Lippen Make-up Teint Zakenpraat

Bobbi Brown steunt het Kiva microkrediet voor vrouwen via make-up

redactie, Corine
Geschreven door redactie, Corine

Vrouwen in hun kracht in 24 landen!

Bobbi Brown zet haar female empowerment beweging voort!

Gister was het Internationale Vrouwendag en dat is voor veel cosmeticamerken een goede aanleiding om iets extra’s te doen voor hun – voornamelijk vrouwelijke – klanten. En presentje, een fijne korting… Bobbi Brown pakt het anders aan en richt zich niet zozeer op de Westerse vrouwen die het gemiddeld genomen toch goed hebben, maar vooral op de vrouwen elders in de wereld die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Female empowerment

Al bijna twee decennia zet Bobbi Brown Cosmetics zich daarom in voor goede doelen die zich voornamelijk richten op de positie van vrouwen. Zo heeft het merk via de Bobbi Brown Pretty Powerful Campaign for Women & Girls de afgelopen jaren bijvoorbeeld al samengewerkt met de non-profit organisaties Girl Rising en Dress for Success. Met als ultieme doel: female empowerment. Het in hun kracht zetten van vrouwen wereldwijd door een opleiding en een eigen inkomen mogelijk te maken, waardoor vrouwen op eigen benen kunnen staan en niet langer afhankelijk zijn.

In samenwerking met Kiva

Deze Internationale Vrouwendag zet Bobbi Brown de female empowerment beweging voort, door opnieuw een samenwerking aan te gaan met een internationale non-profit organisatie. In dit geval Kiva, een organisatie die al meer dan 2 miljoen vrouwen in 82 landen heeft voorzien van een microkrediet, dat deze vrouwen in staat stelt om een opleiding te volgen of een bedrijfje te beginnen.

Bobbi Brown staat volledig achter het werk van Kiva, omdat educatie en inkomen een belangrijke bijdrage levert aan het in hun kracht zetten van meisjes en vrouwen wereldwijd, zodat zij kunnen ontsnappen aan een uitzichtloze toekomst en armoede. Bobbi Brown doneert hiervoor een bedrag van 300 duizend Amerikaanse Dollar aan projecten van Kiva. Deze projecten zullen worden uitgevoerd onder de vlag ‘sponsored by Bobbi Brown on Kiva.org.’

Bobbi Brown hielp eerder al 782 vrouwen in 24 landen…

Dit is niet de eerste keer dat Bobbi Brown en Kiva hun krachten bundelen. Eerder al maakte Bobbi Brown Cosmetics samen met Kiva een microkrediet mogelijk voor 782 vrouwen in 24 landen. Doordat de microkredieten gemiddeld genomen binnen drie jaar terug worden betaald en opnieuw kunnen worden gebruikt door andere vrouwen, is het de verwachting dat binnen deze drie jaar de initiële investering van Bobbi Brown uiteindelijk het leven van 7500 en 15000 kinderen zal verbeteren.

De kracht van crowdfunding

Ben jij geïnteresseerd om een steentje bij te dragen aan de empowerment movement van Bobbi Brown en Kiva? Dan kan je op www.kiva.org door verschillende projecten scrollen en zelf uitkiezen aan welke vrouw je een lening wilt verstrekken. Is jouw bijdrage niet voldoende om aan het gevraagde bedrag te komen? Geen probleem, want Kiva verzamelt de individuele leningen, totdat middels crowdfunding het gevraagde bedrag is bereikt.

Zodra het door jou gekozen project winstgevend wordt en de vrouw in kwestie geld gaat verdienen, word je in termijnen terug betaald. Je kunt er dan voor kiezen om het bedrag in een project te investeren, of om je geld gewoon weer in eigen zak te steken.

Of koop de limited edition Pretty Powerful Pot Rouge

Met deze schitterende limited edition van de iconische Pot Rouge wil Bobbi Brown meer bewustzijn creëren voor het ‘empoweren’ van vrouwen wereldwijd. De Pretty Powerful teint is de perfecte multitasking kleur voor lippen en wangen, voor een vleugje kleur.

Bobbi Brown Pretty Powerful Pot Rouge is vanaf deze maand verkrijgbaar bij alle Bobbi Brown verkooppunten, waaronder de Bijenkorf

Over deze schrijver

redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.