• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » De cijfers » Trend: tiener beauty workshops

Archief artikel

Archief artikel

  • De cijfers, Lippen, Make-up, Marketingtrends, Nagels, Ogen, Psychologie, Teint, Zakenpraat

Archief: Trend: tiener beauty workshops

  • 24 oktober 2014

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

In Japan gaan tieners op workshop voor nailart en facials

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Africa Organics Baobab shampoo en conditioner

Onze tester en schoonheidsspecialiste Karmelita gaf dit setje maar liefst een 10! En dat is echt een unicum als je weet dat zij heel fijn krullend maar ook veel haar heeft dat snel pluizig wordt.
BEKIJK

Jong geleerd, oud gedaan, is de tiener workshop de toekomst?

Volgens marktonderzoeker Canadean investeert cosmeticabedrijf Shiseido in jonge meisjes en hun natuurlijke affiniteit met cosmetica. Denk hierbij aan kinderen tussen de 9 en 15 jaar. In Japan werden deze zomer de eerste tiener schoonheidssalons geopend. Hier kunnen de meiden workshops in nailart en huidverzorging krijgen.

Tienersalons in Japan

Dit is volgens Canadean niet de eerste keer dat Shiseido zich op deze jonge consumenten richt. Op haar website staan al verschillende tutorials gericht op kinderen. Volgens Catherine O’Connor, senior analist bij Canadean, laat Shiseido’s zet zien dat de vergrijzing in de wereld er voor zorgt dat veel merken hun focus verschuiven naar de behoeften van senioren of juist naar jongeren omdat dit mogelijkheden biedt.

Tieners zorgen voor 10% marktaandeel

Shiseido’s initiatief richt zich op een groeiende markt van kinderen die al op jonge leeftijd interesse hebben in beautyproducten. Kinderen van 9 jaar en jonger zijn volgens Canadean verantwoordelijk voor 9,5% van de consumptie van make-up en huidverzorging wereldwijd. 10-15 jarigen zijn goed voor 7,1% van de consumptie. Deze twee leeftijdsgroepen zijn samen goed voor zo’n 13,8 billion dollar wereldwijd in 2013. Dit zou volgens Canadean in 2018 zelfs stijgen naar 18,1 billion dollar.

Trend: maatwerk producten die je zelf mixt n matcht

Om ouders te stimuleren producten voor hun kinderen te kopen, moeten merken speciaal voor kinderen ontwikkelde marketingstrategieën ontwikkelen. “In onze enquete gaven ouders aan dat een product dat leeftijdsgeschikt is de doorslag zou geven bij het kopen van producten voor hun kinderen. Daarnaast gaven ouders aan dat hun kinderen de voorkeur geven aan producten die gepersonaliseerd zijn”, vertelt Catherine O’Connor.

Voorzichtig met dominante beauty beeld propaganda

Toch zullen merken voorzichtig moeten zijn met de manier waarop ze kinderen benaderen. “Cosmetische producten voor kinderen moeten gekoppeld worden aan onderwerpen als plezier maken, voor jezelf zorgen en hun individualiteit laten zien. Marketeers moeten heel voorzichtig zijn met het naar buiten brengen van reclame-uitingen. Kinderen moeten er geen zelfbeeld issues van krijgen en de merken moeten de kinderen niet het gevoel geven dat fysieke schoonheid hun doel moet zijn”, licht Catherine O’Connor toe.

Bron GCI Magazine

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Ik heb deze geur ook van Elie Saab en de geur is geweldig. Zomers, fris, bl… Dian test het frisse Elie Saab Girl of Now Lovely parfum met fruitjes en amandel Angela
  • Waarom zet je de naam van de creme hier gewoon niet bij?… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Veronique
  • Ik ben al heel lang aan het twijfelen wat ik nou eens met mijn haar wil doe… Haartrend alert! De Franse Balayage Shadow van L’Oréal Professionnel Imagekapper
  • Beste Jacqueline, dank voor je feedback. We hebben de bron van alle informa… Vijf mythen over lipoedeem ontkracht! Deel 3: lipoedeem is een progressieve ziekte Redactie, Monique
  • Ook nu weer foutieve informatie in dit artikel. LPG, MLD en andere behandel… Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Else Vlieland
  • Kan dit artikel alstublieft worden aangepast?! Teveel onjuiste informati… Vijf mythen over lipoedeem ontkracht! Deel 3: lipoedeem is een progressieve ziekte Jacqueline
  • Nou dat is gelukt. Het is nu weer gewoon stil. Dank je wel.… Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Noortje
  • Dank Noortje, we weten het. Er ging iets fout met de video vertoningen, er … Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Redactie, Monique
  • Voor dat ik kan lezen hoor ik allerlei geluiden. Soms één van die van Mon… Editor picks! Favoriete nieuwkomers van Monique deze maand! Noortje
  • Hi ladies, Ik ben gecertificeerd Oncologie Hand Verzorger #191315 gereg… Preventie! Zo behandelt de nagelstyliste nagels bij kanker behandelingen Tracy Anne Shelverton

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen