…..om de internationale Trendvision Awards 2016 te winnen!

04:57 - 02:58
luistertijd 04:57 - leestijd 02:58

Elk jaar organiseert Wella voor alle kappers uit de hele wereld de spectaculaire Trendvision Awards. Vorig jaar was ik er ook bij in Berlijn, dat leuke verslag lees je hier nog eens. Kappers kunnen prijzen winnen voor unieke haarkleuringsprestaties en stylingcreaties.

Voorafgaand aan die grote internationale show, organiseren alle deelnemende landen ook hun eigen awards, waarvan de winnaars worden afgevaardigd naar de big awardshow. Afgelopen zondagavond organiseerde Nederland haar nationale awardshow tijdens het Wella Icons of the Hair Industry evenement, waarbij alle hotshots onder de Wella kappers uit Nederland en Belgie ook shows gaven, waaronder mijn favoriete kapper Mark van Westerop van Pro Solo uit Alkmaar, meervoudig Hairdresser of the Year winnares Hester Wernert-Rijn van Mogeen uit Amsterdam (beide zijn ook internationaal ambassadeur voor Wella en werken mee aan fashionshows). Bijzonder zijn ook altijd de shows van Sebastian kappers, high-tech en cult.

Maar welke Nederlandse en Belgische toppers gaan naar Barcelona, waar de internationale wedstrijd in november gehouden wordt?

Wouter van Maarseveen van Perfect Hair & Make-Up Weesp en Tirza Sas van Yes! Hoorn wonnen de Gold Awards in de categorieën Creative Vision en Color Vision.

Links Wouter van Maarseveen met model en rechts Tirza Sas met model (paarse look)

Ook werden de winnaars van de TrendVision 2016 Award België bekend gemaakt. Katrien van Looveren (Salon Sanké) won Gold in de categorie Creative Vision en Christelle Robaye (Salon Ariake) mocht de Gold Award in de categorie Color Vision mee naar huis nemen.

WELLA organiseerde dit jaar voor de derde keer het spectaculaire ‘Icons of the Hair Industry’ evenement waarin het publiek getrakteerd werd op inspirerende shows en trendpresentaties van zowel Wella Professionals als Sebastian Professionals.

Hester Wernert-Rijn, International Ambassador Wella Professionals en Hairdresser of the Year 2011, 2012 en 2016, presenteerde haar persoonlijke visie op de Bronde Luxe Collection Autumn/Winter 2016 Collection van Wella Professionals. Door te spelen met verschillende vloeiende kleuren en opvallende texturen toonde ze een breed spectrum aan kapsels: van extreme haute couture creaties tot draagbare ready-to-wear kapsels. Ze liet hiermee zien hoe ook de meest bijzondere haarcreaties afgebouwd kunnen worden naar natuurlijke everyday looks en zo kunnen dienen als inspiratie voor in de salon.

Het Sebastian International Artist Team, bestaande uit Marylle Koken (Noord-Amerika), Reto Camichel (Zuid-Afrika) en La Toya Velberg (Nederland), liet zich inspireren op streetwear en body art en toonde op unieke wijze de autumn/winter 2016 collectie van Sebastian, ECLECTIC COLLECTION. Leidende draad van de show was het belang van individualisme en zelfexpressie, thema’s die duidelijk terugkwamen in de stoere, punk-achtige kapsels waarin bijzondere materialen verwerkt waren.

Team Bobhead Creative Hairdressers uit België was verantwoordelijk voor een kleurrijke en creatieve show waarin felle kleuren en geometrische vormen de boventoon voerden. Het Bobhead team toonde een rijke variatie aan kapsels en kleuren: van pastel tot neon en finger waves tot mohawks en buzz cuts. De spectaculaire presentatie boeide dan ook van begin tot eind.

Darren Ambrose, British Hairdresser of the Year 2015/2016, vervolgde de show met zijn interpretatie van de Bronde Luxe Collection Autumn/Winter 2016 collectie. Tijdens deze presentatie maakte Darren Ambrose slim gebruik van verschillende ruige texturen, kleuren en lengtes en creëerde zo een show die zowel duister als glamorous was. Opvallend was de veelzijdigheid van de looks: modellen toonden vintage krullen, vlechten, gewafeld haar en dip dyes, allemaal afgemaakt met een edgy styling.

Stephen Moody WELLA Global Creative Director North America & Cuozzo Studio For Hair Aruba & North America, creëerde samen met het WELLA Education team een show met als thema ‘Shades of Grey’ waarin modellen van alle leeftijden het publiek lieten zien dat grijs in veel verschillende schakeringen komt, van beige tot blauw. Dankzij een bijzondere combinatie van grijs en pasteltinten, afgewisseld door fellere kleur accenten, bewees het WELLA Education Team dat de grey hair trend nog lang niet voorbij is.

Mark van Westerop, Endorser van Wella Professionals en Hairdresser of the Year 2014, sloot de avond op spectaculaire wijze af. Tijdens een eigenzinnige en mysterieuze show werden artistieke en high fashion haarcreaties afgewisseld door draagbare kapsels en sexy big hair. Mark van Westerop trakteerde het publiek hiermee op zijn eigen moderne interpretatie van de voortdurende creatieve reis die elke stylist ondergaat. Ook hier speelde zelfexpressie een grote rol.

Lees ook