shop Iconic Elements Daycream met natuurlijk UVA filter Bescherm je huid 365 dagen per jaar tegen UVA-straling. Dit is echt zo belangrijk!   Bekijken Trésor Love De in 1990 gecreëerde Trésor van Lancôme is een klassieker. De nu al 20 jaar bestaande geur is nog even populair als in de jaren negentig. Dit komt onder […]

05:43 - 03:25
luistertijd 05:43 - leestijd 03:25

Trésor Love

De in 1990 gecreëerde Trésor van Lancôme is een klassieker. De nu al 20 jaar bestaande geur is nog even populair als in de jaren negentig. Dit komt onder andere door het verhaal wat om het parfum heen is gecreëerd. Een verhaal van liefde en eeuwige trouw. Neem nou de fles deze staat voor een kloppend hart gevuld met liefde en de ring om de hals weerspiegeld de vereniging van twee geliefde zielen. Daarnaast is Kate Winslet het gezicht van Trésor, in mijn ogen een van de meest geliefde vrouwen in de showbizz wereld. Vooral door haar authentieke uitstraling en ‘no-nonsense’ karakter ga ik weer in de liefde geloven zoals Trésor bedoeld. De geur is opgebouwd uit otto roos een destillaat wat afkomstig is uit de damascena roos.

Vernieuwing van Trésor

In 2007 kwam Lancôme met Trésor elixer, de toevoeging van perzik en vanille verzacht de geur en geeft een sensuele twist aan het hele liefdes verhaal. Wat het elixer ook zo bijzonder maakte was de uit swarovski geslepen fles. Dit najaar komt Lancôme met de varriant Trésor Love. Het verhaal van liefde en eeuwige trouw krijgt een nieuw hoofdstuk, namelijk dat van de ‘jonge vrouw’.

Trésor love

Lancôme borduurt verder op Trésor door bij Trésor Love een elastisch roosje om de hals te doen, die te dragen is als een ring. Een knap staaltje marketing om op deze manier een nieuwe generatie met Trésor te laten kennis maken. De geur heeft nog steeds als basis otto roos maar krijgt door de toevoeging van jasmijn een fris randje. Nectarine, bergamot, en peer zorgen dat Trésor Love een lumineuze zachtheid krijgt maar door te toevoeging van cederhout en musk wordt de geur toch heel modern. Dit alles maakt van Trésor Love een interessante varriant op de originele Trésor, tijd zal uitwijzen of Trésor Love de huidige generatie net zo kan boeien als Trésor deed.

Lanvin Marry Me

Het modehuis Lanvin heeft onderleiding van Alber Elbaz een ware ‘make-over’ ondergaan. Het eens zo stoffige Franse modehuis is helemaal ‘hip and happening’. Hierachter zit een slimme marketingstrategie die begon bij het aannemen van ontwerper Alber Elbaz en wordt onderstreept door de Lanvin voorH&M collectie die vanaf 23 november te koop is.

Marry Me

De vernieuwing is niet alleen te zien in de mode maar ook in de parfums. Dit najaar komt Lanvin met Marry Me, een parfum die de traditionele waarde van Jeanne lanvin (1867-1906) op een moderne manier interpreteert. Met Marry Me probeert Lanvin een liefdes verhaal neer te zetten die vooral draait om de vrouw. Haar finesse en vrouwelijkheid staan centraal.

De flacon en de geur

De flacon van het parfum is geïnspireerd op het karakter van het modehuis Lanvin, en heeft een aantal opvallende onderdelen. De dop is asymmetrische en abstract, duidelijk geïnspireerd op art deco. De opvallende roze strik, ontworpen door Alber Elbaz, moet de dop elegantie en finesse geven. De geur is opvallend door het gebruik van bittere sinaasappel en Arabische jasmijn. Marry Me wordt extra sensueel door de toevoeging van magnolia en rozenblaadjes en krijg door het gebruik van amber en musk iets opwindends. Het concept wat om Marry me heen is gecreëerd, is een interessante kijk op de moderne vrouw en het huwelijk.

Estée Lauder Senuous Noir 

Bij Estée Lauder Sensuous speelt de man geen rol. Een vrouw moet zichzelf sensueel vinden. Karyn Khoury, Senior Vice President van de afdeling Corporate Fragrance Development Worldwide van Estée Lauder, heeft zich daarom ook laten inspireren door het gedicht van Maya Angelou, ‘Phenomenal Woman,’ over de kracht die vrouwen eigen is. Een feministische inslag, in een wereld die bol staat van de (nog altijd, of weer terugkerende?) traditionele waarden, is een originele marketingcommunicatiestrategie voor parfum.

Estée Lauder Sensuous Noir

Dit najaar komt Estée Lauder met Senuous Noir. Estée Lauder heeft gebruik gemaakt van gesmolten hout, creme noir en patchoulie omhuld door een rijk boeket van bloemen die ’s nachts bloeien. Het resultaat is een rijkere, sensuele dimensie van de geur die signatuur is voor Sensuous. Estée Lauder probeert duidelijk de meerdere gezichten van de vrouw aan te spreken met de Sensuous parfumlijn.

Elk jaar komen er honderden nieuwe parfums op de markt, opvallen is daarom ook een ware kunst. Opvallen voor deze gevestigde modehuizen is niet het grootste probleem, belangrijk is dat het parfum ‘staying power’ heeft. Dit creëer je onder andere door een verhaal neer te zetten, door meer dan alleen de geur te communiceren. Per dag krijg je gemiddeld 2.000 tot 6.000 commerciële boodschappen te verwerken. Zorg maar eens als modehuis dat je daar tussen opvalt.

PHENOMENAL WOMAN
by Maya Angelou

Pretty women wonder where my secret lies
I’m not cute or built to suit a fashion model’s size
But when I start to tell them
They think I’m telling lies.
I say,
It’s in the reach of my arms
The span of my hips,
The stride of my step,
The curl of my lips.
I’m a woman
Phenomenally.
Phenomenal woman,
That’s me.

 

Bekijk hier ook nog ons videojournaal met de feestparfums van 2010!

[media id=103 width=620 height=350]

 

Lees ook