Uit onderzoek van researchbureau Kline blijkt dat hoe meer kennis consumenten hebben over werkzame stoffen in cosmetica, hoe hoger de verwachtingen van een product zijn, zo meldt CosmeticsDesign.

02:10 - 01:18
luistertijd 02:10 - leestijd 01:18

Uit onderzoek van researchbureau Kline blijkt dat hoe meer kennis consumenten hebben over werkzame stoffen in cosmetica, hoe hoger de verwachtingen van een product zijn, zo meldt CosmeticsDesign.com. Het onderzoek is gebaseerd op de Amerikaanse markt en gaat in de potentie van speciale werkzame stoffen in cosmetica. Iets om rekening mee te houden bij de formulering van producten, aldus het onderzoek.

Hoe meer nieuwe stoffen er op de markt komen, hoe meer informatie erover beschikbaar komt voor consumenten, hoe meer groeipotentieel het inspelen erop heeft. Kline Group schat zelfs een groeikans van 3,8% tussen nu en 2015.

Een van de grootste leveranciers in de markt van innovatieve werkzame stoffen in het Duitse chemieconcern BASF, zeker ook na de overnamen van de bedrijven Congnis en Laboratoires Serobiologiques het afgelopen jaar.

Volgens het rapport neemt de kennis van werkzame stoffen onder consumenten toe als gevolg van al die innovaties. ‘Hoe ouder men wordt, en groter de wens is om er jong uit te blijven zien, hoe hoger de verwachtingen zijn van dergelijke innovatieve stoffen.’

Trend is ook om die innovaties te koppelen aan natuurlijke stoffen, omdat alles wat ‘natuur’ is nu trend is.

Wij vinden het jammer dat in dit onderzoek niet is meegenomen of consumenten ook daadwerkelijk snappen waar al die innovaties over gaan. Als journalisten worstelen wij namelijk steeds meer met de warrige en slecht vertaalde uitleg die tot ons komt over high tech stoffen. Dus als wij het al niet begrijpen, hoe moet de consument het dan wel begrijpen?

Het zou interessant zijn geweest als dat aspect ook was meegenomen. Maar goed, we weten dat ook onderzoeksbureaus in de cosmetica-industrie niet vies zijn van een beetje selffulfilling prophecy – zo ondervinden we ook vaak met de informatie die onderzoekster Nica Lewis naar buiten brengt van het gerenommeerde bureau Mintel in Engeland.

De top 3 van slechtst gecommuniceerde innovaties volgens BeautyJournaal – lees ook waarom:

  1. Dior Capture Totale One Essential
  2. Estee Lauder Night Repair Synchronized Recovery Complex
  3. Lancôme Visionnaire LR 2412 4%

 

Lees ook