• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Raken 1000 salons in Nederland gedupeerd door Neoderma?

  • Cosmeticaclaims, De cijfers, Marketingtrends, Monique schrijft, Zakenpraat

Raken 1000 salons in Nederland gedupeerd door Neoderma?

  • 8 september 2017
  • Reageren
like
neoderma peeling

geschreven door 

Redactie, Monique

En de dochter van de voormalig distributeur brengt een eigen lijn op de markt

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Pascaud Repair Complex nachtcrème

Monique is groot fan van dit serum en de ontwikkelaarster ervan, Mardge Pascaud, dus ook! Deze herstellende crème stimuleert de reparatie van collageen en elastine, zorgt voor betere werking van de huideigen reparatie-enzymen, helpt bij herstel na peelings, en geeft glow aan de huid. Met o.a. foliumzuur, B-vitamines, lactobacillus (probiotica) en betaglucanen.
BEKIJK

De salonwereld staat deze week op z’n kop door het nieuws dat het van oorsprong Cypriotische merk Neoderma, beroemd om haar kruidenpeeling en de Blue Blood gel, haar formuleringen en verkoopstrategie op de schop heeft gedaan, waardoor de prijzen van de producten tussen de 30% en 100% stijgen en de producten straks niet meer alleen in de salon, maar een aangepast assortiment ook in de retail te koop zal zijn.

Distributeur stopt met Neoderma

Het noopte distributeur Iwona Hettinga ertoe om te stoppen met Neoderma in Nederland en België, omdat ze

Lees ook

Homepage Max Factor Campagne
Homepage Max Factor Campagne
Marketingtrends Zakenpraat

Max Factor: Vrouwen niet begrepen door de beauty industrie

BeautyJournaal vrouwen in 2014 op reportage bij Neoderma in Den Haag

eenvoudigweg niet achter de strategische wijzigingen stond, aldus informatie die nu naar buiten komt.

Kruidenpeeling en Blue Blood gel meest verkocht

Met name de kruidenpeeling en de Blue Blood gel werden het meest afgenomen en verkocht in salons: zo’n 1000 in Nederland en 70 in België.

Omstreden conserveringssysteem met methylisothiazolinone

Dat de formules van Neoderma producten op de schop gingen, verbaast mij niet. Ik zag dit in 2014 al aankomen. Neoderma heeft vele jaren gebruik gemaakt van een conserveringsmiddel dat inmiddels zeer omstreden is geraakt: methylisothiazolinone.

We schreven in 2013 al dat steeds meer dermatologen in Europa in verweer gingen tegen gebruik van deze conserveerstof omdat het veel contact-allergische reacties opwekt bij mensen. In 2015 werd bekend dat de stof in de ban gedaan zou worden, en enkele landen zoals Denemarken maakten daar meteen werk van.

Lucht- en lichtdicht verpakt

Neoderma brengt nu een compleet herzien programma op de markt, waarbij de conservering zelfs heel grondig is aangepakt. Ik las in een communique van het bedrijf dat men nu gekozen heeft voor licht- en luchtdichte verpakkingen. Zo kun je dus conservering tot het minimum beperken, dan wel volledig achterwege laten. Dit soort verpakkingen zijn duur, en het zal mede de reden van de forse prijsverhogingen zijn nu.

Bredere afzetkanalen

Tevens verneem ik dat Neoderma de ambitie heeft om de retail in de te gaan. Dit is een trend die overigens in de wereld van professionele salonmerken al langer gaande is. Men wil de omzet en het marktaandeel vergroten onder invloed van grote golfbewegingen in de mondiale markten.

Lees ook

ua-confettihuid
ua-confettihuid
De cijfers Zakenpraat

De confettihuid: het gevolg van een teveel aan zonnestralen!

Jonge consumenten bereiken

Een belangrijke is de generatietheorie. Generatie X-ers en babyboomers zijn groot geworden met de merken uit de jaren 50 tot 80. Millenials zien dat als merken van hun ouders en grootouders en bestempelen het als oubollig. Millenials zijn belangrijk in het koopproces, want zij kopen namelijk het meest, en niet hun ouders. Zij zijn het meest gevoelig voor marketing en dus voor aankoopprikkels en zijn nog makkelijk te verleiden.

Als je als merk mondiaal de boot niet wilt missen, zul je dus groot in moeten zetten op deze jonge generatie en dat zijn veel merken de laatste jaren gaan doen, ook multinationals als Estee Lauder en L’ Oreal. We hebben ook luxe merken als Chanel en Dior zien verjongen. En we zien multinationals omgekeerd ook salonmerken opkopen (vanwege specifieke kennis en afzetkanalen) – denk aan L’ Oreal dat Decleor en Skinceuticals kocht, en Unilever Dermalogica bijvoorbeeld.

De Neoderma Light Peel

Met de focus op deze jongere doelgroepen zul je ook je afzetkanalen moeten herzien. Jongere vrouwen gaan minder naar de salon, tenzij voor snelle treats als wenkbrauwen, reiniging en ontharing, of wanneer er serieuze (acne) huidproblemen. Jonge vrouwen bereik je via hippe kanalen, die gerelateerd zijn aan mode. Dit zagen we ook in de pr-wereld gebeuren: cosmeticamerken gingen hun pr laten doen door pr-bureaus die van origine in de mode zaten.

Hippere communicatie

De communicatie moest hipper en sneller, weg van het technische communicatiepalet bij gespecialiseerde beauty-pr-bureaus die gewend waren om wetenschappers uit te nodigen op presentaties en hardcore lessen in huidbiologie te geven, alsof je lectures van een universiteit bij woonde. (Ben dankbaar dat tijdperk nog te hebben meegemaakt, want het deed voor mij de liefde voor mijn vak opbloeien!).

En, let’s face it, salons zijn er traditioneel niet zo goed in om producten, in tegenstelling tot behandelingen, te verkopen. Winkels zijn dat wel.

Lees ook

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

Online hoeft niet te bijten

Het umfeld verandert, en dat is mondiaal aan de gang. Ook online wordt steeds belangrijker. Jonge mensen zijn zo gewend om alles online te bestellen, je moet erin mee. Als salon hoor je een kleine webshop te hebben, als distributeur hoor je online faciliteiten voor je salons te hebben maar ook voor consumenten. Of dat kannibaliseert met de verkopen in de salon? Mogelijk, maar je kunt er niet omheen, en bovendien kun je dat heel eenvoudig oplossen: door een fee aan de salon in de buurt van de bestellende consument uit te keren. Ik ken al talloze merken die dat doen, en het is een fair play.

Copycats?

Inmiddels laat de voormalig distributeur het er ook niet bij zitten. Dochter Izabella Hettinga heeft een lijn op de markt gebracht onder de naam Decaar, bestaande uit producten die qua formulering veel weg hebben van de bestsellers van Neoderma, zo begrijpen we. Izabella laat ons schriftelijk het volgende weten: ‘Het merk Decaar is het resultaat van jarenlange studies door een team van wetenschappers in cosmetica. De formules zijn geherformuleerd met de laatste technologieën. Het is effectief en veilig. Het is waar dat Neoderma een aantal van deze formules de laatste jaren heeft gebruikt, maar nog nooit in de geavanceerde vorm als Decaar ze nu introduceert.’

Er is natuurlijk in de afgelopen decennia (25 jaar) een zeer respectabel groot netwerk opgebouwd en men zal dit graag behouden. Maar of je dat met copycats moet doen, en mag doen? Of is daar hier toch geen sprake van? Het leest als een spannende feuilleton, benieuwd hoe het gaat verlopen.

Neoderma hoofdkantoor heeft vanuit Cyprus aangeven op 28 september in Amsterdam een event te willen geven, ter kennismaking met de nieuwe producten, voor de salonhouders. 247 Cosmetics is de nieuwe distributeur voor Decaar voor Nederland.

  • BeautyJournaal maakte in 2014 leuke reportages over de Neoderma Peel.
like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Homepage Max Factor Campagne
Homepage Max Factor Campagne
Marketingtrends Zakenpraat

Max Factor: Vrouwen niet begrepen door de beauty industrie

ua-confettihuid
ua-confettihuid
De cijfers Zakenpraat

De confettihuid: het gevolg van een teveel aan zonnestralen!

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

ua-beautysector
ua-beautysector
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Tamara van Dam is druk met de FB-actiegroep Beautysector in de Kou

ua-suchen
ua-suchen
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Su Chen blijft vrolijk aanwezig op social media

ua-nieuws
ua-nieuws
Cosmeticaclaims Marketingtrends Zakenpraat

Nieuws in het kort! Bobbi Brown, Rituals, dr Hauschka, huidflora, fillers en Isa Hoes

5 reacties

  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    29 juli, 2020 om 11:41

    Beste S, ik weet niet of je een schoonheidsspecialiste of consument bent? Het beste kun je even contact opnemen met de distributeur voor Nederland: https://www.procosmetics.be/nl/home
    Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust.

    like
  • S schreef:
    24 juli, 2020 om 19:38

    Waar kan ik dr Scrammek kopen. Is het een kruiden peeling.

    Vrg

    like
  • Ann Sophie Vanwijnsberghe schreef:
    8 september, 2017 om 22:57

    Het spijtige aan groeiende businesses is dat kwaliteit teniet gaat en het salon daarvoor de prijs betaalt!!!
    Gelukkig zijn er alternatieven om deze onvoorzien omschakeling naar een ander merk te overbruggen.
    Een 100% natuurlijke kruidenpeeling, is zo een alternatief.
    De distributeurs uit Nederland en België geven speciale akties en voorwaarden om deze instituten uit de nood te helpen en een overbrugging te maken in de overstap naar een ander merk.

    like
  • Annette schreef:
    8 september, 2017 om 14:14

    De blue Blood gel is wel de bomb zo’n fijne creme

    like
  • Gerti schreef:
    8 september, 2017 om 13:27

    Goed artikel Monique. Neoderma heeft een oubollige uitstraling. Modernisering was nodig. Tja, licht- en luchtdichte verpakkingen zijn duurder maar daar vragen we met zijn allen om door conserveringsmiddelen als parabenen te verwerpen.
    Dit beleid kan voor de distributeur niet uit de lucht zijn komen vallen. Anders zou ze niet nu al met een eigen productenlijn bezig zijn. Voor salons een ander verhaal. Gelukkig zijn er veel mooie (salon)merken. Hoewel overstappen op een ander merk een niet voorziene investering vraagt.
    En voor de kruidenpeeling kan die van dr Schrammek een goed alternatief zijn.

    like

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • ik heb Combray nog wel even via mail gevraagd of ik mijn normale dagcreme m… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, ik heb contact gehad en men geeft er de voorkeur aan om via de ei… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen