Door kappers, voor kappers…

02:18 - 01:23
luistertijd 02:18 - leestijd 01:23

Creative director Piet-Jan Duivenvoorden en business director Bob Jansen introduceerden onlangs het nieuwe kapperconcept NYCE (New York Cosmetic Experience) in Nederland, een eigenzinnig merk dat in de hele wereld wordt gebruikt door kappers die willen creëren wat ze bedenken. Het is een concept dat alles heeft om vanuit vakmanschap te creëren en te inspireren.

Tijdens de introductie Amsterdam konden alle aanwezige kappers een kwartier lang producten konden voelen en ruiken. Erna stond een haarshow op de planning waar NYCE’s nieuwste voorjaar-zomercollectie 2013 werd gepresenteerd.

Voor Piet-Jan Duivenvoorden en Bos Jansen is het droom die uitkomt. Zo vertelt Duivenvoorden: “Je vraagt je zo vaak af, hoe je dat wat je in je hoofd bedenkt ook kunt maken. Mij werd verteld dat je slechts met 55 kleurbuizen (geen tubes) en 7 verschillende ontwikkelaars alle kleuren zou kunnen maken die je maar wil. Ik ben gaan experimenteren en van de ene verbazing in de andere gevallen door de ongekende mogelijkheden. Iedere klant is voor mij nu een leeg schilderij, waar ik unieke resultaten mee kan behalen. Iedere demonstratie die ik geef, geeft een boost aan inspiratie aan de kappers waar ik mee werk. Zij kunnen creëren en dat is waarom ik kapper ben geworden en nu dus creative director. Kappers zijn artiesten en creëren geeft energie.”

Hoe het concept voor kappers werkt? Bob vertelt: “What you want, is what you get.
Je bestelt dat wat je nodig hebt en niet meer. ‘s Middags voor 16.00 bestel je de producten en deze heb je de volgende dag in huis. We verplichten de kappers niet grote aantallen te bestellen of verplichte acties af te nemen, die in onze ogen niet bijdragen aan het succes van hen. Geen gratis fietsen of TV ‘s maar inkoop punten sparen voor trainingen, seminars en inspiratie reizen naar Italië, zodat je met eigen ogen kunt zien waar de producten gemaakt worden of New York naar de oorsprong van NYCE.”

Meer informatie vind je op de website van NYCE.

Lees ook:

Lees ook