• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Lichaam » Gezondheid » Elisah vertelt: Goodies scoren tijdens Like My Brand event

Archief artikel

Archief artikel

  • Gezicht, Gezondheid, Lichaam, Make-up, Nagels, Oogverzorging, Schone huid, Zakenpraat

Archief: Elisah vertelt: Goodies scoren tijdens Like My Brand event

  • 27 maart 2013

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Avondje ordinair gratis spullen scoren!

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Pascaud minerale foundation in poeder

Pascaud make-upproducten bestaan uit 100% zuivere pure mineralen van farmaceutische kwaliteit. De foundationpoeder is in maar liefst 7 tinten verkrijgbaar.
BEKIJK

Het bedrijf GoodieBagGirl organiseerde gisteren Like My Brand, een innovatief concept voor merken om te connecten met shakers & movers. De 100 meest invloedrijke vrouwen in mode- beauty en lifestyleland waren uitgenodigd om een avond lang te laten informeren door merken en bedrijven én tegelijkertijd tientallen goodies te scoren.

Slim van GoodieBagGirl om een event als Like My Brand te organiseren. Voor merken is het nog altijd lastig om vrouwen te bereiken. De vrouwonvriendelijke reclames (denk aan de Hornbach-reclame om vrouwen aan het klussen te krijgen, die werd na een paar dagen al uit de lucht gehaald) worden je om de oren gegooid. Vrouwenmarketing is een vak apart. Like My Brand is bijvoorbeeld zo’n concept dat wél aanslaat bij menig vrouw door te informeren en te inspireren én aan het einde van de rit je naar huis te laten gaan met een bomvolle goodiebag.

Hoe het werkt

Like My Brand maakt zich uniek door merken de mogelijkheid te bieden hun producten aan te prijzen aan een groep vrouwen met een breed netwerk d.m.v. speeddaten. Dat ging er verrassend georganiseerd aan toe; alle vrouwen werden in groepen van ongeveer acht mensen verdeeld die ieder bij een bepaald merk ’te gast’ waren. In tien minuten tijd (op de seconde af: na tien minuten ging de gong af) kreeg je iets te horen over het merk, mocht de producten testen en – heel belangrijk! – een goodie meenemen in je nog lege goodiebag. Naarmate de avond vorderde, werd die tas natuurlijk steeds voller. Merken en bedrijven die o.a meewerkten waren Philips, Hunkemoller, Vitamine Store, Dr. van der Hoog, Nescafé Dolce Gusto en Lassu Tandartsen.

Door het goodiebagconcept zorgt Like My Brand ervoor dat een merk alle aandacht krijgt doordat de bezoeker pas een goodie mee naar huis krijgt wanneer je de presentatie bijwoont. Slim. Vaak willen vrouwen alleen een gratis product scoren, maar wordt er geen aandacht besteed aan de informatie. Tijdens Like My Brand werd je ‘beloond’ door eerst te luisteren naar wat het merk te vertellen had. Na een kopje Nescafé Dolce Gusto kreeg je meteen het apparaat mee naar huis, na een praatje over supervitamines mocht je direct wat voedingssupplementen meenemen, net als een bon voor een gratis bikini bij Hunkemoller of een tas voor beautyspullen van Dr. van der Hoog. De tasjes waren niet aan te slepen!

De kracht van social media

Was de boodschap eenmaal overgekomen, dan werd het tijd om dit te delen met je omgeving onder het mom van ‘Get on give one’. Social media als Twitter en Facebook stonden tijdens Like My Brand centraal. Het begon als bij het toegangsbewijs die je voor aanvang moest tweeten of op je Facebookpagina moest posten, alleen dan kon je naar binnen. De gehele avond maakte je bij alle merken ook nog eens kans op een extra goodie om weg te geven aan bijvoorbeeld je Twitter of Facebookfollowers wanneer je volgers je tweet retweeten of reageren op je Facebookpost. Slim. Zo kreeg een merk extra exposure met één druk op de knop. Nog zo’n slimme zet: aan het einde van de avond kon je een enquête invullen over de avond. Leverde je deze in, dan kreeg nog nog een goodiebag. Slimme marketing. Wat vrouwen allemaal niet doen voor gratis goodies.

De avond was een succes, social media explodeerde, bezoekers gingen naar huis met overvolle goodiebags (let op het meervoud!) en sommigen werden zelfs met een private driver naar huis gebracht (want ja, op de fiets paste het immers niet). Like My Brand denkt erover na dit tweemaal per jaar te organiseren. Uiteraard hoopt BeautyJournaal er volgende keer bij te zijn!

Lees ook:

  • Testpanellid Alexandra bezocht onlangs de Huishoudbeurs waar ook van alles werd weggegeven
  • Lees hier alles over superfoods
  • Wat ook werkt bij vrouwen is de maandelijkse beautybox

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Nou dat is gelukt. Het is nu weer gewoon stil. Dank je wel.… Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Noortje
  • Dank Noortje, we weten het. Er ging iets fout met de video vertoningen, er … Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Redactie, Monique
  • Voor dat ik kan lezen hoor ik allerlei geluiden. Soms één van die van Mon… Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Noortje
  • Hi ladies, Ik ben gecertificeerd Oncologie Hand Verzorger #191315 gereg… Preventie! Zo behandelt de nagelstyliste nagels bij kanker behandelingen Tracy Anne Shelverton
  • Wat een mooi resultaat! Gewoon prachtig.… 3x behandeld met de Erbium Yag laser bij de Waterland Kliniek: dit is Debbie’s nieuwe huid! albert
  • Wat een mooi, eerlijk verslag, zo weet je toch wat beter wat je te wachten … 3x behandeld met de Erbium Yag laser bij de Waterland Kliniek: dit is Debbie’s nieuwe huid! Anna
  • Beste Albert, Dank voor jouw open- en eerlijkheid over wat je vindt van … Waarom moet Skinuals je eerste keuze zijn bij haaruitval en dunner wordend haar? We vertellen het! Samantha Jordaans
  • Ik vind het wel erg duur. Ik kan me moeilijk voorstellen waarom dit zoveel … Waarom moet Skinuals je eerste keuze zijn bij haaruitval en dunner wordend haar? We vertellen het! albert
  • Succes verder met je behandeling Janneke,, ik hoop zo voor je dat de verbet… Janneke’s dagboek deel 2 over haar TSW eczeem behandeling in Engeland: de terugval Ria
  • Top! Nou nog even ‘fantastisch op alles wat hij beloofd’ (Pillow Talk b… Anneloes test 5x smudge proof mascara: Maybelline, Dior, Essence, Tilbury en Hi Beautiful! E. Scheers

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen