Dove ontwikkelde app om je mening te geven over beauty ads

01:32 - 00:55
luistertijd 01:32 - leestijd 00:55

Vrouwen worden dagelijks geconfronteerd met negatieve advertenties die hun zelfbeeld beïnvloeden en onzekerheden versterken, stelt cosmeticaproducent Dove. Daarom heeft Dove een app ontwikkeld en aan Facebook gekoppeld waarop je beautyadvertenties eigenhandig mag manipuleren naar een beeld dat jou wel aanstaat. Dove noemt het ‘ terugvechten tegen negatieve advertenties over bijvoorbeeld dikke buiken en vetrollen.’

Uit onderzoek dat in opdracht van Dove werd uitgevoerd door StrategyOne i.s.m. professor Susie Orbach (London School of Economics) en medewerkster van Dove onder meer dan 6.400 vrouwen uit 20 landen tussen de 18 en 64 jaar, onder wie 300 vrouwen in Nederland, blijkt dat slechts 43% van de Nederlandse vrouwen zeker is over haar uiterlijk.  De Dove Ad Makeover-campagne past binnen de missie van Dove om een wereld te creëren waarin schoonheid een bron van zelfvertrouwen is en niet van onzekerheid. Deze unieke campagne zal de gehele maand maart lopen en wordt wereldwijd gelanceerd.

Dove laat weten dat haar app de eerste in zijn soort en de potentie heeft om miljoenen vrouwen met positieve berichten te bereiken. Teksten als ‘Jouw verjaardagsoutfit staat je goed’, ‘Elk lichaam is mooi’ en ‘Hallo schoonheid’, zijn voorbeelden van de positieve berichten over echte schoonheid die vrouwen in heel Nederland kunnen versturen en ontvangen. De Dove Ad Makeover-applicatie is te vinden op de Dove Facebookpagina.

Wij zijn benieuwd wat jij ervan vindt?

 

Lees ook