Uit de persdossiers: Ametis CosmeticsHuidverzorging speciaal voor de getinte huid.

08:20 - 05:00
luistertijd 08:20 - leestijd 05:00

Uit de persdossiers:

Ametis CosmeticsHuidverzorging speciaal voor de getinte huid. De getinte huid is anders opgebouwd en heeft daarom ook een andere verzorging nodig. De structuur van deze huid is dikker, heeft grove poriën en meer talgklieren, daardoor is de huid vaak vetter en vraagt om speciale verzorging. Ametis Cosmetics introduceert een dagelijkse verzorgingslijn voor de getinte tot zeer donkere huid. Ook komen zij met een donkere foundation in maar liefst 6 kleuren. Prijs voor dagcrème, 50 ml. € 38,- Verkoopinformatie: www.ametis.nl

Histoires de Parfums

De Franse Gérald Ghislain brengt met zijn parfums bijzondere verhalen tot leven. Hij ziet het maken van een parfum als traditionele kunst en komt nu met een trilogie van geuren, gebaseerd op de geur van een bijzondere bloem, de tuberoos. Deze staat bekend als een krachtige, mysterieuze, nobele bloem met een zoete, suikerachtige geur.  De geur Tuberose 1 is een temperament volle geur voor de echte diva. Tuberose 2 is vol romig met ingrediënten als patchouli , witte musk en vanille (en BeautyJournaal’s uitgever Monique favoriet!). Tuberose 3 is een uitdagende en spannende geur voor zowel mannen als vrouwen. € 130,- voor 120 ml.

Fekkai Summer Hair voor een beachlook

Fekkai, exclusief te koop bij Douglas, komt dit voorjaar met Summer Hair. Dit is een compleet haarverzorgingprogramma voor de zonnige zomermaanden speciaal voor vrouwen met door de zon uitgedroogd haar. Naast een shampoo en conditioner, bestaat de lijn uit 2 stylingproducten, één voor echte ‘beach waves’ en één juist voor een ‘frizz control’.  De producten hebben marine bestanddelen met sterk hydraterende werking. Alle producten € 21,50 per stuk.

Ayurveda en Sundãri

Ayurveda is een holistische filosofie gebaseerd op de overtuiging dat de geest, emoties, de levensstijl en het milieu de huidconditie beïnvloeden. De filosofie van Sundãri (schoonheid in het Sanskriet en de originele oprichter hiervan was ooit topmodel Christy Turlington) is erop gericht om innerlijk en uiterlijk in balans te brengen. Er is een lijn van anti-verouderingsprodukten die wordt samengesteld uit de meest pure en meest zeldzame essentiële oliën, planten en kruiden die de aarde biedt. Sundari combineert moderne wetenschap met eeuwenoude botanische kennis, aldus de UPS’s.  Alle producten zijn getest op allergieën en vrij van minerale oliën. Voorbeeld prijs: Lavender Moisturizer 50 ml. € 50,-

L’Occitane lanceert het doe-het-zelf-product Ma Crème Nature

Heb je zin om eens zelf een crème te maken? Ma Crème Nature biedt je de mogelijkheid om dit thuis te doen. Het is een superhydraterend product van 100% natuurlijke oorsprong. Omdat je dit zelf vers bereidt bevat het geen conserveringsmiddelen en dient de crème in de koelkast bewaard te worden. Je kunt het gedurende 6 weken gebruiken. Soms kan een huid overgestimuleerd zijn door het dagelijks gebruik van crèmes die vaak te sterk geconcentreerd zijn. Deze natuurlijke verzorging kan dan als kuur gebruikt worden maar kan natuurlijk ook het hele jaar door gebruikt worden om je huid continu een optimale verzorging te bieden. Verkoopprijzen 50 ml. € 33,- en refill € 25,-

Essie’s nieuwste lentekleuren

Essie staat bekend om haar superieure nagellakken die lang blijven zitten (met een ‘chipresistent’ formule) en makkelijk aan te brengen zijn en ook snel drogen (nu ja, dat laatste is niet echt waar helaas). De meest prachtige klassieke en modische kleuren maken deel uit van de collectie nagellakken van wel 200 kleuren. Volgens Essie zijn heel veel celebs fan. De nieuwe lentekleuren zijn natuurlijk weer om te smullen. De prijs van een flesje nagellak is € 13,-

Magische bestemmingen van Memo Paris

Clara Molly creëerde de Memo home collectie, geïnspireerd op haar verre reizen. Naast de nieuwe, mysterieuze geur ‘Moon Safari’,  is er ook een geurkaars. De geurkaars ‘City of Angels’, verspreidt een delicate geur van groene thee en heeft ongeveer 35 branduren. Je hoeft een kaars slechts een half uurtje te laten branden voor een heerlijk effect. Eau de toilette, 30 ml. voor € 70,-  en € 44,- voor de kaars. We love Memo…..unconditionally!

ModelCo: de perfecte teint in drie stappen.

ModelCo is hét multi-use cosmeticamerk uit Australië. Naast de uitgebreide make-up lijn staat het merk bekend om haar innovatieve zelfbruinende producten. Zo is er de Tan Prep Body Polish, een scrub om je huid voor te bereiden voordat je een tanning product gebruikt. Daarna gebruikt je de Body Meringue, een schuim dat je huid direct een mooie bronzen glans geeft. Ook is er de Tan Self-tanning Glove, die perfect om je hand past en daardoor het product op de lastig te bereiken plekken kunt aanbrengen. Met de Tan Extender blijft de kleur dubbel zo lang zitten, wordt ons beloofd. Vanaf € 22,20 voor de scrub.

Les Sensitives Douceur van Payot

Heb je een overgevoelige huid, die rood wordt, trekkerig aanvoelt en bij het minste of geringste tekent? Payot heeft de oplossing, zo laat het merk ons weten. Zij zijn specialist op het gebied van zachtheid en hebben de lijn Les Sensitives Doucheur speciaal samengesteld zonder parabenen en zonder kleurstoffen.  Het bevat o.a. Boswellia-extract dat het natuurlijke afweermechanisme van de huid versterkt en bekend staat om zijn ontstekingsremmende werking. Voorbeeld prijs: crème Douce, 75 ml. € 36,-

 

Anti  Aging  voor het haar van Fuente

Nieuw van het Hollandse haarverzorgingsmerk Fuente is het Anti Aging masker. Er wordt van alles gedaan om er jonger uit te zien maar bij een jong uiterlijk hoort natuurlijk ook prachtig verzorgd haar. Fuente komt met dé oplossing in de vorm van een masker, zegt het zelf. Het Anti Aging Mask heeft een dubbele hoeveelheid moisture/proteïne in combinatie met een extra hoge concentratie verzorging die de celvernieuwing activeert. Tsja….Deze samenstelling dringt door in alle haarlagen en zorgt voor een oppepper van het haar. Prijs € 47,50

Dr. Hauschka Summer Impressions

De filosofie van Dr. Hauschka is dat de huid eigen krachten bezit om zichzelf te verzorgen en te herstellen. De cosmetica, met natuurlijke ingrediënten, dient dan ook om deze krachten te ondersteunen. De nieuwe make-up lijn heet Summer Impressions Limited Edition en bestaat uit twee thema paletten, de Cool Breeze voor een koel zomerlook en de Warm Breeze voor en warme mediterrane look. Een palet bevat 3 kleuren oogschaduw, 2 kleuren lipcreme en een eyeliner. Het ziet er gelikt uit! Adviesprijs € 30,-

Organic Elements

Heerlijke lijn van mooie pastelkleurige producten die lekker ruiken. De Italiaanse oprichtster Anna Cacciatore Vecchi heeft haar jeugd in de heuvels van Parma  gebruikt als inspiratie voor dit natuurlijke merk. De producten bevatten uitsluitend biologisch geteelde plantaardige producten en zijn vrij van parabenen, minerale oliën en dierlijke producten.  Het bevat een speciaal biocomplex met actieve elementen die een bescherming biedt tegen vervuiling.  De-stressing soother, verkoopprijs € 49,50 voor 50 ml.

Een gezonde zomerse huid met Ahava Mineral Suncare

Deze zonnelijn bestaat uit 7 producten hebben een drievoudige werking: beschermen, verzorgen en voortijdige huidveroudering tegengaan. Ahava’s unieke mix van mineralen uit de dode zee houdt de UVB-straling tegen en vertraagt de huidveroudering. De anti-aging gezichts crème heeft een hogeschermingsfactor, nl. SPF 50.  De producten zijn geschikt voor de gevoelige huid en zijn getest op allergieën en bevatten geen minerale oliën . Prijs vanaf 21,50,  anti-aging facial moisturizer, 60 ml.. Verkrijgbaar bij apotheek en schoonheidssalon.

Baborganic van Babor

Barborganic vindt haar oorsprong in de Alpen en is dankzij haar zuiverheid een natuurlijke verzorging. De nieuwe productlijn van het aloude schoonheidsspecialisten merk is volledig vrij van o.a. synthetische kleur- en geurstoffen en paraffine. Ons is verteld dat de zuivere actieve stoffen die door hun complete en duurzame werking de huid voorzien van vocht, vitaliteit en bescherming. Met bestanddelen als edelweiss, pinksterbloemolie. Wat wil een vrouw nog meer…..Prijs dagcrème, 50 ml. € 48,-

 

(Femke Huter/BeautyJournaal)

Lees ook