shop Dermalogica Phyto-Nature Firming Serum Het mooiste egaliserende en verstevigende serum dat we nu kennen! Monique is erg onder de indruk van het prachtige huideffect en de verzachtende, voedende eigenschappen. Bekijken Janzen…janzen, eh, is dat Nederlands? Wat is het voor bedrijf, dat roomsprays en geurkaarsen en linnen levert en waarover we ineens een persbericht krijgen? […]

03:24 - 02:02
luistertijd 03:24 - leestijd 02:02

Janzen…janzen, eh, is dat Nederlands? Wat is het voor bedrijf, dat roomsprays en geurkaarsen en linnen levert en waarover we ineens een persbericht krijgen? Bij navraag bij het persbureau leren we dat meer journalisten zich dit hebben afgevraagd. We krijgen een interview toegestuurd uit Drogisterij Weekblad. Daaruit blijkt dezelfde vraag.

Janzen is een Nederlands bedrijf, van ondernemer Gertjan Schot, opgericht in 2005. Het bedrijf is niet naar hem vernoemd, hij wilde een fijne Hollandse naam met een twist, want de Z staat voor Zen. Schot begon zijn onderneming met homegoodies  bij lifestyle winkels maar van lieverlee kwamen daar vanaf 2011 steeds meer parfumerieën bij en drogisterijen. Home werd uitgebreid met geuren voor in huis, en de collectie is inmiddels bij 225 vooral zelfstandige winkels in ons land te vinden.

Parfum is key in het assortiment: er zijn nu zes geurlijnen:

Cedar & Sandalwood

Een ongerept bos – zuiver en met zeldzame nuances.
Aards
Hars en houtsnippers, atlasceder en balsamico’s van Australisch sandelhout in combinatie met guayacan en teakhout.

Bergamot & Tonka beans
Fris-warm, een intuïtieve mix van licht en intens.
Rijkdom
Levendig bergamot met warme, zoete tonkabonen, hete kruiden en tropische schorsen.

Patchouli & Blue Cedar
Hout en fruit, met een natuurlijk zoetje & zuurtje.
Intuïtie
Ruige patchouli omringd door blauwe ceder, aangevuld met fruitige noten en citrus.

Exotic Flowers & Saffron
Pure luxe in een geur die plaats en tijd reset.
Optimisme
De aandacht van warm amber, vermengd met stoer saffraan, kruiden en exotische bloemen.

Jasmine & Ylang-Ylang
Pure verleiding – zacht en teder. Bloemblaadjes en exotische essences.
Liefde
Witte bloemen, waaronder jasmijn, samen met zachte gardenia, anjer en de verleiding van ylang-ylang.

Fresh Rose & Mandarin
Een lange zomerdag, onweerstaanbaar zinnenprikkelend.
Geluk
Bloemen, fruit en vanille… de hartstocht van jasmijn en roos.
Met een vleugje kokosnoot, bergamot, zonnige heliotroop en sandelhout.

De geuren zijn ontwikkeld in Grasse en worden ook in West-europa geproduceerd. Schot mikt met zijn producten vooral op het cadeau assortiment in een winkel. Betaalbare cadeaus, want de prijzen varieren van 7,95 voor een douchegel tot 19,95 voor parfumsticks en 9,95 voor een geurkaars. Elke lijn bestaat uit een bodycream, showerfoam, bodyscrub, homefragrance sticks en een parfumkaars.

De doelgroep wordt omschreven als die van de werkende vrouwen die in hun vrije tijd graag omgeven zijn door mooie accessoires en fijne verzorgingsproducten. Kernbegrippen zijn intogen luxe, puurheid en zuiverheid, design, energie en ongecompliceerdheid.

Op onze vraag naast welk ander merk Janzen gepositioneerd wordt, luidt het antwoord: Rituals. Zelf zouden wij het inschalen tussen Hema en Rituals. En daarbij ook geschikt voor mannen, gezien de weinig emotionele uitstraling van de verpakkingen van vooral de bodyproducten (nee, die vinden wij echt niet mooi). En eh…het zou erg leuk zijn als Hema zo’n homegoodies assortiment zou opnemen. Of, waarom niet, een saunabedrijf. De geuren van Janzen zijn goed in balans voor de prijs die erbij hoort.

Lees ook:

Kennen jullie het al, weleens wat geprobeerd van dit merk?

Lees ook