Cosmeticaclaims Gezicht Monique schrijft Natuurlijk 100% Pigmentvlekken Rimpels en slapte Voor hem

De organic cosmetica van Josh Rosebrook

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Waarom Josh natuurlijke cosmetica gezonder vindt

josh rosebrook organic skincareJosh Rosebrook. ‘ Hij is zo leuk,’ vertelde Maureen van Aken, de eigenaar van webshop Pure Beauty Boutique me. ‘ Je moet komen, als hij de 24ste april in Nederland is.’  Nou, kleine ondernemers met grote dromen en leuke concepten, daar ben ik altijd voor in.

‘Je lichaam herkent natuurlijke stoffen beter’

Dus vandaag, in Amsterdam, was Josh daar. Van origine kapper in Portland, USA, met grote affiniteit voor natuurljike producten, kwam hij ons zijn verhaal vertellen. Nog altijd zelfstandig, maar zeker niet klein meer, vertelde waarom hij het natuurlijke zoveel beter vindt. Vanwege de herkenbaarheid van stoffen voor het lichaam, de onschadelijkheid ervan, de fijne geuren, en het fijne huidgevoel. Het zijn natuurlijk argumenten waarvoor je gevoelig moet zijn, want wij kennen ook tal van synthetische producten waar vanuit gezondheidsoogpunt helemaal niets mis mee is en die ook heerlijk smeren en ruiken.

Organic is ook gewoon erg leuk

Organic is lifestyle, en organic is ook gewoon erg leuk. Zeker als er een charmant persoon achter schuil gaat, die de lef heeft zijn eigen ding op te zetten. Fijn verpakt en lekker ruikend.

josh rosebrook nutrient day cream non nano

Fan van zijn producten

Rosebrook werkte de afgelopen twintig jaar in Los Angeles in high end salons, en talloze celebs zijn fan van zijn producten. We name…Tori Spelling, Ellen DeGeneres, Martha Stewart, en ook het verkoopteam van Ophrah Winfrey Network loopt ermee weg.

Vanzelfsprekend zijn zijn producten regelmatig in toonaangevende modebladen te zien. Josh is hip.

Non-nano zink dagcreme

Vandaag kwam hij zijn nieuwste dagcreme product introduceren. Een Nutrient Day Cream, met ‘non-nano’ zinkoxide spf 30. Een volstrekt natuurlijke dagcreme met een wel heel erg leuke pay-off: no-nano. In principe is dit niet meer nodig, want vanaf zomer 2013 moet volgens de EU wetgeving op alle producten vermeld staan of er gebruik is gemaakt van nano technologie.

Dat zink is handig. Volgens Josh niet alleen omdat het hydratatieverlies in de huid voorkomt, het is ook een natuurlijk zonnefilter. Even testen, qua nano: inderdaad, het geeft een licht wittig waasje (de reden waarom nano gebruikt wordt – om dat transparant te maken). Never mind, je kunt het gewoon een beetje bijwerken met een bronzing powder. En als je trouwens een minuut of tien de tijd hebt, zie je het bijna volledig verdwijnen, op het fraaie licht metallic glansje na.

Een drie eenheid voor je gezicht

Josh adviseert om deze creme te combineren met eerst een hydrating accelerator die de huid als het ware opent en de huidspanning laat afnemen, waarna je het deep hydrating serum aanbrengt, en dan als finishing touch de nieuwe creme.

Het eerste product dat hij ontwikkelde was een cacao masker. In dit unplugged videootje dat ik vandaag opnam, hoor je hem erover vertellen:

Ik moet zeggen: organic gaat altijd recht je hart in. Je wordt er vrolijk van, de feelgood factor is echt 1000. Zo ook bij Josh.

Leuk om te weten: hij heeft ook haircare. Ik heb het gisteravond meteen met kapper en onze tester Ronald Kampmann even uitgeprobeerd. Het ruikt heerlijk naar citrusvruchten en thee en het is soft soft soft voor je haar.Heerlijk als je van milde stylingproducten houdt die je haar niet verzwaren en verstijven. Maar wie van echt glad en strak haar houdt zal toch siliconen nodig hebben.

Psst…let overigens bij het gebruik van zinkoxide producten wel erop dat je geen flashbacks op foto’s krijgt.

Je koopt Josh Rosebrook bij Pure Beauty Boutique online.

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

2 reacties

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.