV Patch van La Roche-Posay, de eerste stretchable huidsensor die UV-straling meet, werd ook getoond en uitgetest tijdens de vakbeurs. BeautyJournaal schreef hier vorig jaar al over. Bekijk ook het volgende filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=dntCyH92lK8