shop Bumble & Bumble Invisible Oil Heat & UV Protective Primer Schoonheidsspecialiste Anastasia gebruikt deze haarprimer al meer dan vier jaar. Het is ideaal voor de fijne haarstructuur tegen pluizen en voor een verfijnde styling. Bekijken In 2011 hoor je er als bekendheid niet bij als je geen eigen geur hebt. Celebrities zijn overal – […]

04:24 - 02:38
luistertijd 04:24 - leestijd 02:38

In 2011 hoor je er als bekendheid niet bij als je geen eigen geur hebt. Celebrities zijn overal – dus ook in de parfumwinkel. Hoewel de markt voor celebparfums de afgelopen jaren een beetje indutte vanwege verzadiging blijven de producenten stug door gaan met hun celeb-lanceringen. En dat zouden ze niet doen, als ze toch telkens weer de behoefte bij de consument weten te stimuleren. En aspect zien we wel veranderen: celebs doen ook aan tweerichtings communicatie. Niet alleen via social media, maar dus ook via de line-extentions van hun eigen persoonlijkheid. Parfum is daar een handige tool voor.

Onthul….
Actrice Halle Berry brengt haar tweede parfum uit: Reveal. Grote steun en toeverlaat bij de ontwikkeling van de geur zou Richard Herpin van geurproducent Firmenich zijn geweest. Reveal wordt omschreven als een lichte fruitige geur met de top noten mimosa, perzik, honingmeloen en rode bessen. De hartnoten zijn iris, plumeria bloem en oranjebloesem. De basis noten van de geur zijn vetiver, kasjmierhout en huidmusk. Het flesje heeft een mooie vintage art deco stijl met een moderne twist en is geïnspireerd op Halle Berry’s favoriete kunstobject. Van alle introducties in dit rijtje vinden wij dit de meest warme en wat elegantere geur. Bekijk hieronder ook de commercial die erbij uit gebracht is: wij vinden hem prachtig – Halle is natuurlijk ook een waanzinnig mooie vrouw. Vanaf maart 2011 in de winkel.

Pure schittering…
Ook zangeres Celine Dion krijgt geen genoeg van eigen parfums. Haar nieuwe geur Pure Brilliance moet de glamour van de zangeres weerspiegelen. Het parfum is een fruitige geur die opent met een combinatie van peer, appel, groene bladeren en fresia. Het hart wordt gevormd door kamperfoelie en lelietjes-van-dalen. De fles is geïnspireerd op een smaragd en heeft ook bij Dion een vintage uitstraling. De geurnoot van peer is een opvallende bij eigenlijk alle hier besproken geuren. Peer is blijkbaar hot in de marketingconcepten van Coty Inc – momenteel. Wij weten niet zo goed waarom, maar omdat deze multinational net zoals andere grote tijgers wereldomspannend opereren en steeds vaker (nieuwe) groeimarkten aanboren met andere smaken, kan het voor komen dat je als doorgewinterde cosmeticagebruiker denkt ; Huh? Dit vinden ‘wij’ toch helemaal niet lekker’ of (in geval van huidcrème:) ‘wat moeten wij nu met een bleekmakende creme’  -terwijl de upper- en middleclass vrouwen in bijvoorbeeld India daar weer om smeken:-). Anuway- vanaf eind maart 2011 in de winkels.

JLo glamour
De koningin van de celebritygeuren is natuurlijk Jennifer Lopez. Lopez heeft zich de laatste jaren wat afzijdig opgesteld tegenover de media en heeft zich vooral op haar gezin gefocust. Maar zoals het persbericht al stelt:  Jennifer Lopez is weer helemaal terug. Ook al gaat het op acteer- en muziek gebied momenteel niet helemaal voorspoedig , ze kan altijd rekenen op haar geurlijnen. Haar nieuwste geur heet LA Glow by JLo.  Ook dit is wederom een zoet-fruitige geur, met topnoten als kers, pruim en braam. In het hart jasmijn, pioenroos en magnolia en een basis van musk, amber en iets van ‘tropische creme’. De geur moet de vibes van Los Angeles overbrengen en de insinuatie dat je je 24/7 in glamour kunt wentelen. De flacon is deze keer in roze met paars uitgevoerd.

Laten we eerlijk zijn, bij dit type parfums draait het niet om de innovatieve conceptualiteit van de geur maar om de naam die er aan verbonden is. De parfums zijn vaak algemeen lichtzoetige (en dit seizoen ook vooral..) fruitige geuren die mondiaal gewaardeerd kunnen worden door vooral jonge vrouwen. Bij celebritygeuren koop je letterlijk een imagobeleving – meer dan een geurbeleving. Celebrity geuren zijn bij uitstek marketingproducten. Maar ook dit is een van de unique selling points van cosmetica: uiteindelijk draait het vaak/meestal om de droom en of die nou tot uiting komt in een crèmeformule, een geur, een verpakking, een naam….It’s oke. De commercial met die adembenemende mooie vrouw die Halle Berry heet, maakt alles goed.

Lees ook ons artikel over romantische geuren die een verhaal vertellen . 

Lees ook