De cijfers Douchen en baden Gezicht Haar Lichaam Marketingtrends Schone huid Wassen Zakenpraat

Unilever start pilot met WNF voor meer milieubewustzijn

Unilever, fabrikant van persoonlijke verzorgingsproducten,waaronder Dove, en levensmiddelen start binnenkort een pilot met het Wereld Natuur Fonds om consumenten bewuster te maken van hun gedrag ten aanzien van douchen en baden en wassen.

Uit hun onderzoek blijkt dat bij haarverzorging zeker 86% van de CO2 uitstoot voor rekening komt van de consument. Bij waterverbruik zou dat zelfs  99% zijn. Shampoos en conditioners zijn zelfs de grootste vervuilers, want de grootste leveranciers van broeikasgas.

Kortom, we staan te lang en te vaak onder de douche. Unilever heeft de afgelopen jaren onder leiding van Paul Polman al winst behaald als het om duurzaam ondernemen gaat. Denk aan duurzame palmolieteelt, efficiëntere vervoersstromen, duurzaam personeelsbeleid. Maar dit is bij lange na niet voldoende. De grootste winst moet nu behaald worden bij de boeren zelf en bij de consumenten.

Het gaat om gedragsverandering. Wanneer de pilot start is ons nog niet bekend. Zou Unilever dan ook gaan adviseren om überhaupt minder product te gebruiken?

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

1 reactie

Reageren