• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Gezicht » Uit big data van Google blijkt een mega trend: het masker!

  • Droge huid, Gevoelige huid, Gezicht, Grove porien, Pigmentvlekken, Schone huid

Uit big data van Google blijkt een mega trend: het masker!

  • 17 mei 2017
  • Reageren

geschreven door 

redactie, Corine

Beauty introducties ontstaan steeds vaker uit Big Data gegevens

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum hoort in elke huidverzorging! Pakt zonschade aan zoals rimpels en pigment, en zink remt de talgproductie iets, en de grove poriestructuur.
BEKIJK

Maskers zijn de laatste jaren wereldwijd steeds populairder geworden, aldus Google. Noem het gerust een globale trend. In dit artikel zoomen we in op de inzichten van internetgigant Google op het gebied van deze trend. Want het is verrassend wat je allemaal kunt afleiden uit zoektermen. Big data verklaart!

Zoektermen als basis

Lees ook

Loading...
Homepage Roaccutane Fabienne
Homepage Roaccutane Fabienne
Gezicht

Verhaal: Fabienne kreeg Roaccutane tegen haar zware acne

Google heeft onlangs een rapport gepubliceerd over beauty trends, waarin de wensen en behoeften van consumenten in drie grote wereldmarkten in kaart zijn gebracht: de Verenigde Staten, Frankrijk en Japan. Hiervoor onderzocht en vergeleek Google de meest gebruikte zoektermen in de periode van september 2014 tot september 2016 op het gebied van beauty. De zoekterm ‘maskers’ bleek een belangrijk thema te zijn, hetgeen betekent dat dit beauty product meer en meer de aandacht en interesse van consumenten wereldwijd heeft.

Wereldwijde verschillen

De masker trend vindt zijn oorsprong in Azië, in het bijzonder in Japan. De laatste jaren heeft de trend zich razendsnel wereldwijd verspreid. Google licht toe: “Maskers hebben een stevige plek veroverd op de Japanse beauty markt in de laatste vijf jaar. We zagen in deze periode ook een gestage toename van de trend in de Verenigde Staten en in Frankrijk, maar meer recent is de populariteit van maskers in deze twee maskers rap toegenomen. In Japan zelf is de trend inmiddels over zijn hoogtepunt heen en zien we de interesse van consumenten naar maskers langzaam aan afnemen.”

Top-3 huidproblemen

Het Google rapport brengt niet alleen de masker trend in beeld, maar ook de onderliggende huidproblemen die consumenten ertoe brengen om via Google naar maskers te zoeken. In zowel de Verenigde Staten als Frankrijk behoren acne, mee-eters en een vette huid tot de top-3 problemen van consumenten die Googlen naar maskers, terwijl in Japan de top-3 bestaat uit acne, pigmentatie en een gevoelige huid.

Lees ook

Loading...
ua-cellics2
ua-cellics2
Gezicht

‘Alleen collageen slikken is niet genoeg, daarom gebruiken wij Cellics’, zegt Lindsay van KNAP

Overigens staat het hydrateren van een droge huid in Frankrijk en de Verenigde Staten op de vierde plaats. In Japan maken consumenten zich als vierde vooral zorgen om het krijgen van een donkerder huid en pigmentvlekken.

Favoriet in de VS: ‘aard-ige’ maskers

Trends die hun oorsprong vinden in Japan, zoals maskers met houtskool, hebben inmiddels een stevige voet op Amerikaanse bodem gezet. Ook voor cleansers op basis van houtskool zal het niet lang meer duren tot deze een ware hit worden. Google: “In de Verenigde Staten tonen consumenten via Google meer en meer interesse in ‘aard-ige’ – of beter gezegd earthy – maskers met onder meer houtskool, klei en modder. Deze maskers worden het meest toegepast in het bestrijden van de top-3 huidproblemen, aangezien ze goed zijn in het verwijderen van overtollig vet en vuil.”

  • Tip: Lees hier Gerti’s review over Hannah’s Cleansing Clay

Franse consument peelt liever

In Frankrijk daarentegen, ligt de focus meer op het verwijderen van dode huidcellen, dan op het reinigen van de huid door vet en vuil te verwijderen. Google: “Consumenten zoeken vooral naar peelings en peelende maskers voor de top-3 huidproblemen die qua zoektermen gerelateerd wordt aan de masker trend.”

  • Tip: Lees hier Corine’s review over de 24K Gold Peel-Off Mask

Lees ook

Loading...
ua-cellics
ua-cellics
Gezicht Lichaam

Met Cellics wordt innemen van huidsupplementen pas echt makkelijk

Meer lezen over maskers op BeautyJournaal? Klik dan hier.

Bron 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
Homepage Roaccutane Fabienne
Homepage Roaccutane Fabienne
Gezicht

Verhaal: Fabienne kreeg Roaccutane tegen haar zware acne

ua-cellics2
ua-cellics2
Gezicht

‘Alleen collageen slikken is niet genoeg, daarom gebruiken wij Cellics’, zegt Lindsay van KNAP

ua-cellics
ua-cellics
Gezicht Lichaam

Met Cellics wordt innemen van huidsupplementen pas echt makkelijk

UA-FACEYOGA
UA-FACEYOGA
Gezicht

Yoga voor het gezicht werkt. Gymnastiek tegen fijne lijntjes + video’s!

ua-cellics
ua-cellics
Gezicht

Cellics beschermt het steunmatras van je huid: van binnenuit! Je ziet het!

Homepage Venus Freeze Plus Els van Meenen
Homepage Venus Freeze Plus Els van Meenen
Gezicht Lichaam

Els van Meenen: met Venus Freeze Plus binnen 2 weken effect bij huidverslapping!

2 reacties

  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    19 mei, 2017 om 00:05

    tsja….de wondere wereld van big data, het gaat er ook niet om wat nieuw is bij big data, maar waar op dit moment consumentenbehoeften liggen;-)

  • Gerti schreef:
    18 mei, 2017 om 22:44

    Maskers zin toch niks nieuws. Ik zou eerder zeggen heel erg jaren 80, zeker de kleimaskers. Peelings, vitamine boosters. Dat is het nu. Sheet maskers misschien, die zijn hot.

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

1 minuut met dokter Frodo: Botox helpt tegen hoofdpijn, maar Botox kan ook hoofdpijn geven…

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen