• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Gezicht » Uit big data van Google blijkt een mega trend: het masker!

  • Droge huid, Gevoelige huid, Gezicht, Grove porien, Pigmentvlekken, Schone huid

Uit big data van Google blijkt een mega trend: het masker!

  • 17 mei 2017
  • Reageren
like
UitgelichteFoto

geschreven door 

redactie, Corine

Beauty introducties ontstaan steeds vaker uit Big Data gegevens

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Pascaud Innovative II vers gemaakt vitamine C serum

Deze vitamine C in poedervorm is het allerbeste dat we kennen! Je maakt het zelf vers aan. Hoog geconcentreerd en goed opneembaar. Je huidtonus wordt binnen een week veel mooier!
BEKIJK

Maskers zijn de laatste jaren wereldwijd steeds populairder geworden, aldus Google. Noem het gerust een globale trend. In dit artikel zoomen we in op de inzichten van internetgigant Google op het gebied van deze trend. Want het is verrassend wat je allemaal kunt afleiden uit zoektermen. Big data verklaart!

Zoektermen als basis

Lees ook

ua-combray
ua-combray
Brands we love Combray Cosmeticaclaims Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Marketingtrends Pigmentvlekken Rimpels en slapte Vette huid Voor hem Zon

Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress….

Google heeft onlangs een rapport gepubliceerd over beauty trends, waarin de wensen en behoeften van consumenten in drie grote wereldmarkten in kaart zijn gebracht: de Verenigde Staten, Frankrijk en Japan. Hiervoor onderzocht en vergeleek Google de meest gebruikte zoektermen in de periode van september 2014 tot september 2016 op het gebied van beauty. De zoekterm ‘maskers’ bleek een belangrijk thema te zijn, hetgeen betekent dat dit beauty product meer en meer de aandacht en interesse van consumenten wereldwijd heeft.

Wereldwijde verschillen

De masker trend vindt zijn oorsprong in Azië, in het bijzonder in Japan. De laatste jaren heeft de trend zich razendsnel wereldwijd verspreid. Google licht toe: “Maskers hebben een stevige plek veroverd op de Japanse beauty markt in de laatste vijf jaar. We zagen in deze periode ook een gestage toename van de trend in de Verenigde Staten en in Frankrijk, maar meer recent is de populariteit van maskers in deze twee maskers rap toegenomen. In Japan zelf is de trend inmiddels over zijn hoogtepunt heen en zien we de interesse van consumenten naar maskers langzaam aan afnemen.”

Top-3 huidproblemen

Het Google rapport brengt niet alleen de masker trend in beeld, maar ook de onderliggende huidproblemen die consumenten ertoe brengen om via Google naar maskers te zoeken. In zowel de Verenigde Staten als Frankrijk behoren acne, mee-eters en een vette huid tot de top-3 problemen van consumenten die Googlen naar maskers, terwijl in Japan de top-3 bestaat uit acne, pigmentatie en een gevoelige huid.

Lees ook

ua-karmelitaroutine
ua-karmelitaroutine
Geteste producten Gezicht Oogverzorging Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Zon

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Overigens staat het hydrateren van een droge huid in Frankrijk en de Verenigde Staten op de vierde plaats. In Japan maken consumenten zich als vierde vooral zorgen om het krijgen van een donkerder huid en pigmentvlekken.

Favoriet in de VS: ‘aard-ige’ maskers

Trends die hun oorsprong vinden in Japan, zoals maskers met houtskool, hebben inmiddels een stevige voet op Amerikaanse bodem gezet. Ook voor cleansers op basis van houtskool zal het niet lang meer duren tot deze een ware hit worden. Google: “In de Verenigde Staten tonen consumenten via Google meer en meer interesse in ‘aard-ige’ – of beter gezegd earthy – maskers met onder meer houtskool, klei en modder. Deze maskers worden het meest toegepast in het bestrijden van de top-3 huidproblemen, aangezien ze goed zijn in het verwijderen van overtollig vet en vuil.”

  • Tip: Lees hier Gerti’s review over Hannah’s Cleansing Clay

Franse consument peelt liever

Lees ook

ua-shop
ua-shop
Beschadigd of droog haar Droge huid Fijn haar Gevoelige huid Gezicht Haar Make-up Oogverzorging Rimpels en slapte Schone huid Stylen Vette huid Wenkbrauwen

Uit de BeautyJournaal shop: Biodroga MD, Pascaud, Color WOW en Combinal

In Frankrijk daarentegen, ligt de focus meer op het verwijderen van dode huidcellen, dan op het reinigen van de huid door vet en vuil te verwijderen. Google: “Consumenten zoeken vooral naar peelings en peelende maskers voor de top-3 huidproblemen die qua zoektermen gerelateerd wordt aan de masker trend.”

  • Tip: Lees hier Corine’s review over de 24K Gold Peel-Off Mask

Meer lezen over maskers op BeautyJournaal? Klik dan hier.

Bron 

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-combray
ua-combray
Brands we love Combray Cosmeticaclaims Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Marketingtrends Pigmentvlekken Rimpels en slapte Vette huid Voor hem Zon

Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress….

ua-karmelitaroutine
ua-karmelitaroutine
Geteste producten Gezicht Oogverzorging Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Zon

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

ua-shop
ua-shop
Beschadigd of droog haar Droge huid Fijn haar Gevoelige huid Gezicht Haar Make-up Oogverzorging Rimpels en slapte Schone huid Stylen Vette huid Wenkbrauwen

Uit de BeautyJournaal shop: Biodroga MD, Pascaud, Color WOW en Combinal

Homepage Roaccutane Fabienne
Homepage Roaccutane Fabienne
Dermatologie Gezicht Vette huid

Verhaal: Fabienne kreeg Roaccutane tegen haar zware acne

Homepage Karin Manders dol enthousiast over icoone®
Homepage Karin Manders dol enthousiast over icoone®
Cellulite Contourverbetering Gezicht Lichaam Rimpels en slapte

Karin Manders: dol enthousiast over icoone® Laser en Venus Freeze

Homepage Beauty Tips Korea
Homepage Beauty Tips Korea
Droge huid Gezicht Haar Rimpels en slapte Stylen Stylingtools

Fabienne spot 8 bizarre beauty tips uit Korea

2 reacties

  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    19 mei, 2017 om 00:05

    tsja….de wondere wereld van big data, het gaat er ook niet om wat nieuw is bij big data, maar waar op dit moment consumentenbehoeften liggen;-)

    like
  • Gerti schreef:
    18 mei, 2017 om 22:44

    Maskers zin toch niks nieuws. Ik zou eerder zeggen heel erg jaren 80, zeker de kleimaskers. Peelings, vitamine boosters. Dat is het nu. Sheet maskers misschien, die zijn hot.

    like

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • ik heb Combray nog wel even via mail gevraagd of ik mijn normale dagcreme m… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, ik heb contact gehad en men geeft er de voorkeur aan om via de ei… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen