Cosmetica multinational Procter & Gamble is een de partijen die dit jaar groots geïnvesteerd heeft in een segment voor mannencosmetica.

01:00 - 00:36
luistertijd 01:00 - leestijd 00:36

Cosmetica multinational Procter & Gamble is een de partijen die dit jaar groots geïnvesteerd heeft in een segment voor mannencosmetica. Zo werden de merken Zirh en Art of Shaving overgenomen en breidde Gillette zijn groominglijn uit . De reden dat er zo heilig in een push van dit segment werd geloofd, is dat analisten voorspelden dat mannen juist in recessie meer zakelijk succes zouden kunnen boeken als zij er uiterlijk goed verzorgd uitzien.

Niets blijkt minder waar. Bij P&G daalde de omzet aan het eind van juni 2009 in het grooming segment met 17%. In Amerika verwacht men een totale terugval in omzet in het segment met 20%.

De economische crisis zorgt er ook voor dat consumenten en masse overschakelen op goedkope producten , aldus Cosmetics Design.com

Lees ook:

De selffullfilling prophecy over man en verzorging door trendwatcher Carl Rohde

Man en make-up, wellicht alleen voor het crea dier?

Maakt cosmetica mannen onvruchtbaar?

Lees ook