Voor vrouwen vanaf 25 jaar

05:01 - 03:00
luistertijd 05:01 - leestijd 03:00

lookx energyLookx Energy

Pre Anti-aging, het klinkt veelbelovend. Vanaf 25 jarige leeftijd verandert er iets in de huid. De celdeling en ook de aanmaak van collegeen en elastine zullen  trager gaan verlopen. Kortom, de huidveroudering begint in te zetten. Een goede reden voor LOOkX om speciaal daarvoor de huidverzorgingslijn Energy te ontwikkelen.

De claim

Deze lijn zou er volgens LOOkX voor moeten zorgen dat de elasticiteit en stevigheid van je huid verbetert, oppervlaktelijntjes zouden verminderen en de huid zou beter gehydrateerd worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat iedere vorm van huidverzorging voor de huidveroudering echt in begint te zetten onder Pre Anti-aging valt, maar vooruit, het idee om daar een naam aan te hangen is eigenlijk best goed. Met mijn 29 jaar val ik in ieder geval in de doelgroep.

De producten

De Energy lijn bestaat uit vier producten: Energy daycream, Energy 24H cream,  Energy oil en Energy serum. Zoals ik van LOOkX gewend ben zien de verpakkingen er prachtig uit. De gele tekst op de clean ogende verpakking straalt frisheid uit, passend bij de doelgroep.

De Energy oil (€67,00) dient ’s ochtends gebruikt te worden, voor het aanbrengen van de dagcreme. Wat direct opvalt aan deze olie is de (voor mij) bijzonder onaangename geur. Het doet me denken aan de geur van lanoline (wolvet). Nadere inspectie leert mij dat dit geen ingrediënt van de olie is en bij later bespeur ik wel een vleugje citrus maar voor mij bij lange na niet voldoende.

Ik heb voor gezicht en hals aan drie druppels uit het makkelijk te doseren pipet voldoende en ervaar een enigszins vettig gevoel. Als ik ergens niet van hou dan is het dat. Een product voor overdag dat een “laagje” achterlaat. Dan moet ik er ook nog een creme overheen aanbrengen, waar ik voor wat betreft de geur erg blij mee ben, voor het gevoel iets minder. Twee belangrijke werkzame stoffen van de olie zijn Triticum Vulgare en Rozenbottelolie, rijk aan vitamine A, C en E. Een van de effecten die daarmee bereikt worden is het stimuleren van de doorbloeding en dat zorgt, samen met de glans van de olie, voor een huid met een frisse, gezonde uitstraling.

De dagcreme (€69,00)  is vrij dik van substantie. Iets waar ik, gezien mijn afkeer voor vettige laagjes, altijd wat huiverig voor ben. Verbazend dus eigenlijk dat deze creme, zelfs over de Energy Oil heen, vrij goed intrekt. Het geheel zorgt voor een satijnzachte huid die voor mij nog steeds te gevoed is voor overdag, maar er wel voor zorgt dat ik de neiging heb om steeds aan mijn huid te voelen. Zoals het hoort in een pre anti-aging product bevat bevat de creme zowel een UV-A als een UV-B filter en daarnaast een groot aandeel vitamine E in de vorm van kokosnootolie. De geur is heerlijk, citrusachtig en dus fris, maar niet te zwaar.

Voor het slapen gaan gebruik ik het Energy serum (€79,00)dat tot mijn verbazing een heel mooie gouden shimmer bevat. Aangebracht zie je er niets van terug en al was dat wel  het geval geweest, wie ziet dat als je gaat slapen? Juist.

Het serum komt in een praktisch en goed doseerbaar pompje en heeft een fijne  geur die subtiel aanwezig is. Het aanbrengen van de dunne substantie geeft een verfrissend “alsof je je net hebt gewassen” gevoel. Dit zou ik liever ’s ochtends ervaren wat ook de reden is dat ik de olie en het serum op een gegeven moment omgewisseld heb, een beslissing die me goed bevallen is. Verbazing viel me in ieder geval ten deel toen ik ontdekte dat het serum ook UV-filters bevat. Daar zie ik het nut niet direct van in.

Elly concludeert:

Zou ik deze producten opnieuw aanschaffen is de belangrijkste vraag.

Ik had hoge verwachtingen, maar ik kan niet zeggen dat deze waargemaakt zijn en dus moet het antwoord nee zijn.

Misschien komt het doordat ik mijn huid altijd goed onderhoud, maar ik merk niet dat mijn huid steviger is of minder lijntjes toont. Ook het vochtgehalte is niet beter of slechter dan voorheen. Mijn huid voelt fijn, comfortabel, maar ik zie geen spectaculaire veranderingen.

Daarnaast, eerlijk is eerlijk, de meeste vrouwen rond 25 jaar hebben niet het budget om producten in deze prijsklasse aan te schaffen. Ik ken in ieder geval weinig vrouwen van mijn leeftijd die het kunnen betalen en het daarnaast ervoor over hebben. Persoonlijk denk ik dat het een slimmere zet was geweest om goede producten voor een prijs te ontwikkelen die beter bij de doelgroep past.

Lees ook