shop Revitalash Advanced Wimperserum Wij vinden dit het állerbeste wimpergroeiserum ter wereld. Het bestaat al even en daarmee heeft het een bewijs voor werkzaamheid wel geleverd. Bekijken Dit blijkt uit onderzoek van bureau Gfk dat werd uitgevoerd onder 1200 Nederlandse vrouwen in opdracht van ondermodemerk Triumph. De onderzoeksresultaten werden afgelopen donderdag gepresenteerd tijdens de perspresentatie voor […]

02:32 - 01:31
luistertijd 02:32 - leestijd 01:31

Dit blijkt uit onderzoek van bureau Gfk dat werd uitgevoerd onder 1200 Nederlandse vrouwen in opdracht van ondermodemerk Triumph. De onderzoeksresultaten werden afgelopen donderdag gepresenteerd tijdens de perspresentatie voor de nieuwe zomermode. BeautyJournaal’s expert plastisch chirurg Frank Niessen was een van de panelleden voor de discussie.

Triumph presenteerde donderdag 10 februari de nieuwe shapewear collectie Shape Sensation aan de pers. Dit ging vergezeld van een zg. shape debat over de vrouw en haar zelfbeeld. Naast dr. Niessen zaten ook modedeskundige José Teunissen, couturier Monique Collignon en styliste Patty Zomer in het panel. De hamvraag was: waar liggen de probleemzones, waar is de Nederlandse het minst blij mee en hoe wil ze die punten aankaarten?

Het modebeeld geeft aan dat vrouwelijke vormen weer helemaal terug zijn. De skinny modellen hebben de catwalk geruimd voor normalere vormen. Goed nieuws voor het gemiddelde vrouwenlijf. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat maar 28% van de vrouwen maat 38 of kleiner heeft. En 41% ziet deze maat als ideaalbeeld. 38% heeft als grootste groep maat 44 of groter en maar 17% ziet dit als perfecte maat.

Weinig baanbrekend was het nieuws dat driekwart van de vrouwen een mooier figuur wil. Dat betrof vooral de B-zones: buik, benen, billen en borsten. Opvallend was wel dat Nederlandse vrouwen bovengemiddeld tevreden zijn met hun borsten en het minst (56%) met hun buik. Terwijl 45% de buik wel als belangrijkste lichaamsdeel ziet. Cup C is de ideale borstmaat. En hoe extremer de maten (heel dik of heel dun), hoe minder tevreden. Verder kozen de meeste vrouwen voor lijnen en sporten als dé manier om aan dat perfecte figuur te komen. Shapewear kwam daar vlak achter.

Triumph liet de mogelijkheden met shapewear van de toekomst zien. Die hebben allang al geen granny pants-gehalte meer, maar zijn bijna als bovenkleding te dragen. We zagen de fuchsia, zwarte en huidskleurige hoge tailleslips, shirts, hipsterstings, bodydresses, lange broekjes, jarretelgordels, bodysuits en natuurlijk de corrigerende beha’s. Met items die tot cupmaat G en maat 46 kunnen gaan. Productmanager Carine van den Broeck van Triumph: “Het is misschien gek, maar shapewear is echt van alle leeftijden en alle maten. We zien juist veel jonge maatjes 36 langskomen die de puntjes op de i willen zetten.”

(bron Textilia)

Lees ook:

Lees ook