shop Gold Collagen® Forte – 30 dagen kuur voor huid, haar en nagels Gold Collagen® Forte – 30 dagen kuur met hoge doseringen collageen en hyaluronzuur. Bekijken Als we het product en informatie ontvangen zijn we natuurlijk in volle verwachting, want he, dit is weer een staaltje parfumkunst van onze meest geliefde ‘neus’. Maar de […]

03:15 - 01:57
luistertijd 03:15 - leestijd 01:57

Als we het product en informatie ontvangen zijn we natuurlijk in volle verwachting, want he, dit is weer een staaltje parfumkunst van onze meest geliefde ‘neus’. Maar de verwarring treed al gauw in. De persinformatie is behoorlijk onduidelijk omdat er vaag om de kern van het parfum, de geurstoffen,wordt heen gedraaid en we krijgen een algemeen sfeerverhaal over reizen te lezen. Reizen, Hermes en Jean-Claude horen wel bij elkaar, het is een rode draad door alle geurconcepten heen van het huis en deze parfumeur. De series Jardins is er volledig op afgestemd bijvoorbeeld en eigenlijk verwacht je dan ook weer een vervolg op dat thema.

Snel opspuiten dan maar: hmm..citrus, citroen, veel citrus, droog, iets knisperend, iets groens, licht metalig. En ehm…waar lijkt dit toch op? Binnen enkele seconden hebben onze hersens de informatie geordend en komen we al heel snel tot een toch iets teleurstellende conclusie dat het ons wel heel erg sterk aan eigenlijk alle frisse Jardins van Jean-Claude voor Hermes herinnert, vooral de combi van Sur le Nil en Apres la Mousson. Wat hadden we ons graag laten meetrekken naar weer een nieuwe omgeving met een verhaal en bijpassende geurelementen. Maar hier is nu een soort van The best of…als compilatie van Ellena’s mooie werken bij elkaar neergezet.

Als we de geur langer laten beklijven wordt hij warmer, een beetje musky,  iets houtachtiger en licht kruidig, maar nog altijd zeer zeer elegant, een signatuur dat in elk Hermes parfum is terug te vinden, een tikkeltje klassiek. Wij houden ervan. Het is ook verrassend te moeten ontdekken dat in de persinformatie de geurkaart volledig ontbreekt. Eerst denk je dat het een slordigheid van het pr bureau is, dan denk je wellicht waren de vertaalde geurkaarten in het Nederlands of Engels in Frankrijk op, maar uiteindelijk besef je dat het opzet is. Er is geen geurkaart! ‘This perfume would not smell of a kind of wood, a flower, a particular raw material, but of the unknown in all its glory’.

Het is bedoeld als een uniseks geur en dat kan absoluut, mooi gedaan daarom ook, omdat hij serieus voor beide seksen even chic en fris is. Ook de verpakking is zeer elegant en in stijl met het huis Hermes. Je kan het flesje omdraaien in de hoogglans metalen houder waardoor hij ook tijdens het reizen goed beschermd blijft. Voyage komt in 30 ml, dus ook daarbij is gedacht aan het feit dat je er degelijk mee op reis kunt gaan.

TIP! bekijk onze prachtige film over de nieuwe lente parfums 2010, die knisperend schoongewassen zijn!

Lees ook:

Lees ook