Het vertonen van videofilmpjes waarop je laat zien hoe je jezelf opmaakt volgens de nieuwste trends met de nieuwste make-upproducten is een grote trend op Internet. Voor cosmeticamerken is het eveneens een ludieke markt om op in te spelen. Via deze (amateur)deskundigen kun je prachtig laten zien hoe jouw make-upmerk tot zijn recht kan komen.
Het Franse cosmeticaconcern L’Oréal opent daarom op You Tube een een speciaal beautyblog kanaal waarop door het bedrijf geselecteerde professionele visagisten, maar ook door Internet beroemd geworden beautyvloggers zoals Lauren Luke , en redacteuren van magazines, zoals het Amerikaanse Seventeen, advies geven aan consumenten. Dit meldt de vaksite CosmeticsDesign.com .
L’Oréal treedt op als sponsor. Het kanaal wordt vanuit Amerika geïnitieerd, maar uit betrouwbare bron weten wij dat L’Oréal in Nederland ook een dergelijk initiatief opzet met de haar- en make-up ambassadeurs van L’Oréal Paris zoals Lydia le Loux (die sinds de oprichting van BeautyJournaal ook bij ons in het expertteam zit) en Hildo. Vanaf het najaar zullen er instructiefilmpjes komen die zowel op de sites van L’Oréal te zien zullen zijn evenals via YouTube opgehaald kunnen worden. Senior Internet & CRM manager Matthijs van der Putten, van L’Oreal laat ons nog het volgende weten: ‘Voor Maybelline hebben we in Nederland al een kanaal ontwikkeld met films van Clayton waar bloggers en consumenten hun eigen make-up tips kunnen uploaden dit kanaal is nu anderhalve week live. Je kunt dit bekijken via www.ilovemakeup.nl’
Sinds gisteren is het ook mogelijk om zelf make-up tips op het kanaal te uploaden en we zullen binnenkort aan de nederlandse make-up bloggers vragen om hun tips met ons te delen op het ilovemakeup.nl kanaal.
Hoe populair de vlogs onder de jonge doelgroep zijn, blijkt ook uit een actieoproep van het meidenblad Fancy deze week, voor talentvolle beautyvloggers voor de website.
Ook Nederland kent een aantal populaire beautyvloggers, waaronder o.a. MissLipGloss, LushiousBeauty, BeautyGloss.
Lees ook: