shop Trinny London Flush Blush, ‘your post pilates glow’ Je ziet nauwelijks dat je blush op hebt, en toch is er een sprankelende, frisse glow. Hij is speciaal bedoeld voor de appeltjes van je wangen. Het is je perfecte ‘post pilates glow’!   Bekijken De afgelopen weken werd wereldkundig gemaakt dat Coty in 2012 een […]

02:26 - 01:28
luistertijd 02:26 - leestijd 01:28

De afgelopen weken werd wereldkundig gemaakt dat Coty in 2012 een make-uplijn voor het merk Calvin Klein gaat uitbrengen. Wij waren op de redactie even in verwarring. Die lijn was er toch al? Na even research gedaan te hebben bleek die lijn er niet al te zijn, maar de afgelopen vier decennia maar liefst vier keer opnieuw te zijn uitgebracht! Calvin Klein geeft niet op…..dit wordt de vijfde keer.

In de jaren 70 werd onderleiding van het familiebedrijf Calvin Klein twee keer een make-up lijn uitgebracht. In de jaren 90 bracht licentiehouder Unilever een zeer succesvolle lijn Calvin Klein make-up op de markt (zie foto rechtsboven!) , die na verkoop van de prestige-afdeling in 2005 weer verdween. Jammer, zo vonden wij toen. De nieuwe eigenaar van de licentie voor ‘color cosmetics’ Markwins, bracht in 2007 een eigen lijn Calvin Klein make-up op de markt. Deze lijn is ook nog altijd te koop, online en in Amerika. Vooral in de uitverkoop, want een succes mocht het niet worden.

Markwins is vooral bekend door zijn ‘mass market’ producten die tegen zeer lage kosten geproduceerd worden. Het bedrijf zou geen ervaring hebben met luxury brands en dit zou verklaren waarom hun lijn geen succes is geworden. Een rondje internet leverde voldoende plaatsen op waar Calvin Klein make-up nog steeds wordt verkocht  .

Wij zijn natuurlijk razend benieuwd wat het bedrijf met de vele restanten gaat doen die nog altijd verkrijgbar zijn. Over krap een jaar komt de nieuwe lijn uit van licentiehouder COTY.  De Nederlandse woordvoerster Daphne Knijpinga kan daar ook geen antwoord op geven. Wij vragen ons ook af of de vele pogingen om ook maar succesvol te worden met make-up het merk niet schaadt? Vermoedt men dat de consument de vele pogingen wel vergeten is, dan wel er geen weet van heeft omdat de doelgroep van CK altijd jong blijft -letterlijk?

We lezen trouwens ook dat Coty hard bezig is om de make-uptak te versterken. Er gaan geruchten dat het concern het zeer succesvolle nagellakmerk OPI wil overnemen, en het Duitse make-upmerk dr. Scheller. Coty is een grote speler in het parfumsegment, met name parfums die onder de namen van Amerikaanse celebrities verkocht worden.

Kijken jullie uit naar een nieuwe make-uplijn van Calvin Klein?

Lees ook