• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » De cijfers » NCV: Groeikansen in beauty voor kapitaalkrachtige 50+

  • De cijfers, Marketingtrends, Zakenpraat

NCV: Groeikansen in beauty voor kapitaalkrachtige 50+

  • 13 april 2018
  • Reageren
like
Homepage Dermafiller Patricia

geschreven door 

Redactie, Monique

En BeautyJournaal bedient die doelgroep met kwaliteitsproducten!

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Eucerin Sun Photoaging Control Fluid SPF50+

Eucerin Sun Fluid Anti-Age SPF 50+ beschermt tegen verbranden, ouderdomsvlekjes en droogtelijntjes
BEKIJK

Groeikansen in beauty vooral online en bij ‘empty nesters’

De Nederlandse Cosmetica Vereniging meldt in haar jaarverslag van 2017 dat de omzetgroei in de retail terugloopt door toegenomen promotiedruk, maar met de online kopen gaat het heel goed!

Lees ook

ua-anbos
ua-anbos
Beharing Cosmetisch medisch Couperose De cijfers Dermatologie Dermatologie Gezicht Gezichtsbeharing Klinieken Lichaam Pigmentvlekken Zakenpraat

Acne, camouflagetherapie en ontharing in 2021 vergoed door veel zorgverzekeraars

Leeftijd + kwaliteit = omzet

En, en dat vinden wij bij BeautyJournaal ook super interessant: de kapitaalkrachtig 50-tigers zijn de grootste omzet’pakkers’: zij hebben tijd en interesse en geld om geld te besteden aan hun uiterlijke verzorging. BeautyJournaal zit helemaal goed dus, wat wij bedienen juist deze mooie doelgroep, die voor ons breed beschouwd tussen de 30 en 60 jaar ligt.

  • De totaalmarkt van cosmetica laat in 2017 een groei van 1,5-2% zien, de totale consumptieve bestedingen bedragen ruim 2,6 miljard euro. De groei zit voornamelijk in het online retailen.
  • De zogenoemde ‘health en beautybranche’, waaronder de cosmeticabranche valt, behoort tot de top 5 branches met de grootste online bestedingen en groeit sterk.

10% van de geuren wordt online gekocht

De groei van de online verkoop is in absolute zin sterker dan de groei in de drogisterij en parfumerie, met ongeveer 44 miljoen euro groei. De groei van e-commerce zorgt voor een positieve ontwikkeling in diverse deelmarkten. De aankopen via online maken 4,4% uit van de totaal aankopen cosmetica. Op dit moment wordt al meer dan 10% van de geuren online gekocht, waarbij de selectieve geuren (parfumerie) harder groeien.

Retail gebukt onder ‘1+1’ aankopen

De omzet van cosmetica staat onder druk. De promotiedruk is nog verder toegenomen. Er zijn meer en ‘diepere’ promoties (bijvoorbeeld 1+1) en soms promoties op hele deelmarkten (alle shampoo’s of deodorants), hierdoor is waarde uit de markt gevloeid. In totaal wordt in personal care 39,2% (33,5% in 2016) in promotie verkocht.

Beauty & health horen bij elkaar

Belangrijk thema in het dagelijks leven voor de consument is gezondheid. Cosmetica speelt hierin een belangrijke rol met producten die bijdragen aan hygiëne, verzorging en welzijn. Belangrijkste kopers van persoonlijke verzorgingsproducten zijn ‘empty nesters’ (oudere gezinnen zonder kinderen), zij geven gemiddeld het meest uit aan cosmetica.

Lees ook

beauty award 2020
beauty award 2020
De cijfers Zakenpraat

Beauty Award 2020! Dit zijn de genomineerde salons en schoonheidsspecialisten!

50-tigers geven geld uit aan duurdere kwaliteitsproducten

De 50+kopers worden steeds belangrijker. Deze groep heeft meer tijd maar ook meer te besteden, zij kopen regelmatig en relatief dure cosmeticaproducten en zijn loyaal aan merken.  De verwachting is dat het belang ervan van 50+kopers tussen nu en 2030 verder zal groeien.

In het Jaarverslag 2017 van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) lees je meer over de belangrijkste marktontwikkelingen gebaseerd op gegevens van Nielsen en GfK. Het verslag is te downloaden via www.ncv-cosmetica.nl.

Lees ook

duco en mardge
duco en mardge
De cijfers Zakenpraat

Care Cosmetics neemt bedrijf van Mardge Pascaud over

Bekijk hieronder ook een video gemaakt over de omzetontwikkelingen in de Nederlandse markt, met sleutelfiguren uit de branche:

 

Wil jij voor je bedrijf meer weten over cosmeticatrends? Heb je hulp nodig je communicatiestrategie te bepalen? BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom is al 24 jaar journalist en kan als consultant het verschil maken voor je propositie. Mail haar op info@beautyjournaal.nl

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-anbos
ua-anbos
Beharing Cosmetisch medisch Couperose De cijfers Dermatologie Dermatologie Gezicht Gezichtsbeharing Klinieken Lichaam Pigmentvlekken Zakenpraat

Acne, camouflagetherapie en ontharing in 2021 vergoed door veel zorgverzekeraars

beauty award 2020
beauty award 2020
De cijfers Zakenpraat

Beauty Award 2020! Dit zijn de genomineerde salons en schoonheidsspecialisten!

duco en mardge
duco en mardge
De cijfers Zakenpraat

Care Cosmetics neemt bedrijf van Mardge Pascaud over

anbos-schild
anbos-schild
De cijfers Marketingtrends Zakenpraat

ANBOS crisis: geen doorgang HBO-opleiding schoonheidsspecialisten?

Homepage Rituals
Homepage Rituals
De cijfers Marketingtrends Zakenpraat

Rituals snelst groeiende bedrijf van Nederland

Homepage Halal Cosmetica
Homepage Halal Cosmetica
De cijfers Zakenpraat

Markt voor halal cosmetica 52 miljard dollar in 2025

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Zalig! Bekijk de video van mijn behandeling!

Januari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Video! Monique krijgt een fantastische facial van Sjoerd Vis met Maria Galland Paris

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Zo ik dacht dat deze rampspoed goed was om ook even aandacht te vragen voo… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond COSSkidsNederland
  • Hoi Jacomijn, dank voor je visie. Het is inderdaad erg belangrijk dat er me… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Redactie, Monique
  • Goed dat er aandacht blijft voor plastics in cosmetica in het belang van de… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Jacomijn Oerlemans
  • Beste Lien, de adresgegevens staan onderaan in het artikel, je kunt er op d… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Redactie, Monique
  • Hallo, ik ben op zoek naar een huisanalysetoestel en kwam terecht op observ… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Lien
  • Beste Laura, Bedankt voor je reactie en natuurlijk je keuze voor de Derm… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Annabelle
  • Oei Laura, hoe kan dat? We gaan het ook eens navragen bij Dermalogica.… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Redactie, Monique
  • Ik heb de flacon in november vorig jaar gekocht en heb er maar 3 maanden me… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Laura
  • Ik wist dit niet. Gelukkig nu wel. Ik heb geen Corona en gelukkig ook niet … Corona besmetting door make-up te delen? Noortje
  • Oh Noortje, wat zal je dat nu Ook missen? Ik kan ook niet wachten om weer … Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Redactie, monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen