Het hart van L’Oréals educatieprogramma

02:34 - 01:32
luistertijd 02:34 - leestijd 01:32

L’Oréal opent nieuwe award winning academy voor professionals

L’Oréal Nederland opent met de divisie Professionele Producten haar deuren van de nieuwe en high technology Academy. De Academy is het hart van L’Oréal’s educatieprogramma waar jaarlijks meer dan 5.000 trainingen verzorgd worden. L’Oréal heeft als doel het niveau van een complete branche van Nederlandse Hair Artists en Skincare Specialisten naar een hoger level te tillen.

Digitale connectie

Guido Matta, architect afkomstig uit Milaan, heeft een digitale en duurzame ruimte ontworpen die beschikt over de modernste communicatie technologieën, die het mogelijk maken internationaal ‘connected’ te zijn. De Academy beschikt over verschillende digitale middelen. Met 15 flatscreens wordt door middel van narrow casting aandacht geschonken aan merkbeleving en inspiratie.

De diverse camera’s maken het mogelijk om webinars op te nemen of op korte termijn een seminar vanaf afstand via live streaming te volgen. Daarnaast dienen een high speed Wi-Fi netwerk en de ‘selfie wall’ voor een optimale connectie met social media. Hiermee maakt L’Oréal zich klaar voor de toekomst.

Naast digitaal en modern ook een warme sfeer

Matta heeft zich bij het ontwerpen van de academie gericht op het digitale tijdperk, moderniteit, duurzaamheid, licht en geluid, maar ook het creëren van een warme sfeer. Een op maat gemaakt technologisch lichtplan is per educatieruimte ontwikkeld om optimaal gebruik te kunnen maken van het daglicht. Er zijn geluidswerende materialen gebruikt in het plafond om een juiste akoestiek te creëren. Zowel het licht als het geluid worden beide aangestuurd via tablets. Matta heeft bij deze gebruik gemaakt van moderne en duurzame materialen. Ook dit is voor L’Oréal een belangrijk speerpunt bij de ontwikkeling van deze Academy.

Award winning

Tijdens de Integrated Systems Europe (ISE) vakbeurs, die van dinsdag 7 februari tot en met vrijdag 10 februari plaatsvond in de RAI te Amsterdam, werd de Digital Signage Award 2016 uitgereikt. L’Oréal Nederland en ALGO Audiovisueel hebben de Award in de categorie ‘Meest Aansprekende Audiovisueel Project 2016’ in ontvangst genomen. De nieuwe L’Oréal Academy wordt erkend om z’n eenvoud, de vele audiovisuele mogelijkheden en voorbereid te zijn op de toekomst.

Meer interessant zakennieuws:

Lees ook