Ze worden steeds populairder: mooie, kleine niche merken die geproduceerd worden met een zo hoog mogelijk percentage aan natuurlijke ingrediënten. De geitenwollensokken sfeer die vroeger om natuurlijke producten hing is gelukkig verdwenen en de natuurlijke cosmetica heeft al lang de rekken van de alternatieve natuurwinkel verlaten om haar plek op te eisen in de luxe parfumerie. Heden ten dage zijn er tal van merken die een heel goede kwaliteit werkzame cosmetica aanbieden, vol innovatieve technieken, mooie formules en prachtige verpakkingen. Bij de winkels van Skins zijn een aantal nieuwe producten te vinden van twee van deze merken: Rahua en het Zweedse Estelle & Thild.
Rahua introduceert twee nieuwe haarverzorgingsproducten die beiden 100% natuurlijke ingredïenten bevatten. De Voluminous Shampoo en Voluminous Conditioner zijn door Rahua ontwikkeld in samenwerking met mensen uit het Amazonegebied en zijn gemaakt op basis van ingrediënten die daar al eeuwen door vrouwen gebruikt worden om hun haren te verzorgen. In de shampoo zit onder meer Ungurahuaolie dat rijk is aan omega 9 en de haarfolikel versterkt, aldus de claim. Citroengras en groene thee verwijderen vuil en vet, zonder de haarbalans aan te tasten. Ze geven het haar ook meteen wat meer volume, zo wordt ons verteld. Jojobaolie verzorgt en hydrateert. Ook aan armomatherapie is gedacht: lavendel en eucalyptus zorgen voor een kalmerende wasbeurt! In de condtioner zitten naast de Ungurahuaolie, citroengras en groene thee ook wat citrussappen, die nog beter het overtollige vet uit het haar verwijderen. Daardoor is deze conditioner niet alleen voedend en verzorgend, maar geeft hij ook extra volume aan het haar, zonder het uit te drogen. Wat heel fijn is: de conditioner is tevens te gebruiken als stylingcrème op droog haar. Hij helpt dan pluizen te voorkomen en beschermd het haar tijdens het stylen. De shampoo kost € 30,- voor 275 ml. en de conditioner € 32,- voor 275 ml. De producten bevatten geen sulfaten en parabenen. BeautyJournaal’s Monique is er inmiddels mee gaan wassen en wordt er blij van. De geuren zijn heel verfijnd, de producten laten je niet achter met een jeukerige hoofdhuid. Je haar is netjes schoon en na de conditioner voelt het ook zacht en verzorgd aan. Gebruik op slap en fijn haar wel een stylingproduct om zeker te zijn van volume, want dat kunnen deze producten ondanks de claim op fijn haar niet garanderen. Zo blijkt uit Monique’s waspraktijk.
Pernilla Rönnberg werkte jarenlang voor een groot cosmeticabedrijf, maar gooide enige tijd geleden het roer drastisch om. Ze wilde volledig af van de ‘schadelijke’ chemicaliën die in cosmetica gebruikt worden en richtte Estelle & Thild op, een cosmeticamerk dat alleen werkt met 100% natuurlijke ingrediënten. Ze vernoemde het merk naar haar twee dochters, Estelle en Mathilde, en streeft er naar om cosmetica te maken die ze veilig genoeg acht voor haar twee oogappeltjes. Inmiddels is haar merk gecertificeerd organisch, en is het razend populair in Zweden, waar het in 400 winkels wordt verkocht. Estelle & Thild werkt alleen met grondstoffen die zijn geproduceerd zonder gebruik van kunstmest en bestrijdingsmiddelen. De biologsche grondstoffen zijn wel heel rijk aan anti-oxidanten, mineralen en vitaminen. De verpakkingen zijn volledig biologisch afbreekbaar.
Skins verkoop twee lijnen van Estelle & Thild. Ecorganic Skin is een uitgebreide lijn huidverzorgingsproducten die dus alleen natuurlijke en biologische ingrediënten bevatten. Ze zijn vrij van parfum en andere irriterende stoffen, waardoor ze geschikt zijn voor mensen die snel allergische reacties vertonen. De diverse crèmes en lotions bevatten vitaminen die roodheid verminderen, de huid kalmeren en een natuurlijk evenwicht behouden. Er is een gezichtscrème en een nachtcrème, een reinigingsmelk en –gel, een toner, een oogcrème en een gezichtsolie. De prijzen gaan van € 20,- tot € 45,-.
Erg mooi is de complete lijn voor baby’s en kinderen, speciaal ontwikkeld voor de wat teerdere kinder- en babyhuid. Rönnberg ontwikkelde deze producten in samenwerking met een aantal kinderartsen, toxicologen en dermatologen, waarbij rekening werd gehouden met het feit dat een kindehuid veel gemakkelijker chemicaliën opneemt. Alle producten zijn heel mild, effectief, organisch, parfumvrij en getest op allergieën. Er is een shampoo, een body wash, een body lotion, een body cream, een conditioner, een olie en een crème tegen stretchmarks. De prijzen gaan van € 15,50 tot € 29,50.
Oh ja, we love the packaging, van beide merken….
Lees ook:
- Botanisch en natuurlijk zet de trend
- Ook Uncover is geschikt voor mamma en kind (behalve de zuren dan)
- Lees hier het laatste 100% natuurlijk nieuws